-
Ny hållbarhetschef, Stockholmsmässan
Linda Elmén har anställts som ny hållbarhetschef på Stockholmsmässan.
”- Jag är så glad att få hälsa Linda välkommen till oss. Hennes tio års erfarenhet från hållbarhetsarbete, i kombination med ett stort affärsdriv där hon ser på hållbarhet ur ett kundperspektiv, gör att hon känns helt rätt för Stockholmsmässan”, säger affärsområdeschef Camilla Hållbro.
Hon kommer närmast från Canon där hon arbetat som Sustainability and Quality Manager.
Lindas uppdrag blir att utveckla hållbarhetsarbetet på mässan. Mässan har under många år arbetat med hållbarhet men skall arbeta med en bredare hållbarhetsrapportering framöver. Detta kräver ett ökat fokus på proaktivitetet, systematik och uppföljning.
Skall utveckla hållbarhetsarbetet
”- Det här ska bli fantastiskt roligt! Stockholmsmässan ligger långt framme redan i dag på hållbarhetsområdet, men jag kommer att kunna bidra med nya perspektiv och ser fram emot att få ta med mig mina erfarenheter in i en ny bransch”, säger Linda Elmén.
– Hållbarhetsfrågorna utvecklas snabbt i samhället, vilket innebär att den standard vi mäts emot flyttar sig hela tiden. Det innebär att vi löpande måste utveckla vårt sätt att arbeta med de här frågorna, till exempel hur vi själva bidrar till samhället i olika avseenden, och vilka krav vi ställer på leverantörer och samarbetspartners. I förlängningen innebär det också nya affärsmöjligheter för oss som företag, säger Camilla Hållbro.
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Gunnar Elmén
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-