-
Rekordomsättning i juli månad för campingkedjan First Camp
First Camp Group AB, Skandinaviens största campingkedja, rapporterar en rekordstark omsättning i juli, årets viktigaste månad.
Stora satsningar på en bättre produkt har gett god effekt
Gruppens totala proforma-omsättning i juli nådde 381,4 MSEK, en ökning med 17 procent mot samma månad 2021 och med 18 procent mot 2019.
”Det är fantastiskt roligt att vi lyckas leverera denna starka omsättningsökning mot inte bara förra året, utan även mot 2019. Som var det senaste normalåret innan Covid-19-pandemin. Vi har i år sett en återkomst av de utländska gästerna. Samt att våra satsningar på en ännu bättre produkt gett effekt. Denna sommar har vi bland annat haft ett rekordstort aktivitetsprogram för våra gäster inklusive barnklubb med vårt populära lyckodjur Yessi. Vi har fortsatt investera stort i våra destinationer, exempelvis i mer boendekapacitet. Dessutom bibehåller vår hemsida positionen som Skandinaviens största bokningskanal för camping och stugboende.” Säger First Camps VD, Johan Söör. ”Det är också extra glädjande att vi sett en väsentlig ökning av gästnöjdheten mot föregående år. Vårt medarbetarengagemang har även ökat mot förra årets rekordsiffror. Jag vill rikta ett stort tack till alla medarbetare i koncernen som stått för fantastiska insatser under årets mest intensiva period.”
Högst omsättning i juli hade Jesperhus Feriepark
De fem destinationer som hade allra högst omsättning i juli var Jesperhus Feriepark, First Camps Sunne – Fryksdalen (inklusive Sunne sommarland), First Camp Orsa – Dalarna, First Camp Arcus – Luleå och First Camps Moraparken – Dalarna.
Totalt 60 destinationer i Sverige, Danmark och Norge ingår i koncernen. Leksand Resort AB som förvärvades under våren 2022 ägs av ett systerbolag.
Denna information är sådan som campingkedjan är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
- Text: First Camp Group AB
- Foto: First Camp Group AB
-
Svenska Möten ger ut e-bok för att inspirera om hållbarhet
Svenska Möten vill tillsammans med sina hållbara mötesplatser leda branschen. Därför ger de nu ut e-boken "Vi vill leva Globala målen".
-
Visit Trelleborg är nominerad för Bästa värdskap 2023
Visit Trelleborg och nio andra turistinformationer tävlar om utmärkelsen bästa värdskap 2023 från Visitas nationella råd för besöksservice.
-
Hotel Fratelli har äntligen öppnat i Karlstad
Ett färgstarkt nöjeshus som för tankarna till sydligare breddgrader. Efter flera års renovering står Karlstads Hotel Fratelli färdigt.
-
Fler besöker Höga Kusten under hela året
Höga Kusten går fortsatt starkt. Det visar den officiella inkvarteringsstatistiken som presenterades i dagarna.
-
Visit Skåne tar ledarroll i internationellt initiativ för framtidens turism
Visit Skåne går in som ledande part i ett projekt med länderna kring Östersjön. ReTour ska leda till utveckling för en mer hållbar turism.
-
Arbetskamraterna lanserar plattform – vill hjälpa funktionsnedsatta att komma ut i arbetslivet
Arbetskamraterna lanserar en digital plattform för att hjälpa personer med funktionsnedsättning att hitta en inkluderande arbetsplats.
-
Copper Skillet – Ruth Weldegiorgis är världens bästa konferenskock
Den 19 april avgjordes Copper Skillet, där Ruth Weldegiorgis representerade Sverige och blev världens bästa konferenskock.
-
Visit Trelleborg – en doft av choklad nalkas Smygehuk
Linus Svensson, ägaren av 2:a Sandbank i Beddingestrand samt Sveriges sydligaste choklad 452732, välkomnas som ny hyresgäst i Smygehuk.
-
Västerbotten tar nästa steg i resan mot en mer hållbar destination
Region Västerbotten Turism har tillsammans med de lokala destinationsbolagen beslutat att gå vidare i en satsning på certifiering med EarthCheck.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 16 -24
Mest om Destination, Evenemang och Utmärkelser samt Museer
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Bästa sommarjobbet: Bli junior museichef på Historiska museet
Vet du inte vad du ska göra på sommarlovet och är mellan 15–17 år? I år söker Historiska museet ...
-
Sveriges besöksnäring och GSTC kongress lockar deltagare globalt
Det internationella intresset och engagemanget för hållbar turism är stort. Det märks på det överväldigande intre...
-
Sägenskåp i Smålands Trädgård bevarar kulturarvet i bygden
”Sagor och sägner” är ett projekt inom Smålands Trädgård ekonomiska förening som snart står klart att presenteras...
-
Mikael Jonsson blir ordförande i Svenska Destinationsnätverket
Den 12 april avslutades Svenska Destinationsdagarna i Helsingborg. Under årsmötet för SNDMO valdes Mikael Jonsson...
-
-
Gästbloggare
-