-
Marknadsför ditt besöksföretag med Storytelling-Rådgivning med Kistone
Tisdag 5 november, Åsa folkhögskola Sköldinge, kl 9.00-18.00
Sista anmälningsdag 22 okt
Målgrupp: Du som har ett besöksföretag på landsbygden i Mälar-och Hjälmardalen.
Välkommen på rådgivning med Kistone, företaget som har lång erfarenhet av att utveckla besöksföretag med konceptet storytelling!
Detta är ett tillfälle för dig att få hjälp med marknadsföringen av ditt företag genom konceptet storytelling. Kistone kan hjälpa dig att hitta din story, din berättelse och hur du kan använda den i utvecklingen av ditt företag. Du kan få råd om att förmedla ditt företags historia och diskutera hur din berättelse kan styra till exempel inredning, marknadsföring och grafisk formgivning. På så vis kan storytelling vara ett verktyg för dig att marknadsföra ditt företag!
Vi börjar dagen med att gå igenom teorin för Storytelling under ett kurspass. På eftermiddagen har vi grupprådgivning och enskild rådgivning med varje företag.
Kostnad: Rådgivningen kostar ca 1.650 kr + moms. Mat och fika kostar 225 kr + moms. I priset ingår kurspass teori på förmiddagen, grupprådgivning och en timmes enskild rådgivning på eftermiddagen, dokumentation i form av ett rådgivningsbrev för just ditt företag samt uppföljande samtal efter att ni fått rådgivningsbrevet.
(Landsbygdsprogrammet finansierar 70% av rådgivningen inom Smakrik och blomstrande besöksnäring, dvs ni får mycket för deltagaravgiften ovan som motsvarar 30% av de faktiska kostnaderna.)Läs mer och anmäl dig här: https://www.lansstyrelsen.se/vastmanland/kalenderhandelser—vastmanland/2019-06-28-storytelling-radgivning-med-kistone.html
Detta är en sponsrad artikel i samarbete med Länsstyrelsen Västmanland (EU och Landsbygdsprogrammet)
- Text: Länsstyrelsen Västmanland
- Foto: Länsstyrelsen Västmanland
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Trots en besöksminskning jämfört med 2023, fortsätter Marinmuseum att vara en av södra Sveriges största besöksdestinationer.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-