-
Så skall Scandic erbjuda en effektiv möteskultur
Scandic Hotels lanserar ett nytt möteskoncept som skall erbjuda konferensgästerna en mer effektiv möteskultur.
Hotellkedjan skall genom certifierade mötesrådgivare, tekniska lösningar, kreativa övningar och hälsosam mat förändra sättet som kunderna planerar och genomför möten.
Under veckan har man bjudit in 10.000 kunder som skall testa det nya konceptet som har tagits fram för Scandics företagskunder. På plats var 2.000 Scandicanställda som visade kunderna konceptet.
Det nya möteskonceptet togs fram efter att mer än hälften av företagskunderna upplevde deras möten som ineffektiva. Företagsledarna tycker att möten är en viktig del för att nå framgång. När Scandic frågade ledarna vad som de prioriterar när det gäller möten blev svaren att få rätt energi i mötet och att genomförande skall vara enkelt.
Så är det nya möteskonceptet
Scandics nya möteskoncept utgår från kundens mötesbehov. Man skräddarsyr allt från lösningar, rådgivning till genomförande och utvärdering.”- Ett möte kan skapa stor förändring – eller vara ett slöseri med tid. Genom vårt nya koncept och våra mötesrådgivare har vi nu möjlighet att skapa de bästa förutsättningarna för goda, effektiva och inspirerande möten. Den här storsatsningen har tagits fram tillsammans med våra kunder och just därför känns det fantastiskt att lansera i Norden och Europa”, säger Thomas Engelhart, kommersiell direktör för Scandic Hotels.
Men det är inte bara viktigt att mötet blir bra – deltagarna måste också få bra och god mat. Man har därför tagit fram ett nytt materbjudande som skall passa alla.
Och de anställda utbildas
Företaget Hyper Island har fått uppdraget att utbilda Scandics anställda i om hur man arrangerar framgångsrika möten.Ambitionen är att ha totalt 500 mötesrådgivare år 2020 på Scandics hotell i Norden.
Majoriteten av alla Scandichotell kommer att erbjuda det nya möteskonceptet under 2017.
Källa: Scandic Hotels
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Scandic Hotels
-
Boule-VM 2027 kommer till Göteborg och Scandinavium
Boule-VM kommer att avgöras i Göteborg den 2–5 september 2027. På Scandinavium kommer atleterna att tävla om världsmästartitlarna.
-
Pontus Frithiof at Bro Hof har öppnat – ny gastronomisk destination
Den nya restaurangen Pontus Frithiof at Bro Hof erbjuder en unik matupplevelse. Förstärkt med en ny destination för event.
-
Daftö Resort – sommarjobbande unga kompletteras av pensionärer
För att komplettera ungdomarnas insatser under sommaren söker Daftö Resort pigga seniorer. De vill skapa en inkluderande arbetsplats.
-
Skaraborg som konstdestination – 5 stora nyheter i sommar
I sommar blomstrar Skaraborg med fem nyskapande konstupplevelser. I form av tre nya besöksmål, en designikon och ett jubileum.
-
Utländska turister spenderar mer i Sverige än exportvärdet för järn och stål
Jämförs Sveriges exportsiffror för 2024 syns det att exportvärdet för Resor överstiger export av exempelvis järn eller malm.
-
Sporterna under SM-veckan 2025 i Norrköping – dag för dag
Nu släpps idrotternas tävlingsdagar och arenor till SM-veckan den 24–29 juni i Norrköping. Alla är välkomna till folkfesten.
-
Visita – Kent vände hotellmarknaden i mars
Antalet sålda hotellrum i Sverige ökade i mars med drygt 3 procent jämfört med samma månad förra året, enligt data från Visita.
-
SkiStar utvecklar ett nytt skidområde i Vemdalen
SkiStar meddelar att utbyggnaden av ett nytt skidområde, Hovde Syd i Vemdalen, har startat. Totalt skapas 11 hektar ny pistyta.
-
Årets höjdpunkt för fjälldestinationer – r360 kundträff på Idre fjäll
r360 Resort Systems AB är leverantör av bokningssystemet r360 för resorts och destinationer i nordiska fjällen
-
Smaka på Västsverige – Lantbruket i Centrum utökar med område
Den 15–16 maj samlas lantbruksbranschen i Lidköping för Lantbruket i Centrum 2025. Årets mässa utökas med ett nytt område.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Gårdsförsäljning – Stärk synligheten digitalt som dryckesproducent
Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen so...
-
SkiStar – nytt avtal med easyJet skapar fortsatt internationell tillväxt
Lågprisflygbolaget easyJet stärker sin närvaro i Skandinavien och lanserar två nya direktlinjer från Storbritanni...
-
Visit Sweden – hit vill utländska turister helst resa i Sverige
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Swedens senaste, stora målgruppsanalys av potentiella Sverigebesökare ...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Möten och Event, Mus...
-
-
Gästbloggare
-