-
Hotellsystemet VisBook visar upp sin nya identitet
När VisBook, leverantör av Property Management System (PMS) fick nya ägare i början på 2019 började arbetet med att ta fram en ny affärsstrategi. Nu under 2020 fyller bolaget 25 år och under jubileet lanserar bolaget en ny varumärkesplattform och visuell identitet.
“Det var dags för en uppgradering av företagets visuella presentation för att tydliggöra vad VisBook representerar nu 2020.” Säger Øystein Selbekk, VD och grundare av VisBook.
Less admin, more fun
Den nya identiteten paketerar varför hotell, campingplatser och andra verksamheter inom besöksnäringen väljer VisBook. Under arbetet har fokus varit att komma bort från tekniska termer och ersätta det med kommunikation kopplat till det roliga och viktiga med besöksnäringen.
”Vi är en stark SaaS lösning som under många år fokuserat på produkten och har nu möjlighet att ge kärlek till VisBook som varumärke. Genom den nya identiteten har vi lyckats få fram kärnan i vår verksamhet både visuellt och i tonalitet.” Säger Erica Salonius, marknadschef på VisBook. ”Less admin. More fun. Det är VisBooks huvudbudskap. När man jobbar inom service vill vi att våra kunder ska ha tid för det dom brinner för. Det är det lilla extra som får gästen att ge en topprecension och vi vill skapa tid för just det lilla extra.”
VisBooks PMS ger en stark helhet
Den nya logotypen och färgerna andas förtroende och symbolens historiska betydelse får följa med även i framtiden.
”Logotypen symboliserar mötet mellan VisBooks användare och gästen samt hur VisBooks PMS ger verksamheter en starkare helhet. Sedan starten har VisBook haft som mål att ge verksamheter tid att se kunden i ögonen, något som till exempel receptionister ofta inte hinner med på grund av svårhanterliga system. Det ska inte ta mer än 10 sekunder att checka in en gäst.” Berättar Øystein Selbekk.Ligger i framkant inom hospitality-teknologi i Norden
VisBook tar allt större marknadsandelar i Sverige och resten av Norden. Varumärkesarbetet är en viktig grund för bolagets fortsatta expansion och spänner därför över hela verksamheten. Under året kommer PMS-leverantören även lansera en ny hemsida som gör det enklare för kunden att identifiera sitt behov och hur VisBook kan stötta verksamheten.
”Vi är mycket stolta över denna nylansering och vill visa omvärlden att trots 25 år på nacken ligger vi i framkant inom hospitality-teknologi i Norden.” Avslutar Øystein Selbekk.
Är du nyfiken och vill läsa mer? Spana in VisBooks hemsida här.
Eller kontakta Erica Salonius via epost
- Text: VisBook
- Foto: VisBook
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-