-
Visit Linköping lanserar en ny webbplats
En webbplats tillgänglig för alla med helt ny design, inspirerande innehåll och optimerad för bra synlighet i sökmotorer. Det har varit ledstjärnor i utvecklingen av nya visitlinkoping.se, som också är ett viktigt skyltfönster för aktörer inom besöksnäringen i Linköping.
Nytt utseende, uppdaterat innehåll och fokus på tillgänglighet
Webbplatsen visitlinkoping.se är sedan tidigare en av Sverige största offentliga destinationssajter med över 1,2 miljoner besök 2022. Nu har Visit Linköping & Co byggt nytt och lanserat en helt ny webbplats. Den nya webbplatsen har ett nytt utseende, uppdaterat innehåll och ett stort fokus på tillgänglighet.
Webbplatsen som är utvecklad i WordPress, är byggd i samarbete med OhMy Interactive och In the Cold.
”Visitlinkoping.se ger precis som tidigare inspiration till besökare och invånare. Här hittar man tips på evenemang och andra upplevelser i Linköping. Webbplatsen är också ett skyltfönster för ett par hundra företag och besöksmål inom besöksnäringen i Linköping och en viktig uppgift är att öka intresset för deras verksamheter och generera besök till deras webbplatser.” Säger Charlotte Magnusson, marknads- och kommunikationschef på Visit Linköping & Co.
En portal för flera verksamheter som Visit Linköping hanterar
Förutom att marknadsföra Linköping som besöks-, evenemangs- och mötesdestination blir den nya webbplattformen också en portal för flera av de verksamheter som Visit Linköping & Co hanterar.
En nyhet är bland annat att webbplatsen för anläggningen Linköping Konsert & Kongress flyttats in på den nya plattformen. Även Saab arenas webbplats kommer inom kort också att flyttas in. I samband med projektet har också kindakanal.se, som drivs av Visit Linköping & Co, fått ny skrud.
”Webbplatsen är, förutom att vara snabb och optimerad för bra synlighet på sökmotorer, verkligen en webbplats för alla, där tillgängligheten stått i fokus under hela design- och utvecklingsprocessen. Med nya visitlinkoping.se har vi tagit steget in i framtiden och har en stabil grund att bygga vidare på för att utveckla fler funktioner och tjänster.” Avslutar Kristoffer Sund, digital strateg och projektledare för den nya webbplatsen på Visit Linköping & Co.
Läs mer om Linköping på Turismnytt här.
- Text: Visit Linköping & Co
- Foto: Visit Linköping & Co
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 51 2025
Mest under Destination, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering
-
Visit Sweden har svaret: Hetast just nu – Midsommar (och jul…)
Visit Sweden har listat vilka sidor på sin globala sajt visitsweden.com som just nu har flest besökare
-
Svensk Handel: Husdjur, lego och tid tillsammans – det här önskar sig svenskarna i julklapp
Svensk Handel kan med nya siffror visa vad såväl barn som vuxna helst vill se under granen
-
Norrköping lättare att boka nästa år och Halmstad är redan igång
Plattformen GoTo HUB som redan används av flera destinationer blir nu också tillgänglig i Norrköping
-
Transportstyrelsen: Tåget lockar allt fler – men viktiga utmaningar kvarstår
Hela 7 av 10 personer har rest med tåg under det senaste året, punktlighet och biljettpris är utmaningar
-
Best Western Hedåsen i Sandviken utses till Skandinaviens bästa hotell inom BWH Hotels
Av 179 hotell i Skandinavien är det Best Western Hedåsen i Sandviken som vinner Hotel of the Year 2024
-
Chalmers: Kondensstrimmor från flyg spelar stor roll för klimatet
Det går dock att minska klimatpåverkan genom att optimera flygrutterna
-
Tänndalen tar nya steg i omställningen till eldrift i fjällmiljön
Tänndalens Fjällanläggning testar, som en av de första anläggningarna i världen, en eldriven pistmaskin.
-
Liseberg lägger till en helt ny säsong – har Kaninlandet öppet hela vintern
Liseberg tar nu ett viktigt steg och öppnar Kaninlandet varje helg under vintern
-
Skärgårdstrafik tillbaka i Nyköping under sommaren 2026
Under sommaren 2026 blir det återigen möjligt att åka med passagerarbåt ut i Nyköpings skärgård
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 50 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Tåg, ...
-
Krönika – Att utgå ifrån platsen – Kråksjö eller en godisbutik i centrala Stockholm
I veckan lyssnade jag på Linda Staafs och Linda Vismers webbinar där de ”nystar i” Turism året runt om att vi kan...
-
Nu har BUBS öppnat sin konceptbutik – En ny reseanledning till Stockholm
Lördagen den 13 december öppnade det svenska godisvarumärket BUBS öppnar sin allra första konceptbutik, ”...
-
SkiStar samarbetar med OKQ8 för att minska gästernas klimatavtryck
Transporterna till och från fjällen står för den största delen av fjällturismens klimatavtryck. ...
-
-
Gästbloggare
-