-
Haymarket och Blossa maxar julstämningen med Rum 24 & Svit 24
Snart är granen på plats och glöggen rykande varm. På Haymarket by Scandic i Stockholm slår Scandic och Blossa återigen upp dörrarna till Rum 24, förra julens succéupplevelse. Nytt för i år är Svit 24, ett större hotellrum där julkänslan kan leta sig in till hela familjen.
I bar Americain har hotellets prisbelönta bartender skapat en exklusiv, julinspirerad cocktail baserad på årets glögg, Blossa 22 New Orleans.
Stockholms julhotell nummer ett
Många upplever hösten och vintern i Sverige som mörk och kall. När vi närmar oss jul ökar stressen och oron över allt som ska hinnas med. Med Rum 24 & Svit 24 hoppas Scandic och Blossa kunna lysa upp en annars lång och mörk höst och ge så många som möjligt en liten paus från julstress och i stället bara koppla av i julgransljusens sken.”Julkänslan och längtan till årets mysigaste årstid börjar tidigare för varje år som går. Därför vill vi ge alla julälskare möjligheten att uppleva en fridfull jul utan stress. På Haymarket by Scandic utlovar vi just detta tillsammans med Blossa. Det känns fantastiskt att vi även i år kan tjuvstarta julkänslan. Samtidigt som vi nu adderar ytterligare ett stort hotellrum så att julkänslan kan leta sig in hos hela familjen redan nu. Vi blir verkligen Stockholms julhotell nummer ett.” Säger Renée Tallén, Marknadschef på Haymarket by Scandic.
Rummen är en oas för stressade själar
Bor man i Rum 24 och Svit 24 ingår ett besök hos Personal shopping Lounge på Åhléns, en shoppingupplevelse helt utan trängsel och stress. Hos Åhléns City, ett stenkast från Haymarket by Scandic kan hotellgäster i lugn och slå sig ner i härliga Personal shopping Lounge, avnjuta en kopp glögg samtidigt som Åhléns stylister plockar ihop julklapparna.
Eller så kan man välja att komma innan varuhuset öppnar och få hela varuhuset för sig själv och sina vänner. Men det gäller minst 10 personer och måste bokas i förhand.
”För många blir julen press och stress, där det blir svårt att stanna upp och verkligen njuta. I Rum 24 & Svit 24 får man en maximal julupplevelse, utan att behöva lyfta ett finger. Rummen är verkligen en oas för julstressade själar och med tanke på att rummet sålde slut på mindre än ett dygn förra året känns det roligt att göra detta i år igen.” Säger Emelie Eriksson, Senior brand manager för Blossa.
En cocktail med Blossa 22 New Orleans
I bar Americain på Haymarket by Scandic har prisbelönte bartendern Nils Pettersson skapat en exklusiv cocktail med Blossa 22 New Orleans som grund. Tillsammans med årets glögg återfinns toner av jultraditioner som lussebullar och den vita chokladpralinen från Aladdinasken. Cocktailen kommer att serveras från den 11 november i en begränsad upplaga.
Förutom hotellrummens julinramning, kan man njuta av klassiska julfilmer, lyssna på julmusik som spelas i högtalarna och dricka Blossa Glögg som alltid står framdukad.
Rum 24 & Svit 24 är ett samarbete mellan Blossa, Åhléns och Haymarket by Scandic, som profilerar sig som Stockholms julhotell nummer ett. De är tillgängliga för bokning den 9 november till 31 december. Den 11 november kunde rummens första gäster checka in.
Läs mer om julens mysiga upplevelse här.
- Text: Scandic
- Foto: Scandic
-
Transportföretagen – förslag till resegarantisystem kan äventyra bussresearrangörer
Regeringen har lämnat in en proposition om ett resegarantisystem. Sveriges bussföretag ser att det riskerar att slå mot bussresearrangörer.
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare som ska uppmärksamma platsen och dess utbud.
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö Slott (besöksnäringsverksamhet)
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa. 2027 introduceras en helt ny B2B-del i regi av Nordic Connect Travel
-
Mats Johannesson blir ny VD och koncernchef för Swedavia
Mats Johannesson har utsetts till ny VD för Swedavia. Han ska utveckla företaget med kundfokus, mod och tydlighet.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 45 -25
Mest under Destination, Konstateranden, beslut och rapporter samt Utmärkelser och initiativ
-
Nominerade till Grand Travel Award Ekoturismpriset 2026
Grand Travel Award Ekoturismpriset delas ut årligen till ett svenskt företag. Naturturismföretagen presenterar de tre nominerade.
-
Louise Bjurenvall ny Kommersiell chef på Resize Design
Resize Design som är specialiserade på unika inredningslösningar för hotell-/hospitalitysektorn har anställt Louise Bjurenvall
-
Debattartikel: Vi är eniga – här är satsningarna som stärker hela Sverige
En stor grupp politiker och representanter för näringslivet i Värmland kräver stärkt infrastruktur till, från och genom Värmland i en debattartikel
-
Stena Line köper Wasaline – säkerställer trafiken mellan Vasa och Umeå
Stena Line flyttar fram sina positioner i Östersjön genom att förvärva Wasaline och ta över driften av färjelinjen mellan Vasa och Umeå.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Svensk Camping visar vägen med QualCamp – kvalitet, hållbarhet och innovation i fokus
Det svenska campinglivet fortsätter att blomstra. Intresset för att upptäcka Sverige är rekordstort, och allt fle...
-
Jonas Siljhammar slutar som VD för Visita i sommar
I en intervju i Besöksliv berättar Visitas vd Jonas Siljhammar att han efter åtta år väljer att sluta. Han sitter...
-
1 800 artiklar i 70 länder – Visit Swedens globala marknadsföring erövrar världen (igen)
Över 1 800 artiklar har publicerats av press i över 70 länder sedan Visit Sweden i september lanserade de...
-
Borgviks Gård vinner Värmlands Turismpris 2026
Visit Värmland är stolta över att utse Borgviks Gård till vinnare av Värmlands Turismpris 2026 och Syré...
-
-
Gästbloggare
-