-
Strawberry rekryterar Anna Spjuth som Senior Vice President Brand & Concept
Hotell- och varumärkesprofilen Anna Spjuth stärker nya Strawberry i en nyinrättad roll. Med ansvar att leda varumärkes- och konceptutvecklingen av bolagets kedjehotell.
Hotellkedjorna i Strawberry ska vitaliseras
Med stora ambitioner för omprofileringen av Nordic Choice Hotels till Strawberry har en ny tjänst skapats. Senior Vice President Brand & Concept.
”Det är underbart att få Anna Spjuth tillbaka i teamet! Anna tog Comfort Hotel i en tydlig riktning. Vilket nu gör att hotellkedjan är det tydliga förstahandsvalet av hotell för den som vill ha ett budgetalternativ med en tydlig hållbarhetsprofil. Nu ska hotellkedjorna i Strawberry vitaliseras och Spjuths erfarenhet av varumärkesbyggande, hennes operativa kompetens och hotellerfarenhet gör att vi får precis rätt profil för att leda denna viktiga och mycket centrala del av processen för att skapa det Strawberry vi har ambitioner för.” Säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer på Nordic Choice Hotels, som alltså byter namn till Strawberry i slutet av maj.
Revolutionära ambitioner
Spjuth var kedjedirektör för Comfort Hotel i Norden mellan 2016 och 2020. Dessförinnan ledde hon förvandlingen av Brunkebergstorg i Stockholm som resulterade i hotellsuccéerna Hobo och At Six, samt den prisbelönta restaurangen TAK. Spjuth har även varit VD på det japanska spahotellet Yasuragi, samt hotelldirektör på Scandic Hotels. Närmast kommer hon från rollen som kommersiell direktör för Scandic Hotels.
”Att få möjligheten att leda utvecklingen av både befintliga och nya varumärken och koncept inom det som är den mest spännande satsningen inom resor och upplevelser är ett fantastiskt erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Strawberry kommer med ambitioner för både gäster, anställda och medlemmar som jag tror kommer revolutionera marknaden. Dessutom ser jag oerhört mycket fram emot att träffa gamla kollegor igen och lära känna nya.” Säger Spjuth som tillträdde tjänsten den 9 maj.
Måste omdefiniera portföljen
Den 22 maj blir Nordic Choice Hotels Strawberry. I namnbytet ligger det en ambition om att bli navet för upplevelser inom hotell, möten, restauranger, välbefinnande, resor, aktiviteter, kultur och andra upplevelser i Norden. Samtidigt behåller de över 180 hotellen i de fyra hotellkedjorna. Samt de över 40 fristående hotellen sina nuvarande varumärken.
”Vår uppgift är att ytterligare förtydliga våra kedjor, tjänster och koncept. I det arbetet ska vi även titta på möjligheten att lansera nya varumärken och kedjor. Anna kommer att ha en nyckelroll i att definiera hur vi ska marknadsföra vårt hotell- och restaurangerbjudande framöver. Genom att bli Strawberry har vi en ny möjlighet att se över och vässa vår portfölj så att vi kan leverera de bästa upplevelserna för våra gäster.” Säger Katalin Paldeak.
Läs mer om Nordic Choice Hotels på Turismnytt här.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Karriärbyte och liv i Jämtland – så blev Julia affärsutvecklare inom besöksnäringen
En utbildning och en flytt norrut. Julias beslut att utvecklas inom besöksnäringen ledde till en ny karriär och liv i Jämtland.
-
Jönköping Horse Show tillbaka i Jönköping
Jönköping Horse Show på Elmia den 29 oktober - 3 november förvandlar återigen höstlov till hästlov i Jönköping.
-
En av Skånes tystaste platser finns i Trelleborg kommun
Visit Skåne har nu lanserat initiativet "The Map of Quietude." I Trelleborg finns en av kartans 16 utvalda platser.
-
Prissättning av aktiviteter – Fem saker att tänka på
Marcus Eldh guidar i prissättning av olika upplevelser och aktiviteter.
-
Vilka är husbilsgästerna vid Hornborgasjön? Insikter som formar vägen mot en resilient plats
Under 2023 tog Visit Hornborgasjön initiativet att ta reda på vilka husbilsgästerna är som varje år besöker sjön under transäsongen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -24
Mest under Destination, Boende, Konstateranden/Beslut/Rapporter och Utmärkelser
-
ESS Group – enda hotellfamiljen med tre hotell på världskänd lista
För första gången prisas tre av ESS Group hotelldestinationer i Condé Nasts årliga läsarundersökning för "The Worlds Best Hotels".
-
MDA och Rate Parity: Hur du tar kontroll över prissättningen
Vad innebär MDA och hur ska man hantera att OTA ibland sätter priser vi inte har kontroll över? Det går Taktikon igenom i detta blogginlägg.
-
Norrköping visar en ökning av gästnätter sommaren 2024
Sommaren 2024 blev en framgångsrik säsong för besöksnäringen i Norrköping, med en ökning av det totala antalet gästnätter.
-
JHT söker turismutvecklare med fokus på export och upplevelser
Vill du vara med och forma Jämtland Härjedalens turistiska utbud? De söker en turismutvecklare med fokus på export och upplevelser.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Destination Funäsfjällen söker en driven VD
Destination Funäsfjällen är Sveriges äldsta destinationsbolag och har funnits sedan 1972. Funäsf...
-
150 anmälda till Swedish Workshop Online för utländska reseföretag intresserade av Sverige
Visit Swedens digitala mötesevenemang Swedish Workshop Online, för att sälja och marknadsföra de...
-
SAS utökar inrikestrafiken med nya linjer från januari 2025
Som ett resultat av det nyligen presenterade partnerskapet med BRA har SAS gläd...
-
Tillväxtverket – fortsatt stark sommarturism i Sverige
Antalet gästnätter på kommersiella turistboenden i Sverige under juni, juli och augusti uppgick till cirka 30 mil...
-
-
Gästbloggare
-