-
Gröna Lund och Heineken lanserar klubbkonceptet NIGHT RIDER
Under sex kvällar i augusti och september kommer ni för första gången kunna uppleva Gröna Lund nattetid. Heineken och Gröna Lund lanserar det unika konceptet NIGHT RIDER, där Gröna Lund förvandlas till Sveriges mest unika klubbmiljö med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år.
Åkattraktioner, spel och barer laddas med extra ljud, ljus och musik som får natten att vibrera. NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 1 000 personer per tillfälle, under sex torsdagar och fredagar. Mellan den 19 augusti till 3 september kl. 22.00-00.00 med olika förfester som startar från kl. 19.30.
Känn hur musiken höjs när solen går ner
Under sex utvalda sommarkvällar med start den 19 augusti öppnar Gröna Lund upp sina mest populära attraktioner för exklusiv kvällsåkning mellan kl. 22.00 och midnatt. NIGHT RIDER är en helt ny upplevelse där gästerna får stanna kvar när parken stänger och känna hur musiken höjs när solen går ner.
Det blir en kväll man sent kommer glömma med musik, mat, dryck, spel och kanske framför allt chansen att få åka 9 av Gröna Lunds mest populära attraktioner, i mörkret.
Spendrups som brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige är en exklusiv dryckespartner till Gröna Lund. Heineken går in som medarrangör till NIGHT RIDER.
Förvandlar tivolit till en klubbmiljö med ljus
Tillsammans skapas ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund för första gången förvandlar sitt tivoli till en klubbmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning.
“Vem har inte fantiserat om att smyga in på Grönan efter stängning, åka allt man kan och dansa till DJ:s som spelar musik under bar himmel. Bilden i mitt huvud är att NIGHT RIDER blir som en bra festival möter Mardis Gras korsat med Blade Runner. Härligt pumpande neon och feststämning i natten. Heineken jobbar med den här typen av inspirerande upplevelser världen över där kreativitet, nyfikenhet och framåtanda alltid är i fokus. NIGHT RIDER på Grönan tror vi verkligen kommer uppskattas av de som letar väldigt speciella upplevelser att dela tillsammans med andra.” Säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.
Drömmen om att åka attraktioner nattetid slår in
Under NIGHT RIDER kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kommer kunna njuta av både dryck och ny spännande mat, bland annat från det helt nya New York-tematiserade området.
“Efter att ha hållit stängt i över ett år har vi en massa kul att ta igen tillsammans. Därför vrider vi upp allt på max med NIGHT RIDER, en unik möjlighet för våra gäster att uppleva Grönan på ett helt nytt sätt. Det ska bli feststämning i varje vrå och ett minne för livet för gästerna genom musik, underhållning, belysning och god mat och dryck. Dessutom kommer man kunna åka allt från nya berg- och dalbanan Monster till Twister nattetid. Det här har nog många drömt om att få göra och det känns fantastiskt att vi nu kan erbjuda det.” Säger Magnus Widell, VD på Gröna Lund. ”För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 19.30, finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på utvalda barer. Vill man maxa festen finns även en Dinner Party-upplevelse där Restaurang Biergarten förvandlats till Clubhouse STO/BER, en Berlininspirerad nattklubb och restaurang för förbokade middagsgäster.”
NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Berg- och dalbana: Monster, Jetline, Twister
Fritt Fall-attraktion: Ikaros, Eclipse, Katapulten
Karuseller: Kättingflygaren, Pop-Expressen
Klassisk attraktion: Lustiga HusetNIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel:
Hang Time, Boxer, Skjutbanan, Kentucky Derby, Slangbellan,
Skeeball, Bonanza, Släggan, Can Alley, Woody, Pyramiden.Läs mer om NIGHT RIDER på Gröna Lund här.
- Text: Gröna Lund
- Foto: Gröna Lund/Parks and Resorts
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
-
Gästbloggare
-