-
Köpcentrum satsar på events för att locka folk
Att arrangera events verkar vara en trend som är här för att stanna.
I syfte att locka än mer folk så har köpcentra börjat arrangera events. Ett köpcentrum, A6 center, i Jönköping satsar på flera slags event. De erbjuder sina besökare allt från mode- och inredningsevent till event för barnfamiljer.
”- Vi kommer satsa på målgruppsanpassade event där vi kopplar på passande butiker som finns på centrumet”, säger Anette Lindblad som är marknadsansvarig på A6 Center i ett pressmeddelande.
Köpcentrumet håller på att byggas ut för att möta framtidens kunder.
”- Det blir ett toppmodernt köpcenter där inspiration och trivsel kommer att stå i centrum”, fortsätter Anette.
”- Vi vill att butikerna och A6 besökare ska få kontakt med varandra även utanför butiken. Vi vill skapa nya upplevelser och skapa mervärde för våra kunder genom olika evenemang. Det personliga mötet kommer bli allt viktigare och vi tror att det är gynnsamt både för kunden och butiken att träffa varandra i flera olika sammanhang”, tillägger Anette.
Först ut av höstens event är Trend & Fashion. Då blir det modevisning av stylist Malin Myllymäki, en inblick i höstens stil och trender och även möjlighet att lyssna på Pernilla Wahlgren, aktuell med höstkollektionen av sitt eget klädmärke.
Källa: A6 center
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: A6 center
-
Göteborg bjuder älskare av hårdrock på högtidsstunder i höst
Göteborg är en stad med starka rötter i hårdrock och metal. Denna höst bjuder på ett imponerande utbud av konserter.
-
Höstens stora återkomst – Postmuseum nyöppnar 19 oktober
Efter en omfattande renovering av den historiska byggnaden i Gamla stan öppnar Postmuseum åter sina dörrar i höst.
-
Skövde satsar på Welcome House för nyinflyttade och besökare
Welcome House Skövde är mötesplatsen där nyinflyttade, besökare, invånare och nyfikna får tips, vägledning och kontakter.
-
Jubileumsnatt på Vår Gård: En resa av innovation och skönhet
Den 28 september är det dags för folkfest på Vår Gård. Hotellet i Saltsjöbaden uppmärksammar 100 år av hängivet arbete.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Mest under Destination, Boende, Evenemang, Hållbarhet samt Konstateranden, Beslut och Rapporter
-
Nu har Villa Foresta på Lidingö fått nytt liv
Villa Foresta har öppnat upp igen med ett nytt designkoncept. En destination med hotellrum, mötesrum, barer och restaurang.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – augusti 2024
Varje månad delar Göteborg & Co en analys om besöksnäringen baserad på data. Augusti hade hög hotellbeläggning tack vare event.
-
Ugly Lawns och Werket vann Placebrander of the Year 2024
Region Gotland och Castellum är årets vinnare av det prestigefyllda priset Placebrander of the Year. Det stod klart den 5 september.
-
Tio nya deluxerum på Krägga Herrgård – Strandpaviljongen har öppnat
Den 13 augusti öppnade Strandpaviljongen på Krägga Herrgård. En ny byggnad bara en tåspets från vattenbrynet.
-
Sunlight Hotel, Conference & Spa välkomnar Jenny Dingertz som ny VD
Sunlight Hotel, Conference & Spa i Nyköping är glada att meddela att Jenny Dingertz tillträder som ny VD för anläggningen.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Clarion Hotel Karlatornet är redo för incheckning
Clarion Hotel Karlatornet slog upp portarna den 1 september och välkomnade de första gästerna ti...
-
Pionjärer inom naturnära boende är årets mångfaldspristagare
Ulrika Krynitz och Håkan Strotz startade Urnatur 2007 på gården i Ödeshög. Då hade de byggt någr...
-
Stockholm – samverkan och infrastruktur är nyckeln till konsertlycka
Taylor Swifts konserter i somras lockade 131 100 turister till Stockholm, vilket inte bara förstärkte staden närv...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 36 -24
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Denna vecka är det mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
-
Gästbloggare
-