-
De släpper en podd för besöksnäringen
Sebastian, Michael och Gustaf är tre personer som idag arbetar inom besöksnäringen. Nu vill de att fler skall upptäcka vilken rolig bransch det är och har startat en podd. Genom att lyssna på podden får man information och inspiration om allt kul som händer inom besöksnäringen.
Turismnytt träffade killarna för att se vilka de är och varför de har startat en podd.
Vilka är ni?
Sebastian Seeman arbetar idag som Driftchef på Södra Teatern och driver nätverket YCHL (Young Creative Hospitality Leaders), Michael Brandt arbetade som Driftchef på Mcdonalds innan han valde att gå över till Out Of Office AW som tar nattklubben till dagen, han är även styrgruppsmedlem i YCHL. Gustaf Sjövall arbetar på restaurangkedjan Vapiano som Quality & Service Manager och vann även priset årets unga branschstjärna 2016.Ni har startat en podd, Poddipanna, vad kan lyssnarna ta del av där?
I avsnitten får man följa med bakom kulisserna inom besöksnäringen och när vi tar pulsen på profiler, gäster och annat kul folk.Vilka vill ni ska lyssna på podden?
Vi vill att alla ska kunna lyssna på podden, vi väljer att fokusera på personen och göra den så lite business som möjligt. Vår bransch är ju väldigt rolig och då måste personerna också vara det.Finns det någon speciell inriktning?
Nej, vi väljer att gå ut brett. Oftast så kanske man bara tänker att besöksnäringen är hotell och restaurang, men det är så mycket mer än så, det är något som vi verkligen vill få fram.Är det bara personer i Stockholmsområdet som kommer att intervjuas?
Vi vill få en bredd på det, så vi kommer även att ha med personer från hela Sverige i den mån tiden finns.Hur kommer ni på vilka ni vill ha med i podden?
Vi tar dem vi tycker är intressanta och de som kan bidra med något, personen måste ju vara intressant på något sätt.Vad är era styrkor för podden?
Vi tror att våra styrkor är att vi alla jobbar med väldigt olika ting och har fokus på olika intressanta personer som vi vill podda med, därför kommer mixen att bli bra och förhoppningsvis finns det något för alla.När släpps podden?
Vi har redan släppt introavsnittet, men första riktiga avsnittet släpps 1 september.- Text: Maria Lindqvist
- Foto: PoddiPanna
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-