-
Grand Hôtel anställer Richard Lindh som ny PR- och Marknadschef
Grand Hôtel Stockholm har rekryterat Richard Lindh som ny PR- & Marknadschef. Richard har lång erfarenhet inom PR och marknadsföring. Han kommer närmast från rollen som Head of Creators på ledande influencerbyrån We are Cube.
”Det känns helt fantastiskt att ha påbörjat min anställning på Grand Hôtel och att få arbeta med alla dessa starka varumärken som tillsammans skapar en femstjärnig destination i världsklass.” Säger Richard.
En extra spännande spetskompetens
I rollen som PR- och Marknadschef kommer Richard att ansvara för hotellets övergripande kommunikation och marknadsföring. I uppdraget ingår även kommunikations- och marknadsarbete för Grand Group som inkluderar Lydmar, The Sparrow Hotel, Mathias Dahlgrens restauranger samt hotellens övriga barer, restauranger och spa.
”Vi är jätteglada över rekryteringen av Richard Lindh. Han kommer till oss med en gedigen erfarenhet inom PR och marknadsföring, samtidigt som han har en spännande spetskompetens inom influencer marketing. Den kunskapen i kombination med hans erfarenhet av att arbete lokalt, nationellt och internationellt är något som kommer att utveckla oss i vår kommunikation.” Säger Pia Djupmark, VD för Grand Hôtel Stockholm.
Richard tillträdde sin tjänst som PR- och Marknadschef den 25 augusti.
- Text: Grand Hôtel Stockholm
- Foto: David Thunander
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 20 -25
Mest under Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering, Flyg och Evenemang.
-
Säfsen satsar på sommaren – nya aktiviteter och samarbeten
Säfsen i Dalarna satsar på sommaren. Med ett utökat aktivitetsutbud, nya samarbetspartners och en omfattande byggnation av Hyttan.
-
Familjefest i Kungsträdgården under Ishockey-VM
I samband med Ishockey-VM i Stockholm öppnas en ny festzon i Kungsträdgården som bjuder på gratis aktiviteter för barn och vuxna.
-
Världens bästa sandskulptörer gästar Kalmar i juli
Den 14–18 juli hålls Kalmar International Sandsculpture Festival. Nu är det klart vilka konstnärer som kommer att delta.
-
Junibacken satsar på en vuxenpublik i sommar
I samarbete med Live Nation arrangeras två exklusiva konsertkvällar i augusti på Junibacken med Sabina Ddumba och Jung.
-
Ketty Engrund är ny VD för Lofsdalsfjällens Turistnäring
Lokal styrka och samverkan är nyckeln till Lofsdalens långsiktiga framgång enligt Ketty Engrund, ny VD för Lofsdalsfjällens Turistnäring.
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – april 2025
Hur går det för besöksnäringen? Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild. Det var en stark påskhelg för hotellen.
-
Snälltåget – stort intresse att ta tåget till Jämtland i sommar
Intresset för att resa med Snälltåget till Jämtland i sommar är stort. Jämfört med 2024 har antalet bokningar ökat med över sextio procent.
-
Skidindustrin går samman i historisk allians – Global Sustainability Ski Alliance
Den 7 maj lanserades Global Sustainability Ski Alliance. SkiStar och sju andra skidaktörer från Europa och Nya Zeeland är medlemmar.
-
Vy flygbussarna lanserar Sveriges första kommersiella elbusslinje till Arlanda
Som första kommersiella aktör i Sverige har Vy flygbussarna lanserat en elbusslinje mellan Cityterminalen och Arlanda flygplats.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 19 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Stöd/Ins...
-
Med hotell- och resortsystemet Moder får du allt i ett – Läs hur!
I en bransch som traditionellt präglas av fragmenterade system och avdelningssilos framstår Moder som en banbryta...
-
Strömma – Våren spirar på historiska Birka
Våren är här, och det är dags att upptäcka Birka – Sveriges första stad och ett unikt världsarv. Med start den 3 ...
-
Visita – en nedgång för hotellmarknaden i april
Antalet sålda hotellrum i Sverige minskade i april med drygt 3 procent samtidigt som hotellrumspriserna minskade ...
-
-
Gästbloggare
-