-
Mia Karlsson blir Höga Kusten Destinationsutvecklings nya VD
Nu är det klart vem som blir Höga Kusten Destinationsutvecklings nya VD efter att Peter Holmqvist går i pension i mars. Mia Karlsson från Sollefteå, idag ansvarig för Höga Kusten Turism, tar över uppdraget från och med 1 april 2019.
”Jag är otroligt glad över det förtroende jag har fått och jag ser fram emot att fortsätta utveckla det fina arbete Peter har byggt upp.” Säger Mia Karlsson. ”Vi lever och verkar i en storslagen destination som väldigt många är mycket stolta över. Jag kommer att fortsätta i Peters anda och förvalta den fina grund han har byggt upp.”
Ett välkänt ansikte med erfarenhet
Mia Karlsson är ett välkänt ansikte i Höga Kusten, inte minst från sina år som ansvarig för Höga Kusten Turism och som projektledare för Spotlight High-Low Coast, Höga Kusten Destinationsutveckling. Tidigare har Mia varit marknadschef för Modo Hockey och marknadschef på SCA Skog.
”Med sin breda erfarenhet från både offentlig verksamhet och från det privata näringslivet ser vi att Mia på ett bra sätt kommer att bidra till destinationens fortsatta utveckling. Vi är mycket nöjda över rekryteringen av Mia.” Säger Lillemor Edholm, styrelseordförande för Höga Kusten Destinationsutveckling.
- Text: Höga Kusten
- Foto: Höga Kusten
-
Guideutbildning för snöskoter bidrar till tryggare skotersafari
Ett fokus inom BOHST har varit att höja kompetensen bland snöskoterguider via utbildning. Det skapar en säkrare skotersafari.
-
Hjortviken Country Club öppnar hotell utan TV på rummen
Nu öppnar ESS Group nya destination Hjortviken upp dörrarna till en värld utan TV-apparater på hotellrummen.
-
Visita – ökad efterfrågan på hotellrum i december
Efter månader där efterfrågan minskade på hotellrum i Sverige ökade den i december, trots fler klämdagar än normalt, enligt Visita.
-
Stockholm bland världens topp-destinationer 2025
Med erbjudande om både skärgård och stadspuls har Stockholm etablerat sig som en av världens mest eftertraktade resmål 2025.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Mest om Boende, Transport/Infrastruktur/Mobilitet, Evenemang, Museer/utställningar samt Konstateranden/Beslut/Rapporter
-
Vårdskjortor får nytt liv som arbetskläder på Nationalmuseum
Nu byter personalen på Nationalmuseum sina jackor. I ett samarbete med Beskow von Post får kläder nytt liv genom ett cirkulärt koncept.
-
Vy Norge lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö
Vy tar ytterligare ett steg i sin satsning på internationell trafik och lanserar sommartåg mellan Oslo och Malmö i sommar.
-
Vrak – Museum of wrecks i samarbete med The museum of World War II i Gdansk
Vrak - Museum of wrecks samarbetar med The museum of World War II i Gdansk och deltar i ett konferensevent den 25 januari.
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag presenterar Thérèse Liljeqvist som ny VD. Med en bakgrund inom besöksnäringen tar hon med sig erfarenhet.
-
Mötesåret 2024 – stora möten och event trotsade konjunkturen
Mötesåret 2024 har varit präglat av minskad efterfrågan på konferenser. Trots det har efterfrågan på stora möten ökat enligt Svenska Möten.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan ganska jämnt fördelat på många kategorier så...
-
Fler hittar till Marinmuseum året runt – så gick det 2024
Under 2024 välkomnade Marinmuseum i Karlskrona 215 174 besökare och ser en positiv utveckling me...
-
Thérèse Liljeqvist är ny VD för Artipelag
Artipelag har glädjen att presentera Thérèse Liljeqvist som ny verkställande direktör för Artipe...
-
Göta Kanal – nya kryssningsupplevelser lockar
Allt fler resenärer söker autentiska och minnesvärda upplevelser. Göta kanal erbjuder en helt un...
-
-
Gästbloggare
-