-
VD för Destination Sigtuna slutar
Styrelsen för Destination Sigtuna har i dagarna tagit emot Eva Camél Fuglseths begäran om uppsägning från sin anställning som vd.
Eva Camél Fuglseth tillträdde som vd för Destination Sigtuna för två år sedan.
-Eva har med sitt driv, sin sociala förmåga och erfarenhet från besöksnäringen förändrat bolaget i grunden och stärkt attraktionskraften för både Sigtuna och Arlanda med hållbarhet i fokus, säger Björn Jonzon, styrelseordförande i Destination Sigtuna.
Eva Camél Fuglseth säger själv att hon har haft förmånen att arbeta för en mycket kompetent styrelse som gett henne mandat att förändra och som har stöttat henne på ett föredömligt sätt. Hon lyfter även fram det goda samarbetet med Sigtuna kommun och med Destinationen Sigtunas driftiga och professionella partners, däribland en stark hotellnäring.
Har fokuserat på att öka omsättning, tydliggöra kommunikationen och få ordning i ekonomin
-Mitt uppdrag har handlat om att genomföra förändringar i organisationen, göra prioriteringar och styra bolaget i en mer kommersiell riktning. Jag har fokuserat på att öka omsättningen på våra evenemang, tydliggöra vår kommunikation, få ordning och reda i ekonomin, och inte minst på att bidra till ett bra arbetsklimat, säger Eva Camél Fuglseth.
Eva Camél Fuglseth nämner som exempel att Sigtuna Litteraturfestival under hennes ledning genomförts i ny form och att hållbarhetsarbetet gått in i en ny fas. Nyligen inleddes också en digital kampanj som synliggör många av Sigtuna kommuns profiler.
-Jag har haft två fantastiska, utmanande och lärorika år i en otroligt expansiv destination. Men nu är det dags för mig att utmana mig själv och leta nya uppdrag. Det ska bli spännande att följa Destination Sigtuna i det fortsatta arbetet med att säkerställa en positiv näringslivstillväxt för destinationen och Sigtuna kommun, säger Eva Camél Fuglseth.
- Text: Destination Sigtuna
- Foto: Destination Sigtuna
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara
I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...
-
-
Gästbloggare
-