-
ESS Group gör Anna-Carin, Michael och Fredrik till nya partners
Resort-, hotell- och upplevelsefamiljen ESS fortsätter sin tillväxtsresa och gör inte mer än tre medarbetare till nya partners och delägare. En ny satsning som genomförs på det här sättet för första gången i bolagets 16 åriga historia och ett led mot fortsatt tillväxt och expansion.
Har alla gjort fantastiska insatser på sina respektive områden
Anna-Carin Rasmusson är Commercial Director för ESS-familjen sedan 2019. Hon har framgångsrikt utvecklat teamen som jobbar med marknad, e-com, guest service, AI/Data, sales och revenue.
Michael Lauritsen är VD för Marienlyst samt ansvarig för fortsatta satsningar i Danmark. Han blev en del av ESS när bolaget förvärvade resorten 2018.
Fredrik Toreskog var med i bolaget från 2016 och då som Marketing & Communications Director. Han har jobbat med lanseringarna av Steam Hotel, Ellery Beach House, MJ’s, Fyri Resort och Home of ESS. Efter att ha jobbat med andra uppdrag återvänder han nu i en ny roll som Creative Director med fokus på kommunikation och PR.
”Det här är ett mycket stort steg för bolaget som vi startade med Ystad Saltsjöbad 2007. Vi är så glada över att få göra Anna-Carin, Michael och Fredrik till partners och de har alla gjort fantastiska insatser på sina respektive områden. I vår fortsatta resa framåt så tror vi att allt handlar om vilka människor som vi lyckas attrahera och vilka vi får umgås med på lång sikt. De här tre har vi inte bara väldigt roligt med utan de är också absolut bäst på det de gör!” Säger Jonas Stenberg, VD för ESS Group.
Nu är det dags för nästa steg – välkommen nya partners
ESS har nu 13 unika upplevelse- och nöjesdestinationer i sin familj där Jacy’z lanserades i höstas och ytterligare två som lanseras inom kort.
Förutom hotell och resorts så driver man e-handeln Home of ESS och gör stora satsningar kring utbildning och kompetensutveckling samt att få unga att välja och se hospitality som en karriär genom hela livet genom ESS Academy.
”På kontoret är vi fram tills nu fyra partners som är operativa. Anders Nilsson som är COO, Claes Tallhage CFO, Carl Lundgren Brand Director och jag själv som CEO. Vi har alla varit med länge men nu är det äntligen dags för nästa steg. Varmt välkommen som partners! Och varmt välkommen tillbaka i gänget Fredrik. Ingen är gladare än vi för allt detta positiva som nu händer.” Avslutar Jonas Stenberg.
Fredrik tillträder rollen den 15:e mars och kommer liksom Anna-Carin redan gör, ingå i ESS ledningsgrupp.
- Text: ESS Group
- Foto: ESS Group
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson, VD för Destination Östersund, till ordförande. Föreningen byter namn till Svenska Destinationsnätverket.
-
Tredje bästa året någonsin för Sveriges campingplatser
Ny statistik från SCB/Tillväxtverket visar att antalet gästnätter på Sveriges campingplatser uppgick till 16,6 miljoner under 2023.
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Intresset för hållbar turism är stort i hela världen, det märks på populariteten av GSTC kongress i Stockholm den 23-25 april.
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras.
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Historiska museet söker en nyfiken, påhittig och mycket ung person som vill ta över museet i sommar när ordinarie chef går på semester.
-
7 av 10 väljer att bli busschaufför för att få träffa människor
Många busschaufförer väljer yrket för att de gillar att vara ute på vägarna. Men det är också ett yrke man väljer på grund av den sociala aspekten.
-
Folkfest och glädje när Sala firade 400-årsdag
När Sala firade sin 400-årsdag den 15 april sken staden. Invånare och besökare klev ut på gator och torg för att ta del av firandet.
-
Viking Line – hållbarhet viktigt för svenska kryssningsresenärer
Var fjärde tillfrågad säger att de tänker på hållbarhet när de bokar en kryssning. Det visar en undersökning genomförd av Viking Line.
-
Regeringen – ny strategi för företag i kulturella och kreativa branscher
Regeringen lämnade den 9 april över skrivelsen Strategi för företag i kulturella och kreativa branscher till riksdagen.
-
Sala firar 400 år – födelsedagen bjuder på fika och kungligheter
Den 15 april 2024 är det 400 år sedan Sala fick stadsprivilegier av Gustav II Adolf. Födelsedagen bjuder in till ett maxat kalas.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Swedish Workshop 2024: Deltagare vittnar om intresse från globala researrangörer
Nu bekräftar svenska deltagare, svenska destinationer och svensk besöksnäring, om det stora, internationella intr...
-
Visita – färre sålda hotellrum under mars
Under veckorna i mars minskade antalet sålda hotellrum med 5 procent i jämförelse med samma period 2023. Detta en...
-
Första bilderna på nya fartyget Birka Gotland
Den 20 mars avgick premiärkryssningen med Östersjöns nya nöjeskryssare Birka Gotland. I påsk gjo...
-
Hur skapar man evenemang som passar för alla?
Att skapa evenemang som tilltalar och inkluderar alla är en utmaning som ständigt diskuteras och utforskas. Varje...
-
-
Gästbloggare
-