-
Outdoor Kids barnhelgsturné bjuder på sommaräventyr för hela familjen
För sjätte året i rad anordnar Nordic Outdoor Adventures friluftsevenemanget Outdoor Kids för barnfamiljer som vill ge sig ut i naturen och prova på allt det härliga som friluftslivet har att erbjuda.
I år utökas arrangemanget tillsammans med SCR Svensk Camping. Det innefattar en sommarturné med 6 olika destinationer runt om i Sverige. Destinationer som vill ha turnén till sin region/kommun 2023 är välkomna att anmäla sitt intresse redan nu.
Tillgång till ett brett urval av aktiviteter
Outdoor Kids genomförs lördag till söndag med massor av äventyr, prova-på-aktiviteter, naturupplevelser och skön samvaro för både barn och föräldrar. Helt enkelt aktiviteter med inriktning på kunskapsförhöjande kring natur och samvaro genom enkla resurser.
Utgångspunkten för äventyren är ett Base Camp där det finns möjlighet att övernatta och laga måltider utomhus – allt på en och samma plats.
För att delta finns det äventyrspass i begränsat antal att köpa som ger tillgång till ett brett urval av aktiviteter samt en äventyrsbana. Exempel på aktiviteter som, beroende på ort, ingår I äventyrspasset är adventure trail, täljskola, paddling, fiske, vandring, matlagning, äventyrsskola och en tävling där du kan vinna fina priser.
Varje unge borde få upptäcka naturen
Renata Chlumska, professionell äventyrare och Outdoor Kids ambassadör, förespråkar naturens fantastiska kraft för välmående och oändliga källa på äventyr:
“Naturen är vår bästa och största lekplats och det är något som varje unge borde få upptäcka. Sällan har jag sett barn ha så kul som när de är bekväma och trygga i naturen och lär dem sig grunderna tidigt så ger man dem tillgång till en livslång källa av både glädje och välmående. Det är verkligen bara fantasin som sätter gränser på allt skoj man kan hitta på ute tillsammans!”
Datum & Orter 2022
♦ 18 – 19 juni Ätran, Halland
♦ 2 – 3 juli Vimmerby, Småland
♦ 9 – 10 juli Askersund, Närke
♦ 13 – 14 aug Saxnäs, Öland
♦ 20 – 21 aug Västervik, Småland
♦ 27 – 28 aug Falsterbo, Skåne- Text: Nordic Outdoor Adventures
- Foto: Nordic Outdoor Adventures
-
Visita – tilltagande ökningstakt på hotellmarknaden i oktober
I oktober ökade antalet belagda hotellrum med 6 procent jämfört med samma månad 2024. Det visar en stark utveckling enligt Visita.
-
Parks and Resorts – besöksrekord under Halloween i nöjesparkerna
Gröna Lund, Kolmården och Furuvik som ingår i Parks and Resorts har alla slagit besöksrekord under årets Halloween-säsong.
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Sedan början av november har Louise Bjurenvall tillträtt som ny Kommersiell chef för Resize Design. Med över 20 å...
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
Stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland är en investering med många nyttor för
-
-
Gästbloggare
-