-
Haymarket och Blossa maxar julstämningen med Rum 24 & Svit 24
Snart är granen på plats och glöggen rykande varm. På Haymarket by Scandic i Stockholm slår Scandic och Blossa återigen upp dörrarna till Rum 24, förra julens succéupplevelse. Nytt för i år är Svit 24, ett större hotellrum där julkänslan kan leta sig in till hela familjen.
I bar Americain har hotellets prisbelönta bartender skapat en exklusiv, julinspirerad cocktail baserad på årets glögg, Blossa 22 New Orleans.
Stockholms julhotell nummer ett
Många upplever hösten och vintern i Sverige som mörk och kall. När vi närmar oss jul ökar stressen och oron över allt som ska hinnas med. Med Rum 24 & Svit 24 hoppas Scandic och Blossa kunna lysa upp en annars lång och mörk höst och ge så många som möjligt en liten paus från julstress och i stället bara koppla av i julgransljusens sken.”Julkänslan och längtan till årets mysigaste årstid börjar tidigare för varje år som går. Därför vill vi ge alla julälskare möjligheten att uppleva en fridfull jul utan stress. På Haymarket by Scandic utlovar vi just detta tillsammans med Blossa. Det känns fantastiskt att vi även i år kan tjuvstarta julkänslan. Samtidigt som vi nu adderar ytterligare ett stort hotellrum så att julkänslan kan leta sig in hos hela familjen redan nu. Vi blir verkligen Stockholms julhotell nummer ett.” Säger Renée Tallén, Marknadschef på Haymarket by Scandic.
Rummen är en oas för stressade själar
Bor man i Rum 24 och Svit 24 ingår ett besök hos Personal shopping Lounge på Åhléns, en shoppingupplevelse helt utan trängsel och stress. Hos Åhléns City, ett stenkast från Haymarket by Scandic kan hotellgäster i lugn och slå sig ner i härliga Personal shopping Lounge, avnjuta en kopp glögg samtidigt som Åhléns stylister plockar ihop julklapparna.
Eller så kan man välja att komma innan varuhuset öppnar och få hela varuhuset för sig själv och sina vänner. Men det gäller minst 10 personer och måste bokas i förhand.
”För många blir julen press och stress, där det blir svårt att stanna upp och verkligen njuta. I Rum 24 & Svit 24 får man en maximal julupplevelse, utan att behöva lyfta ett finger. Rummen är verkligen en oas för julstressade själar och med tanke på att rummet sålde slut på mindre än ett dygn förra året känns det roligt att göra detta i år igen.” Säger Emelie Eriksson, Senior brand manager för Blossa.
En cocktail med Blossa 22 New Orleans
I bar Americain på Haymarket by Scandic har prisbelönte bartendern Nils Pettersson skapat en exklusiv cocktail med Blossa 22 New Orleans som grund. Tillsammans med årets glögg återfinns toner av jultraditioner som lussebullar och den vita chokladpralinen från Aladdinasken. Cocktailen kommer att serveras från den 11 november i en begränsad upplaga.
Förutom hotellrummens julinramning, kan man njuta av klassiska julfilmer, lyssna på julmusik som spelas i högtalarna och dricka Blossa Glögg som alltid står framdukad.
Rum 24 & Svit 24 är ett samarbete mellan Blossa, Åhléns och Haymarket by Scandic, som profilerar sig som Stockholms julhotell nummer ett. De är tillgängliga för bokning den 9 november till 31 december. Den 11 november kunde rummens första gäster checka in.
Läs mer om julens mysiga upplevelse här.
- Text: Scandic
- Foto: Scandic
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 42 -25
Mest under Destination, Boende samt Stöd/Utmärkelser/initiativ
-
Visita: Ökad hotellbeläggning i september – positiv start på hösten
Ökning med 4 procent jämfört med motsvarande månad 2024
-
Sveriges Bussföretag har lämnat in sitt remissvar på Arlandasamordningens betänkande
Förbundet välkomnar att frågan om Arlandas konkurrenskraft har utretts, men menar att betänkandet underskattar bussens betydelse
-
Succéår för Postmuseum, besökarna ökade med mer än det dubbla
Under året har Postmuseum återetablerat sig som en levande mötesplats i hjärtat av Gamla stan och lockat både återkommande och nya besökare
-
Anu Ala-Outinen utsedd till Årets Entreprenör vid Nordic Women in Tech Awards
Priset hedrar visionära kvinnor i hela Norden som förändrar tekniklandskapet genom innovation, ledarskap och påverkan.
-
Årets turismföretagare i Jämtland Härjedalen är Svenskt Skidskytte i Östersund
Susanne Andersson fick ta emot JHT's Hederspris 2025 och Årets eldsjälar inom turismen i Jämtland Härjedalen 2025 blev Jämtland och Härjedalens Fjällräddare
-
Charlotta Olsson blir ny Sverigechef för Strömma Turism & Sjöfart
Charlotta vill vidareutveckla Strömmas varumärke och skapa fler attraktiva upplevelser för alla
-
Mötesintensiv höst i Kalmar – viktigt bidrag till staden och näringen
Under några veckor i oktober och november välkomnar Kalmar fem olika möten
-
Efter examen – vad gör turismalumnerna från Mittuniversitetet nu?
JHT har kartlagt de alumner som arbetar inom besöksnäringen och som befinner sig i länet.
-
Fler reste med Finnlines i somras – I höst blir det temakryssningar
Under sommaren reste 14 procent fler privatpassagerare med Finnlines jämfört med 2024
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Nomineringar till Stora Turismpriset – museer, arrangemang och hotell
Som alltid är många värdiga besöksnäringsaktörer på Tillväxtverkets lista över nominerade till Stora Turismpriset...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 41 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Mat och Dryck...
-
Efter examen – vad gör turismalumnerna från Mittuniversitetet nu?
Efter att ha gått turismprogrammet på Mittuniversitetet är möjligheterna många, men vad gör alumnerna idag?...
-
Västerbottens besöksnäringsdagar 2025 i Lycksele – del 1
Region Västerbotten Turism bjöd på två intensiva halvdagar på Hotell Lappland i Lycksele med deltagare från de fl...
-
-
Gästbloggare
-