-
Aktuellt från Stua
Foto: Stua
Stua arbetar för att ta vara på morgondagens möjligheter för att bidra till framtidens hållbara verksamheter och platser. Destinationsutveckling. Reseinspiration. Företagsstöd. Processledare. Besöksnäring. Platsutveckling. Det viktigaste är att hjälpa företag, kommuner och destinationer att utvecklas och få fler människor att upptäcka något nytt. Stua arbetar aktivt och framåtsträvande för ett levande företagande.
I år, 2021, fyller Stua 20 år vilket firas på olika sätt. Läs mer om det här
Om Stua: https://stua.se/
Aktuella projekt – https://stua.se/uppdrag/
Uppdrag: Det regionala turismuppdraget i Sörmland: https://www.destinationsutveckling.com/
Uppdrag: Visit Sörmland: https://visitsormland.se/
Läs vad Turismnytt har skrivit om Stua
Månadens Stuaporträtt
Här presenterar vi en medarbetare på Stua (varje månad blir det ett nytt ansikte)
Foto: Tankbar AB
Henric Johansson
Sedan sommaren 2018 har Henric hjälpt aktörer och destinationer inom besöksnäringen i Sörmland att bli mer digitala och lyckas med sin marknadsföring.Han delar sin tid mellan rådgivningsmöten med olika aktörer i Sörmland eller möten med regionens kommuner och arbete med bland annat tematiska nätverk i Destinationsutveckling Sörmland.
Stua fyller 20 år 2021 och Henric visar upp sitt smultronställe här
- Text: Jakob Norrby
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 40 -25
Mest under Destination, Evenemang och Konstateranden/beslut/rapporter samt Utmärkelser/initiativ
-
Gröna Lund uppmanar lättskrämda att ”Ghosta Grönan” i ny reklamfilm för Halloween
Mellan den 10 oktober-9 november arrangeras Halloween på Gröna Lund. Årets reklamfilm tar ett lite annorlunda grepp än vanligt.
-
Stockholmsmässan satsar framåt – ny VD och strategisk inriktning
Stockholmsmässan tar sikte på framtiden med en en ny inriktning för verksamheten. Dessutom tillträdde Mats Viker som VD nyligen.
-
Sommarrapporter 2025 från olika destinationer i Sverige
Tillväxtverket har noterat en topp för Sverige gällande sommaren 2025. Här kan ni se ett par destinationers sommarrapporter.
-
”Smaka på Bohuslän” bjuder på matupplevelser längs kusten
Den 3 oktober inleds satsningen Bohusläns temaveckor. Ett nytt initiativ som ska förlänga säsongen. Först ut är ”Smaka på Bohuslän”.
-
Gröna Lund och Liseberg prisas bland Europas bästa attraktioner
Vid årets upplaga av prestigefyllda European Star Awards kammade Gröna Lund och Liseberg hem flera fina utmärkelser.
-
Stockholm söker en projektledare kompetensförsörjning och internationell talangattraktion
Stockholm Business Region söker en projektledare som ska utveckla strategier och insatser för att attrahera internationella talanger.
-
Nordiska Mästerskapen i CS2 avgörs i Halmstad
E-sport, mässa, aktiviteter och konferens på Halmstads Teater. I november avgörs Nordiska Mästerskapen i Counter-Strike 2 för damer.
-
Tillväxtverket – toppnotering för sommaren trots lågkonjunktur
Det totala antalet gästnätter för sommaren uppgick till 30,8 miljoner. Vilket är en toppnotering enligt statistik från Tillväxtverket.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39
Mest under Destination, Museer/utställningar samt Stöd, utmärkelser och initiativ
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
FN har valt Göteborg som ny hubb för hållbarhet
FN har valt Göteborg som sin nya “Sustainable Lifestyle Hub”. Som en del i arbetet att driva lok...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 39
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Museer och ut...
-
Besöksnäringsträff i Norrköping med idéer om framtida besöksmål
Martin Roos, VD för Upplev Norrköping inledde förmiddagen med att man nu har en vision och affärsplan klar och sk...
-
Home Hotel inleder samarbete med Svenska Downföreningen
Home Hotel (tidigare Clarion Collection® Hotel) är stolta över att meddela ett nytt och betydels...
-
-
Gästbloggare
-