-
Resemässan – En ny del av Seniormässan Stockholm 2024
De tre första dagarna i oktober öppnar Resemässan sina dörrar på Stockholmsmässan som en ny del av Seniormässan Stockholm. Resemässan är främst en publik mässa som bjuder in resenärer och äventyrslystna att drömma och inspireras av resemöjligheter runt om i världen och i Sverige.
Utställarna
Det kommer att vara en blandning av internationella och inhemska destinationer, turistbyråer, hotell, kryssningsbolag, researrangörer, bussbolag, aktivitetsbolag med flera som ställer ut på mässan. ”Sammanfattat är hela reseindustrin välkommen” låter projektledaren Leon Giannaridis hälsa och det finns fortfarande plats för fler utställare, gärna svenska.
Syftet med Resemässan
Resemässan skapar en miljö där besökare kan utforska, lära och drömma om sina framtida resor. Den ska vara en källa till inspiration för reseentusiaster i alla åldrar. Besökare kan förvänta sig att upptäcka spännande resmål och nya trender inom resande. Resescenen som kommer att vara full med reseberättelser som tar besökarna i alla väderstreck.
Resemässan fokuserar på kända och okända destinationer och upplevelser samt till möjligheten träffa experter och att boka på plats.
För mer information om mässan och biljettinformation, besök www.resemassan.se.
Om ni är nyfikna på att ställa ut ska ni kontakta Leon Giannaridis, som är projektledare
Telefonnummer: 0708-38 78 08
E-postadress: [email protected]Var: Stockholmsmässan
När: 1-3 oktober 2024
Öppettider:
Tisdag 1 Oktober 10.00-16.00
Onsdag 2 Oktober 10.00-19.00
Torsdag 3 Oktober 10.00-16.00Om Resemässan – En ny del av Seniormässan Stockholm 2024:
Resemässan är en ny del av Seniormässan Stockholm 2024. Syftet är att lyfta reseindustrin ytterligare och även om den är en uppskattad del av Seniormässan så öppnar den upp för nya besökare som nödvändigtvis inte identifierar sig med begreppet Senior. För dem som är intresserade av att resa och uppleva mer av Sverige eller nya länder och upplevelser, för resenärer och äventyrslystna.
Mässan är utformad för som en plattform för att utforska, drömma och skapa minnen. Besökare kan förvänta sig att ta del av fina reseerbjudanden, nya reseidéer och inspirerande reseberättelser från världens alla hörn, men också Sverige, på resescenen.
- Text: Seniormässor och Jakob Norrby
- Foto: iStockphoto
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg och positivt omdöme som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekon...
-
-
Gästbloggare
-