-
Haymarket och Blossa maxar julstämningen med Rum 24 & Svit 24
Snart är granen på plats och glöggen rykande varm. På Haymarket by Scandic i Stockholm slår Scandic och Blossa återigen upp dörrarna till Rum 24, förra julens succéupplevelse. Nytt för i år är Svit 24, ett större hotellrum där julkänslan kan leta sig in till hela familjen.
I bar Americain har hotellets prisbelönta bartender skapat en exklusiv, julinspirerad cocktail baserad på årets glögg, Blossa 22 New Orleans.
Stockholms julhotell nummer ett
Många upplever hösten och vintern i Sverige som mörk och kall. När vi närmar oss jul ökar stressen och oron över allt som ska hinnas med. Med Rum 24 & Svit 24 hoppas Scandic och Blossa kunna lysa upp en annars lång och mörk höst och ge så många som möjligt en liten paus från julstress och i stället bara koppla av i julgransljusens sken.”Julkänslan och längtan till årets mysigaste årstid börjar tidigare för varje år som går. Därför vill vi ge alla julälskare möjligheten att uppleva en fridfull jul utan stress. På Haymarket by Scandic utlovar vi just detta tillsammans med Blossa. Det känns fantastiskt att vi även i år kan tjuvstarta julkänslan. Samtidigt som vi nu adderar ytterligare ett stort hotellrum så att julkänslan kan leta sig in hos hela familjen redan nu. Vi blir verkligen Stockholms julhotell nummer ett.” Säger Renée Tallén, Marknadschef på Haymarket by Scandic.
Rummen är en oas för stressade själar
Bor man i Rum 24 och Svit 24 ingår ett besök hos Personal shopping Lounge på Åhléns, en shoppingupplevelse helt utan trängsel och stress. Hos Åhléns City, ett stenkast från Haymarket by Scandic kan hotellgäster i lugn och slå sig ner i härliga Personal shopping Lounge, avnjuta en kopp glögg samtidigt som Åhléns stylister plockar ihop julklapparna.
Eller så kan man välja att komma innan varuhuset öppnar och få hela varuhuset för sig själv och sina vänner. Men det gäller minst 10 personer och måste bokas i förhand.
”För många blir julen press och stress, där det blir svårt att stanna upp och verkligen njuta. I Rum 24 & Svit 24 får man en maximal julupplevelse, utan att behöva lyfta ett finger. Rummen är verkligen en oas för julstressade själar och med tanke på att rummet sålde slut på mindre än ett dygn förra året känns det roligt att göra detta i år igen.” Säger Emelie Eriksson, Senior brand manager för Blossa.
En cocktail med Blossa 22 New Orleans
I bar Americain på Haymarket by Scandic har prisbelönte bartendern Nils Pettersson skapat en exklusiv cocktail med Blossa 22 New Orleans som grund. Tillsammans med årets glögg återfinns toner av jultraditioner som lussebullar och den vita chokladpralinen från Aladdinasken. Cocktailen kommer att serveras från den 11 november i en begränsad upplaga.
Förutom hotellrummens julinramning, kan man njuta av klassiska julfilmer, lyssna på julmusik som spelas i högtalarna och dricka Blossa Glögg som alltid står framdukad.
Rum 24 & Svit 24 är ett samarbete mellan Blossa, Åhléns och Haymarket by Scandic, som profilerar sig som Stockholms julhotell nummer ett. De är tillgängliga för bokning den 9 november till 31 december. Den 11 november kunde rummens första gäster checka in.
Läs mer om julens mysiga upplevelse här.
- Text: Scandic
- Foto: Scandic
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Allt fler resenärer söker, jämför och bokar digitalt. Med Visit Swedens nya guide lär du dig steg för steg hur du stärker din digitala närvaro – och får fler bokningar på köpet
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Mest under Destination, Transport/Infrastruktur/Mobilitet samt Stöd/utmärkelser/initiativ
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När vintermörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag för alla åldrar.
-
HRF – husbilssemestrar ger bra klirr i kommunkassan
Hur stor roll spelar egentligen husbilsturismen för en kommuns lokala näringsliv? Mycket visar HRF:s årliga undersökning.
-
Nyköping satsar på friluftslivet – upp 18 platser i Årets friluftskommun
Kommunen har satsat på ett långsiktigt och strategiskt arbete, med målet att göra friluftslivet mer tillgängligt för alla.
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Outdoor Festival satsar på ny B2B-del – Nordic Connect Travel anlitas för att utveckla mötesplatsen för branschen
Outdoor Festival fortsätter att växa, och till 2027 introduceras en helt ny B2B-del. För att utveckla och driva ...
-
Turistrådet Västsverige – Årets Hållbarhetskliv 2025 till Lights in Alingsås och Stiftelsen Läckö Slott
Vinnare av Årets Hållbarhetskliv 2025 är Lights in Alingsås (kommunalt initiativ) och Stiftelsen Läckö S...
-
+Katrineholm söker en innovativ marknadsförare
Destinationsbolaget +Katrineholm söker nu efter en driven marknadsförare med stark genomförandef...
-
-
Gästbloggare
-