-
Göta kanalbolag rekryterar ny marknads- och kommunikationschef
Lagom till avslutningen av kanalsäsongen 2018 stärks AB Göta kanalbolag med en ny marknad och kommunikationschef. Magnus Hollwin tillträdde sin nya tjänst den 10 september.
Magnus Hollwin har lång erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från en tjänst som VD på Jerhammar & Co kommunikationsbyrå. Han har under sin tid i branschen utvecklat kommunikationskoncept och strategier för flera olika uppdragsgivare inom besöksnäringen.
”Vi är oerhört glada över den kompetens och erfarenhet som Magnus kommer ta med sig in i bolaget. Vår vision är att med vårt historiska arv i centrum bli Sveriges mest attraktiva upplevelseområde. Magnus kommer att bli en stor tillgång i vårt gemensamma arbete mot att nå den.” Säger Roger Altsäter, VD på Göta kanalbolag.
Ser fram emot att utveckla upplevelsen
Magnus Hollwin kommer att ingå i Göta kanalbolags ledningsgrupp och utgå från bolagets huvudkontor i Motala.
”Göta kanal är ett av landets mest kända varumärken med 3 miljoner besökare årligen. Det ska bli otroligt spännande och roligt att få bygga vidare och utveckla upplevelsen på och omkring Göta kanal.” Säger Magnus Hollwin.
- Text: Göta Kanalbolag
- Foto: Göta Kanalbolag
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Trots en besöksminskning jämfört med 2023, fortsätter Marinmuseum att vara en av södra Sveriges största besöksdestinationer.
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska upplevelser. Göta kanal erbjuder en unik chans att upptäcka Sveriges historia och natur från vattnet.
-
Vasamuseet och Vrak i nytt poddsamarbete med Anders Lundin
Tillsammans med experter från Vasamuseet och Vrak berättar Anders Lundin om skepp som förlist i den nya podden Folkets historia.
-
Sveriges beredskap börjar lokalt, därför behöver vi besöksnäringen
Besöksnäringen har gång på gång visat sig vara en avgörande resurs i tider av kris
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – december 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild om besöksnäringen. Det blev ett bra slut på året med positiva utsikter för framtiden.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 2 2025
Ganska jämnt fördelat på många kategorier som Stöd/Insatser/Utmärkelser/Initiativ Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang samt Konstateranden/Beslut/Rapporter.
-
EU-kommissionen ger klartecken för gårdsförsäljning i Sverige
EU-kommissionen har inte lämnat invändningar. Därmed kan regeringens beslut att tillåta gårdsförsäljning börja gälla i sommar.
-
Visit Sweden – historiskt när den svenska röda stugan flyger till månen
Den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning. Då flyger den svenska röda stugan till månen. Skapad av konstnären Mikael Genberg.
-
Visit Hornborgasjön förbereder sig för framtidens turismutmaningar
Platsutveckling genom turism – Visit Hornborgasjön hoppas kunna inspirera andra destinationer att ta steget mot en mer hållbar framtid.
-
Hertz Sverige når historisk milstolpe: 1,5 miljarder i omsättning
Hertz Sverige meddelar stolt att de, som första biluthyrningsföretag i Sverige, har nått över 1,5 miljarder kronor i omsättning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nyårshelg på flygplatshotell anpassad för hundägare blev succé
När vi på Turismnytt lade ut artikeln på sociala medier om att tre Swedaviaflygplatser erbjuder gratis parkering ...
-
Visit Sweden – historiskt när den svenska röda stugan flyger till månen
Exakt kl. 07.11 (CET) den 15 januari sker en historisk rymduppskjutning (Uppdatering 15 januari 10.20 – här...
-
Visit Hornborgasjön förbereder sig för framtidens turismutmaningar
Platsutveckling genom turism – Exemplet Visit Hornborgasjön Nya trender och klimatföränd...
-
Jul- och nyårsrekord för SkiStar – 99 procent boendebeläggning
Under jul- och nyår nådde fjällbolaget SkiStar en boendebeläggning på 99 procent. Högst beläggni...
-
-
Gästbloggare
-