-
Furuvik presenterar Sveriges första interaktiva spökhus
Nöjes- och djurparken Furuvik presenterar Sveriges första interaktiva spökhus.
Tjugofem miljoner kronor kostar projektet att bygga om den nuvarande Spökborgen till Sveriges första interaktiva dark ride.
Förberedelser pågår inför bygget som drar igång under hösten 2017. I den nya attraktionen kommer besökarna att tävla mot varandra och samal poäng genom att skrämma bort spöken och gastar.
”- Interaktionen och tävlingsmomentet i attraktionen gör den ännu mer spännande. Det har länge varit ett populärt koncept i amerikanska parker. Att Furuvik blir först i Sverige med en interaktiv dark ride känns väldigt roligt”, säger parkens ägare Johan Tidstrand.
”- Vi har inget namn på den ännu och vi kommer inte heller att avslöja för mycket om innehållet, för att hålla spänningen uppe. Men den som följer oss i våra sociala medier kommer att få se hur attraktionen växer fram under hösten och vintern”, säger Nina Tano, VD på Furuvik.
Källa: Furuvik
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Furuvik
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Sälens Högfjällshotell välkomnar SkiStar som ny driftsansvarig
Den 1 maj gick fyrstjärniga Sälens Högfjällshotell in i en ny och spännande era med SkiStar som ny driftsansvarig.
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige, för att underlätta arbetet med att kommunicera om landet på olika sätt.
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö den 1-2 september. Sverige samlas då för att diskutera platsutveckling med cykling.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Mat & Dryck, Konstateranden, ...
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ...
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Nu är det klart att årets upplaga av Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö. Under två dagar i september sa...
-
-
Gästbloggare
-