-
Göta kanalbolag rekryterar ny marknads- och kommunikationschef
Lagom till avslutningen av kanalsäsongen 2018 stärks AB Göta kanalbolag med en ny marknad och kommunikationschef. Magnus Hollwin tillträdde sin nya tjänst den 10 september.
Magnus Hollwin har lång erfarenhet från reklambranschen och kommer närmast från en tjänst som VD på Jerhammar & Co kommunikationsbyrå. Han har under sin tid i branschen utvecklat kommunikationskoncept och strategier för flera olika uppdragsgivare inom besöksnäringen.
”Vi är oerhört glada över den kompetens och erfarenhet som Magnus kommer ta med sig in i bolaget. Vår vision är att med vårt historiska arv i centrum bli Sveriges mest attraktiva upplevelseområde. Magnus kommer att bli en stor tillgång i vårt gemensamma arbete mot att nå den.” Säger Roger Altsäter, VD på Göta kanalbolag.
Ser fram emot att utveckla upplevelsen
Magnus Hollwin kommer att ingå i Göta kanalbolags ledningsgrupp och utgå från bolagets huvudkontor i Motala.
”Göta kanal är ett av landets mest kända varumärken med 3 miljoner besökare årligen. Det ska bli otroligt spännande och roligt att få bygga vidare och utveckla upplevelsen på och omkring Göta kanal.” Säger Magnus Hollwin.
- Text: Göta Kanalbolag
- Foto: Göta Kanalbolag
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-