-
Per Keller blir ny Verkställande Direktör för Yasuragi
Nordic Hotels & Resorts har nu utsett en ny VD för det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi, i Nacka, utanför Stockholm. Förtroendet och ansvaret för den fortsatta utvecklingen av anläggningen går till Per Keller.
Per kommer närmast från Hotel C, där han verkat som VD och dessförinnan haft flera VD-uppdrag både inom och utanför koncernen. Per har en gedigen erfarenhet av resorts bland annat genom nyckelpositioner inom Parks & Resorts Scandinavia.
”Per är en värderingsstyrd kommersiellt och operativt stark ledare som har visat att han kan bygga starka varumärken och team samt utveckla kommersiellt framgångsrika verksamheter som generat hög lönsamhet. Vi är mycket trygga med att Per tillsammans med team Yasuragi kommer att fortsätta att utveckla anläggningen till nya höjder.” Kommenterar Anna Carin Rasmusson, Vice President Operations på Nordic Hotels & Resorts.
Yasuragis koncept har stor potential
Yasuragi är ett företag som i alla led satsar på att bli så hållbart som möjligt, både ekologiskt, socialt och ekonomiskt. På anläggningen är människan alltid i fokus. När vi mår bra, får vi mer livskraft och blir både mer empatiska och kreativa.
”Yasuragi har gjort ett fantastiskt arbete i att göra det enkla tydligt och genomtänkt. Detta är ingen slump utan resultat av ett gediget arbete från ett otroligt kompetent team på plats. Att göra saker enkelt är något jag tror vi alla drömmer om, men för att på riktigt komma dit kan vi behöva hjälp på vägen.” Säger Per Keller. ”Yasuragi skall alltid vara främst inom hållbarhetsarbete och leda utvecklingen. Konceptet har en otrolig internationell potential och det blir ett av våra viktigaste fokus framåt, att få fler människor att upptäcka fördelarna med ett besök hos oss.”
Per Keller tillträder som ny VD från och med 15 april, 2019
- Text: Yasuragi
- Foto: Yasuragi
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-