-
Visit Värmland stolt finalist i Svenska Publishingpriset
Svenska Publishingpriset är en storslagen kommunikationstävling som under måndagen 23 Oktober hade sin årliga gala i Stockholm där vinnarna presenterades.
Visit Värmland med magasin Värmland var en av de nominerade finalisterna i kategorin print som spänt väntade på resultaten.
Dessvärre blev magasin Värmland besegrade av Gotland 2017 som värdigt tog hem vinnarplatsen. Men Visit Värmlands Vd Jonas Jacobsson var mycket stolt och glad över hur uppskattat magasin Värmland har varit av läsarna och att de blev nominerade till Svenska Publishingpriset.
”- Att bli uppmärksammad och vara en av finalisterna i kategorin print känns stort. Vi är väldigt nöjda med vårt magasin och även om det inte gick hela vägen fram idag så känner vi oss som vinnare. Vi har redan fått göra ett nytryck då den första upplagan på 30.000 exemplar tog slut redan efter fyra månader”.
Magasinet ger tips om aktiviteter i Värmland
Magasin Värmland är framtaget för att visa och spegla de värmländska pärlorna för den svenska besöksnäringen året om. Det är fyllt av härlig inspiration, tips från olika anläggningar, artiklar, roliga evenemang och profiler från hela Värmland. Visit Värmland har i samarbete med Region Värmland och Glory Days tagit fram årets upplaga av magasin Värmland. Glory Days är en contentbyrå som hjälper företag och organisationer med kommunikation och de har även producerat vinnaren Gotland 2017.
”- För Värmland har vi tagit fram ett magasin som på ett positivt och inspirerande sätt ska profilera landskapet och locka till besök. Innehållsmässigt är det en mix av det traditionella och det nya Värmland – allt presenterat med en välbalanserad layout och tilltalande bilder och illustrationer”, säger projektledaren och redaktören på Glory Days, Pål Johansson.
Det var inte första gången som magasin Värmland har blivit nominerade till en prisgala. År 2015 vann magasinet Svenska publishingpriset i kategorin text och även Silverbladet på Guldbladetgalan för bästa reportage. År 2014 blev det nominerat på Guldbladetgalan för bästa reportage. Förutom magasin Värmland och Gotland 2017, nominerades även Nordiska museet våren 2017, Swedish Lapland The Arctic Lifestyle Magazine, Upplev Marstrand Tjörn Orust Kungälv Stenungsund och Valdemarsvik inspiration & guide till Svenska Publishingpriset i printkategorin.
Källa: Visit Värmland
Text: Isa Mörk
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Jenny Nohrén
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-