-
Järvsö lanserar inspirerande bröllopsportal
Att gifta sig i Järvsö har länge varit populärt. Med dess natursköna läge och pittoreska landsortskänsla har tusentals bröllopspar sagt ja till varandra i den lilla hälsingebyn genom historien. Den senaste tiden har orten dessutom uppmärksammats extra mycket i sammanhanget genom Netflixs succéprogram Love Is Blind. Där Järvsöbon Christofer Pocock deltog.
Det har länge funnits en efterfrågan på en överblick av aktörer inom bröllopsbranschen och möjligheten att presentera de främsta i Järvsö. Det är därför extra glädjande att lansera Bröllop i Järvsö. En gnistrande guldgruva för alla som drömmer om ett förtrollande bröllop.
Foto: Järvsöbaden.Några spännande platser som presenteras är:
Hotell Järvsöbaden – en riktigt anrik plats som var gästgiveri redan 1867. Genom åren har det varit en kuranstalt för att sedan omvandlas till pensionat 1935. En unik miljö för bröllop med sin charmiga hälsingenatur och varma gästfrihet som förvaltats av samma familj i hela fyra generationer. Deras engagemang för lokalproducerad mat och kärlek till bygden adderar till den genuina upplevelsen.
Järvsö kyrka – med rötter som sträcker sig tillbaka till medeltiden står kyrkan som en symbol för områdets kulturella arv. Den nuvarande kyrkan, färdigställd 1838 och ansedd som Sveriges största landsortskyrka, är byggd på en plats med en tusenårig historia av andakt och gemenskap. En plats med historiskt djup som erbjuder en unik miljö för bröllopsceremonier.
Stenegård – en juvel i områdets kulturkrona. Det är en historisk gård som idag fungerar som en kreativ mötesplats med starka band till det lokala kulturarvet. Denna plats, med sina välbevarade byggnader och trädgårdar, är en perfekt plats för bröllopsfester som önskar en känsla av tradition och samhörighet med naturen.
Foto: Järvsöbaden.Upplevelser för flerdagarsbröllop
Något som lyfter Järvsö ytterligare för bröllop är det stora utbudet av aktiviteter och upplevelser för svensexor, möhippor och flerdagarsbröllop. Här är känslan att det verkligen finns något för alla. Allt ifrån aktiviteter såsom forsränning, zipline och downhillcykling till de mer avkopplande såsom vandring, skogsbad, spa, yoga och retreats.
Den nya webbsidan tar verkligen inspiration från Järvsös djupa historiska rötter och dess vackra omgivningar. Det gör denna portal inte bara till en samling av lokala bröllopstjänster utan en inbjudan till att skapa minnesvärda stunder i en miljö som andas historia, tradition och naturlig skönhet.
Här kan ni läsa mer om Järvsö på Turismnytt.
- Text: Destination Järvsö
- Foto: Isabella Ståhl
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-