-
Sommarsatsning skapar nya arbetstillfällen hos SkiStar
SkiStar fortsätter satsningen på sommarsäsongen med konceptet SkiStar Sports & Adventures efter förra årets stora succé. Detta skapar fler arbetstillfällen och bidrar till en levande landsbygd året runt.
Nu är årets rekryteringsperiod öppen inför sommarsäsongen och över 300 tjänster ska tillsättas på SkiStars destinationer.
Gynnar både SkiStar och anläggningarnas kommuner
Rekryteringsbehovet är stort på SkiStars destinationer. Inom alltifrån cykelguider, spavärdar, liftvärdar, till aktivitetsledare för Valles Kids Club. Framförallt är behovet särskilt stort inom hotell- och restaurangverksamheten till tjänster som kockar och serveringspersonal.
”Som Sveriges största arbetsgivare för unga så känns det väldigt bra att vi nu långsiktigt satsar på sommarsäsongen och att fler får möjlighet att leva, bo och arbeta på våra destinationer både sommar och vinter. Det finns ju många kompetenser och erfarenheter från vintersäsongen som är viktiga att ha med sig även på sommaren, vare sig du jobbar som liftvärd, guide, instruktör eller eventproducent. Förra sommaren såg vi att 70% var interna ansökningar i alla åldrar vilket är extra glädjande och gynnar både SkiStar och de kommuner där vi finns.” Säger Camilla Sundqvist, HR-direktör på SkiStar AB.
Ansökan till sommarens tjänster hittar ni här.
Den är öppen mellan 1 – 20 mars. Tjänsterna gäller främst Sälen, Åre, Trysil och Stockholm Hammarbybacken.Flera nyheter till sommaren 2022 – satsningen fortsätter
Redan förra sommaren introducerades en hel del nyheter inom SkiStar Sports & Adventures i framförallt Åre, Sälen och Trysil med nya cykelleder, klätterparker, padel och camps för barn och unga med Valle Kids Club och Teen Camp bike.
I år fortsätter satsningen på bland annat nya trailleder, pumptracks och äventyrsgolf. Dessutom erbjuds flera helhetsupplevelser med t.ex boende, spa och vandring genom paketerbjudanden på SkiStars hotell och lodger.
Turismnytt skrev en artikel tidigare om sommarens nyheter på SkiStars anläggningar. Ni hittar den här.
- Text: SkiStar AB & Isa Mörk
- Foto: SkiStar AB
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Konstaterande...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
Business Region Gotland – ny samlad struktur för plats-, näringslivs- och destinationsutveckling på Gotland
Regionstyrelsen beslutade i förra veckan att gå vidare med arbetet för att etablera Business Region Gotland – en...
-
-
Gästbloggare
-