-
Seniordagen – möt 30 000 potentiella kunder på en dag
Seniordagen är ett av de mest betydelsefulla evenemangen för alla som vill nå den seniora målgruppen – en grupp med både tid, pengar och ett stort intresse för nya upplevelser.
Den 6 maj 2025 samlas 30 000 seniorer i Kungsträdgården. Nu har besöksnäringens företag möjlighet att delta som utställare under eventet. Missa inte att marknadsföra just er verksamhet direkt till denna engagerade och köpstarka målgrupp. Vi har fri entré för alla besökare.
Seniorer – en växande och värdefull målgrupp
Under de senaste åren har seniorernas ekonomiska köpkraft ökat markant. De har blivit allt mer benägna att spendera pengar på upplevelser som berikar deras liv. Från kulturresor till avkopplande semesterresor eller äventyrsresor.
”Seniorer är en otroligt intressant målgrupp som ofta är bortglömd inom turismbranschen. De har både tid och pengar att resa, och eftersom de inte är lika bundna av skollov och semesterperioder kan de resa på de tider som passar deras schema bäst – när det är mindre trängsel och bättre priser. Dessutom har seniorer blivit mer intresserade av att göra meningsfulla och personliga resor som ger dem nya upplevelser.” Säger Lena Bergman, arrangör av Seniordagen.
Det är därför en självklarhet att turismföretag ser seniorer som en målgrupp med stor potential. Att delta på Seniordagen ger er en chans att komma i kontakt med just denna grupp och visa upp era produkter och tjänster i ett inspirerande och engagerande sammanhang.
Kostnadseffektivt och tidsbesparande
En av de största fördelarna med att delta på Seniordagen är att det är en kostnadseffektiv marknadsföringskanal. Eftersom evenemanget pågår under en enda dag får ni maximal exponering på kort tid. Vilket gör det möjligt för er att nå ut till tusentals seniorer utan att behöva investera i långsiktig och dyr marknadsföring. Detta gör det till ett utmärkt val för företag inom besöksnäringen som vill effektivisera sina marknadsföringsinsatser.
Seniordagen arrangeras den 6 maj i Kungsträdgården med fri entré för besökarna. Läs mer om evenemanget här.
Eller kontakta Lena Bergman direkt:
0722-50 90 44
[email protected]- Text: Seniordagen
- Foto: Seniordagen
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-