-
Köpcentrum satsar på events för att locka folk
Att arrangera events verkar vara en trend som är här för att stanna.
I syfte att locka än mer folk så har köpcentra börjat arrangera events. Ett köpcentrum, A6 center, i Jönköping satsar på flera slags event. De erbjuder sina besökare allt från mode- och inredningsevent till event för barnfamiljer.
”- Vi kommer satsa på målgruppsanpassade event där vi kopplar på passande butiker som finns på centrumet”, säger Anette Lindblad som är marknadsansvarig på A6 Center i ett pressmeddelande.
Köpcentrumet håller på att byggas ut för att möta framtidens kunder.
”- Det blir ett toppmodernt köpcenter där inspiration och trivsel kommer att stå i centrum”, fortsätter Anette.
”- Vi vill att butikerna och A6 besökare ska få kontakt med varandra även utanför butiken. Vi vill skapa nya upplevelser och skapa mervärde för våra kunder genom olika evenemang. Det personliga mötet kommer bli allt viktigare och vi tror att det är gynnsamt både för kunden och butiken att träffa varandra i flera olika sammanhang”, tillägger Anette.
Först ut av höstens event är Trend & Fashion. Då blir det modevisning av stylist Malin Myllymäki, en inblick i höstens stil och trender och även möjlighet att lyssna på Pernilla Wahlgren, aktuell med höstkollektionen av sitt eget klädmärke.
Källa: A6 center
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: A6 center
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Ett viktigt beslut för Gotlands framtid
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Världens rese- och turismbransch har verkligen uppmärksammat Visit Swedens marknadsföring av Sverige som besöksland för bättre hälsa och välmående
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland har utsett Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syrén Gastronomi till Årets Uppstickare 2025
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
En kvalitetsstämpel och ett gemensamt språk mot marknaden som visar att camping är en professionell bransch att räkna med
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
Slutar efter åtta år men sitter kvar på posten fram till sommaren 2026
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 44 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Säfsen satsar och investerar 80 miljoner i framtidens destination
Säfsen Resort i Fredriksberg i södra Dalarna genomför just nu sin största satsning någonsin. Tot...
-
+Katrineholm tar över det regionala uppdraget med Visit Sörmland
Nu står det klart att det blir näringslivs- och destinationsbolaget +Katrineholm som tar över ar...
-
Sveriges Bussföretag larmar om risk för akut bussförarbrist
Bussförarbristen riskerar att förvärras mer än tidigare befarat. Var tredje förare är idag över 60 år, samtidigt ...
-
-
Gästbloggare
-