-
Ny evenemangsutvecklare på Visit Trelleborg siktar mot fler upplevelser
Visit Trelleborg välkomnar stolt Johan Sjöström till rollen som ny evenemangsutvecklare. Med gedigen bakgrund inom projektledning och ett aktivt engagemang i det lokala föreningslivet, kommer Johan framöver ha en viktig roll när det gäller att driva destinationens lokala evenemangsförmåga framåt.
I takt med att Trelleborg vid Skånes sydkust fortsätter att växa och blir till en dynamisk destination, spelar evenemangen en allt viktigare roll. Ett av bolagets uppskattade verktyg för att främja turismens roll i denna samhällsutveckling är att erbjuda finansiell stöttning för att främja ett varierat evenemangsutbud. Det i sin tur leder till ökad ekonomisk aktivitet och att destinationen upplevs som en plats där både kommuninvånare och besökare trivs. Bolaget strävar därför efter att stimulera både lokala och externa initiativ som berikar utbudet av idrotts-, kultur- och fritidsevenemang. Detta initiativ fungerar också som ett strategiskt styrmedel för att främja besöksnäringens tillväxt även utanför högsäsong.
Johans drivkraft och förmåga att knyta nya kontakter är en verklig tillgång
Men mer måste till för att destinationen ska kunna utnyttja sin fulla potential. I denna nyinrättade roll kommer Johan Sjöström därför agera dörröppnare för olika evenemangsarrangörer och även fungera som en lotsfunktion för det lokala föreningslivet där många evenemang har sitt ursprung. Med hans engagemang och väletablerade lokala nätverk kommer Trelleborg kunna ta sikte mot att stärka sin regionala position, ta evenemangsupplevelser till nästa nivå och skapa värdefulla upplevelser för många.
”Vi är mycket glada över att numera ha Johan ombord hos oss på Visit Trelleborg. Hans drivkraft och förmåga att knyta nya kontakter är en verklig tillgång för oss alla när vi nu ser fram emot att tillsammans utveckla möten och evenemang som en värdeskapande motor för hela destinationen”. Säger Maarja Edman, VD på Visit Trelleborg.
I dagarna lanseras även en digital tjänst där arrangörer och föreningar enkelt kan söka Visit Trelleborgs evenemangsstöd för 2024.
Läs mer om Visit Trelleborg på Turismnytt här
- Text: Visit Trelleborg
- Foto: Visit Trelleborg
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
-
Gästbloggare
-