-
Hotellkedjan som satsar på att förstärka sin företagskultur
Hotellkedjan Clarion Hotels fortsätter att satsa på att förstärka sin företagskultur.
Som ett led i satsningen har man anställt två nya Director of Passion. De heter Frida Pålsson Werntoft och Elisabet Søyland,
De båda tjänsterna kan man se som en förlängning av Nordic Choice Hotels-koncernens HR-avdelning. Uppgiften blir att bidra till att förstärka Clarions status som arbetsgivare och behålla och utveckla sina medarbetare.
Får en större ledarroll
Frida Pålsson Werntoft kommer att leda arbetet i Sverige och Danmark för hotellkedjan. Hon blir en viktig pusselbit med ansvar för rekrytering och internkultur samt alla processer för utveckling och upplärning.
Frida kommer närmast från tjänsten som Culture Officer för Clarion Collection Hotel. Men hon har också arbetat som hotelldirektör och försäljningschef inom hotellkedjan.
”- Clarion-hotellen, i alla de nordiska länderna, utstrålar en enorm energi som både medarbetare och gäster får ta del av. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och utveckla detta”, säger Frida Pålsson Werntoft.
Kommer tillbaka till hotellbranschen
Elisabet Søyland kommer att arbeta med samma uppgifter som Frida men med ansvaret för Norge. Hon har varit rådgivare vid Johannes Læringssenter i Stavanger som är en verksamhet som hjälper flyktingar att få praktikplats och / eller jobb i Norge. Hon har tidigare arbetat för Clarion Hotels i tio år som både receptionist och hotelldirektör.
”- Vi är enormt stolta över alla de fantastiska människor som jobbar på våra hotell. Ingen i branschen jobbar så systematiskt med kultur och rekrytering som Clarion”, säger Elisabet
Fortsätter satsningen på att stärka sin företagskultur
”- Inom Clarion Hotel har vi en fantastisk kultur och ett starkt Employer Brand inom branschen som vi önskar förvalta och utveckla. Våra Directors of Passion har båda varsin plats i våra ledarteam för Sverige, Norge och Danmark. Detta är ett bevis på hur starkt vi värdesätter personal, kultur och kompetensutveckling. Frida och Elisabet har lång erfarenhet, ett härligt engagemang och bankande hjärtan för Clarion Hotel. Tillsammans kommer de att stärka satsningen på våra medarbetare”, säger Henrik Berghult, Senior Vice President Clarion Hotel.
På bilden ovan: Frida Pålsson Werntoft, Director of Passion Sweden & Denmark och Elisabet Søyland, Director of Passion Norway
Källa: Clarion Hotels
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Clarion Hotels
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Visit Swedens målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare visar vilka delar av landet utländska turister helst vill besöka.
-
Hotel Tylösand och SAS i nytt samarbete – lanserar spapaket
Hotel Tylösand går nu samman med SAS för att lansera "Tylösand Takeoff". Ett komplett spapaket med flyg, transfer och övernattning.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – mars 2025
Hur går det för besöksnäringen i Göteborg? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild och ...
-
-
Gästbloggare
-