-
Destination utser djurpark som bästa marknadsförare
Företagarna i Höör utser Skånes Djurpark som bästa marknadsförare och ambassadör för Höör.
Under den stora guldfestern som hölls i Höör vann Skånes Djurpark utmärkelsen Årets Höörsambassadör 2017.
Bästa marknadsförare och ambassadör
Utmärkelsen går till ”en person, ett företag eller en förening, som genom sin verksamhet, sitt arbete, sitt sätt att agera och synas, har visat sig vara en god ambassadör och marknadsförare av Höör, och förstärkt den positiva bilden av kommunen.”
Guldfesten arrangeras varje år och Höörs kommun representerades i juryn.
”- Vi känner oss hedrade över denna utmärkelse. Vår önskan är att inte bara locka besökare till parken men också till Höör och hela Skåne. Nu ser vi fram emot ytterligare en stark säsong. Den inleds med ”Påskens äventyrligaste äggjakt” den 24 mars. 2018 kommer bli ett spännande år och vi ser fram emot mycket gäster i hela regionen”, säger Skånes Djurparks VD, Kasper Schumacher.
Även handbollslaget H65 Höör damer elit utsågs till Höörsambassadörer.
Investeringar gav resultat
De stora investeringarna som Skånes Djurpark har gjort under åren har gett resultat. År 2017 blev ett rekordår med nära 175.000 gäster.
Några anledningar till att besöksantalet ökade så markant förra året var bland annat att spännande Expedition UPP invigdes, Fåret Shaun Land fortsatte att locka besökare och vattenlandet gjorde succé under sommaren. Såklart är även djurparken ett populärt mål för besökare på grund av djuren. Totalt finns det fler än 85 olika arter i parken med och fokus på nordiska djur. Man kan till exempel se myskoxe, varg och järv men även gamla nordiska lantraser såsom skånsk blommehöna och jämtlandsget skyddas i parkens inhägnader.
Vill du läsa om investeringar i svenska besöksnäringsföretag? Klicka här!
Källa: Skånes Djurpark
Text: Isa Mörk
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Skånes Djurpark
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
-
Gästbloggare
-