-
Villa Lovik lanserar Beach & Pool Club och restaurangkoncept
Hösten 2019 öppnade en helt ny relaxavdelning i Villa Lovik på Lidingö – Spa by Villa Lovik som ett första steg i att öppna upp för privatgäster. Efter en fantastisk start och stark ökning av privat- och weekendgäster väljer man nu att utveckla Villa Lovik ytterligare.
Visionen är att attrahera fler weekendgäster med siktet inställt på avkoppling och intresse för gastronomiska upplevelser med en touch av Italien. I sommar lanseras restaurangkonceptet, La Piazza by Villa Lovik och Beach & Pool Club by Villa Lovik.
Vill satsa ytterligare
På Villa Lovik har man möjlighet att varva ner och njuta. Det ligger bara ett stenkast från Stockholms city men ändå är det en lugn och lantlig oas för weekends, möten och fester med havet utanför fönstret.
Villa Lovik har, utöver den nya relaxavdelningen SPA by Villa Lovik, även helt nyrenoverade möteslokaler och hotellrum. Här finns också Brödfabriken, ett eget bageri som erbjuder aktiviteter. De har även behandlingsrum där man erbjuder en bredd av olika behandlingar.
”Då vi ser en överväldigande stor ökning av antal gäster så vill vi satsa ännu mer och öppnar i sommar Beach & Pool Club by Villa Lovik och även restaurangkonceptet La Piazza. Vi vill skapa en komplett weekend-destination med innehåll som fokuserar på välbefinnande samt mat och dryck med en touch av Italiens finaste smaker.” Säger Torbjörn Blomqvist, ägare Stockholm Meeting Selection.
Italienska konceptet La Piazza
Just nu pågår arbetet med det nya konceptet för fullt. La Piazza kommer att vara belägen på Villa Loviks kringbyggda innergård och öppnar i slutet av maj. Här kommer gästen att kunna njuta av mat och dryck i miljö där inspirationen har hämtats från italienska torg. La Piazza by Villa Lovik kommer att servera Italienska och svenska råvaror. Exempelvis flatbread pizzeata, ost & chark och italienska efterrätter.
”Vi är så laddade inför sommaren och utvecklingen av vårt matkoncept. Just nu sitter vi och planerar menyer och inköp och jag kan lova att vi verkligen kommer att leverera det bästa av Italien på vår underbara innergård.” Berättar Andreas Zetterdahl, Food & Beverage Manager på Villa Lovik. ”Alla råvaror är noga utvalda och håller hög kvalité. Vi fortsätter givetvis också att baka vårt eget bröd. Vi har även visionen att kunna erbjuda Sveriges bredaste utbud av oliver.”
En mogen Beach & Pool Club
I anslutning till poolområdet kommer Beach & Pool Club by Villa Lovik att öppna upp i juni. Här kommer gästen kunna spendera dagen på stora solbäddar med utsikt över den glittrande fjärden. Även enklare solstolar kommer att finnas till låns för den som vill gå ner till strandkanten och njuta av ett dopp.
Beach & Pool Club by Villa Lovik kommer att erbjuda enklare lunch och snacksmenyer anpassat för avslappnat häng. En variation av Italiensk öl och ishinkar med bubbliga drycker med tillbehör kommer att kunna beställas.
”Vi har sneglat lite på internationella koncept som Nikki Beach och anpassat det efter en lite mer mogen målgrupp som gillar att slappna av i stilfull miljö och jag tror att vi verkligen kommer att lyckas att göra dessa nöjda.” Säger Torbjörn Blomqvist.
- Text: Stockholm Meeting Selection
- Foto: Stockholm Meeting Selection
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm
Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.
-
Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö
Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.
-
Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden
Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1
Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...
-
Jämtland Härjedalen – värdet av infrastrukturen i naturen
Vandringen i Jämtland Härjedalen är den största reseanledningen inom besöksnäringen och sannolikt den viktigaste ...
-
SkiStar och Kairos Future samlar branschen kring framtidens resande
Under Almedalsveckan samlade SkiStar och Kairos Future branschen i ett rundabor...
-
-
Gästbloggare
-