-
Höga Kusten söker en person som ska vara ansvarig för deras digitala närvaro
Är du en driven person som vill ta en destinations digitala närvaro en nivå till? Titta hit! Nu söker Höga Kusten Destinationsutveckling någon som ska ansvara för deras digitala närvaro på appen, hemsidan och andra kanaler.
En av Sveriges snabbast växande destinationer
Höga Kusten Destinationsutveckling är ett kommunalt bolag som bildades 2014. Det består av fyra kommuner (Härnösand, Sollefteå, Kramfors och Örnsköldsvik) som arbetar tillsammans för framtidens Höga Kusten. Bolaget har gjort en fantastisk resa och på kort tid har platsen blivit en av Sveriges snabbast växande destinationer.
De söker nu dig som vill arbeta med ett starkt varumärke och kommunicera Höga Kusten till en bred målgrupp i olika digitala kanaler. Du kommer att vara en viktig del av turistservicen och arbeta med både det digitala och fysiska värdskapet.
Om tjänsten:
Som ansvarig för Höga Kustens digitala närvaro är du operativt ansvarig för det kommunikativa innehållet på hogakusten.com, Höga Kusten-appen och andra digitala verktyg/kanaler. Destinationsbolaget använder bland annat AI (chattbott) som svarar på frågor från besökare dygnet runt. Du kommer att vara en viktig del i att ytterligare stärka det digitala mötet med besökaren och optimering av ny teknik.
Bolaget söker dig som har stor kunskap om Höga Kusten och det turistiska utbudet. Det är viktigt att du också tycker det är roligt med det personliga mötet. Som en del av turistservicen kommer du även att möta besökare fysiskt på Höga Kusten Turistinformation, vid Högakustenbron, via den mobila turistservicen samt på telefon, chatt och mejl.
Kvalifikationer:
Höga Kusten Destinationsutveckling söker dig med utbildning och erfarenhet inom relevant område. Gärna några års erfarenhet av digitalutveckling och/eller liknande arbetsuppgifter. Du har en förmåga och intresse för att skapa mervärde genom målgruppsanpassad digital kommunikation.
Du kommer att arbeta med gäng som är överens om varumärket och känner en gemensam stolthet över platsen. Alla är villiga att satsa och har roligt under tiden. Du har en positiv och lösningsfokuserad inställning och ett stort engagemang. Det är möjligt för dig att vara flexibel och arbeta med flera pågående aktiviteter parallellt. Du kan växla fokus i arbetet beroende på aktuella prioriteringar.
Du har:
◆ Erfarenhet i Adobe Creative Suite. Men även Drupal, WordPress och andra CMS-system.
◆ Kunskaper inom AI med förmåga att implementera och optimera AI-lösningar.
◆ Erfarenhet av att skriva och målgruppsanpassa texter för olika digitala kanaler på svenska och engelska. Dina språkkunskaper är goda, både i tal och skrift.
◆ B-körkort.Tjänsten är en tillsvidare heltidsanställning med provanställning i 6 månader. Låter detta som en roll för dig?
Läs mer om tjänsten och skicka in din ansökan här!
- Text: Höga Kusten Destinationsutveckling
- Foto: Höga Kusten Destinationsutveckling
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-