-
Försäljningsrekord på Gekås Ullared – ger bidrag till Missing People
Årets julhandel fortsätter att leverera rekordförsäljning i Ullared. Lördag 10 november stannade dagsförsäljningen i varuhuset på ofattbara 40,2 miljoner kronor. Istället för att fira med rekordtårta, valde företaget att ge en donation på 50 000 kronor till Missing People.
”Att passera 40 miljoner i dagsförsäljning är verkligen en milstolpe, det trodde jag knappt var möjligt. Självklart hjälper det till att vi i år satsat på långöppet till kl. 22.00 under fredagar och lördagar i oktober och november.” Säger Boris Lennerhov, VD för Gekås Ullared. ”Det var enastående insatser från alla håll i vår verksamhet, utan det jobbet som våra medarbetare gör med passion och stor handlingskraft hade dessa rekorddagar inte varit möjliga.”
Missing People gör en fantastisk insats för samhället
Försäljningsrekorden firas alltid på Gekås Ullared, oftast med att hela personalstyrkan bjuds på rekordtårta. Men den här gången, valde man att istället skänka ett bidrag till organisationen Missing People.
”Försvinnandet av 12-åriga Dante i Falkenberg har inte lämnat någon oberörd under veckan som gått. Vi vill hedra hans minne och samtidigt ge en eloge till alla frivilliga som deltog i sökandet. Missing People gjorde en fantastisk insats med att hålla ihop sökandet och för att ge dem lite extra kraft att fortsätta sitt idoga arbete skänker vi 50 000 kronor till deras verksamhet.” Avslutar Boris Lennerhov.
- Text: Gekås Ullared
- Foto: Gekås Ullared
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
De har kommit ett steg längre i jakten på att förstå samhällsvärdet av evenemang genom att mäta mjuka värden i kronor och ören
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
-
Gästbloggare
-