-
Ny projektledare, Destination Östersund
Destination Östersund har anställt en projektledare för stadskärnans utveckling.
Hans uppgift är att tillsammans med företagare, handel, fastighetsägare, kommunen med flera skapa och genomföra en strategi- och handlingsplan.
”- Vi är oerhört glada över att ha rekryterat Calle till Destination Östersund. Genom kombinationen av personliga egenskaper och många års erfarenhet av såväl projektledning som stora evenemang och samverkansprojekt är vi övertygade om att Calle är rätt person att jobba med stadskärneutveckling för Östersund”, säger Anette Tandberg, VD Destination Östersund.
”- Det känns otroligt kul att få förtroendet att komma tillbaka till min hemstad och vara med och utveckla den framåt”, säger Calle Hedman. Han fortsätter: Jag tar med mig mina erfarenheter från min tid i Åre där jag arbetat med många av byns största event. Dessa erfarenheter, ett stort nätverk och en förmåga att lyssna och samarbeta med kreativa människor är det jag ser som mina största tillgångar när jag kliver in i min nya roll. Tillsammans ska vi samla ihop de bästa idéerna och skapa en hållbar plan som fokuserar mot ett tydligt mål – Sveriges bästa stadskärna.
Calle Hedman tillträder den 3 oktober, men redan den 22 september finns han på plats under Destination Östersunds morgonmingel.
Arbetet med Årets Stadskärna ingår ett destinationsutvecklingsprojekt för Östersund och är en del av det länsövergripande projektet Turism 2030 som leds av Jämtland Härjedalen Turism. Turism 2030 finansieras av europeiska regionala utvecklingsfonden, Region Jämtland Härjedalen samt deltagande parter.
Källa: Destination Östersund
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Destination Östersund
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Växjö & Co söker efter en destinationsutvecklare
Växjö brukar kallas för den lilla världsstaden. Nu vill de förbättra platsen för sina besökare. Växjö & Co söker en destinationsutvecklare.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Mest under Destination, Möten och Event, Museer och Utställningar samt Mat & Dryck
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Katrineholm söker efter en driven turismansvarig
Katrineholm är den lilla platsen som gör ett stort avtryck. Det ligger drygt en timme från Stockholm, och har ett...
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
-
Gästbloggare
-