-
Premiär för Visit Helsingborg
Helsingborgs stad har nu lanserat sin nya besökssajt www.visithelsingborg.com.
På sajten kan besökare hitta tips på aktiviteter och turistchefens blogg.
Men det är inte bara på internet som besökarna kan söka information, staden har också satt upp digitala informationsskyltar i city för att besökarna skall hitta rätt till butiker, caféer, restauranger, parker, nöjen med mera. Ett av syftena med skyltarna är att inspirera besökare och helsingborgare till att prova nya upplevelser, som konserter och restauranger, ett annat är att komma bort från de tryckta broschyrerna.
Ovan är några åtgärder som finns i besöksnäringsstrategin.
”- Vår uppgift är att genom god service och ett gott värdskap ge mervärde till besökaren, samt att skapa merförsäljning till destinationen. Genom att nå ut digitalt via både hemsida och infotavlorna i city når vi de besökare som inte tar omvägen om en turistbyrå och kan ge service över förväntan”, Emma Håkansson, turistchef i Helsingborgs stad.
”- Besöksnäringen är en av de snabbast växande branscherna i regionen och bidrar till många arbetstillfällen och ökad attraktionskraft för Helsingborg men trots detta har Helsingborg inte haft en renodlad besökarsajt tidigare”, säger Emma Håkansson.
Källa: Helsingborgs stad
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: David Castor
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-