-
Strawberry rekryterar Anna Spjuth som Senior Vice President Brand & Concept
Hotell- och varumärkesprofilen Anna Spjuth stärker nya Strawberry i en nyinrättad roll. Med ansvar att leda varumärkes- och konceptutvecklingen av bolagets kedjehotell.
Hotellkedjorna i Strawberry ska vitaliseras
Med stora ambitioner för omprofileringen av Nordic Choice Hotels till Strawberry har en ny tjänst skapats. Senior Vice President Brand & Concept.
”Det är underbart att få Anna Spjuth tillbaka i teamet! Anna tog Comfort Hotel i en tydlig riktning. Vilket nu gör att hotellkedjan är det tydliga förstahandsvalet av hotell för den som vill ha ett budgetalternativ med en tydlig hållbarhetsprofil. Nu ska hotellkedjorna i Strawberry vitaliseras och Spjuths erfarenhet av varumärkesbyggande, hennes operativa kompetens och hotellerfarenhet gör att vi får precis rätt profil för att leda denna viktiga och mycket centrala del av processen för att skapa det Strawberry vi har ambitioner för.” Säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer på Nordic Choice Hotels, som alltså byter namn till Strawberry i slutet av maj.
Revolutionära ambitioner
Spjuth var kedjedirektör för Comfort Hotel i Norden mellan 2016 och 2020. Dessförinnan ledde hon förvandlingen av Brunkebergstorg i Stockholm som resulterade i hotellsuccéerna Hobo och At Six, samt den prisbelönta restaurangen TAK. Spjuth har även varit VD på det japanska spahotellet Yasuragi, samt hotelldirektör på Scandic Hotels. Närmast kommer hon från rollen som kommersiell direktör för Scandic Hotels.
”Att få möjligheten att leda utvecklingen av både befintliga och nya varumärken och koncept inom det som är den mest spännande satsningen inom resor och upplevelser är ett fantastiskt erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Strawberry kommer med ambitioner för både gäster, anställda och medlemmar som jag tror kommer revolutionera marknaden. Dessutom ser jag oerhört mycket fram emot att träffa gamla kollegor igen och lära känna nya.” Säger Spjuth som tillträdde tjänsten den 9 maj.
Måste omdefiniera portföljen
Den 22 maj blir Nordic Choice Hotels Strawberry. I namnbytet ligger det en ambition om att bli navet för upplevelser inom hotell, möten, restauranger, välbefinnande, resor, aktiviteter, kultur och andra upplevelser i Norden. Samtidigt behåller de över 180 hotellen i de fyra hotellkedjorna. Samt de över 40 fristående hotellen sina nuvarande varumärken.
”Vår uppgift är att ytterligare förtydliga våra kedjor, tjänster och koncept. I det arbetet ska vi även titta på möjligheten att lansera nya varumärken och kedjor. Anna kommer att ha en nyckelroll i att definiera hur vi ska marknadsföra vårt hotell- och restaurangerbjudande framöver. Genom att bli Strawberry har vi en ny möjlighet att se över och vässa vår portfölj så att vi kan leverera de bästa upplevelserna för våra gäster.” Säger Katalin Paldeak.
Läs mer om Nordic Choice Hotels på Turismnytt här.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-