-
Hotellgästers behov skapar digitala lösningar
Nu skapar hotellgästers behov fler digitala tjänster.
Hotellkedjan Best Western Hotels & Resorts genomför nu sin största digitala satsning någonsin.
Tillgängligör lokala erbjudanden
Bolaget lanserar en global webbsajt där innehållet är baserat på hotellgästers åsikter om vad som är viktigt för just dem. Innehållet kommer att skilja sig åt mellan olika länder och tas fram genom att man analyserar den lokala marknaden, globala trender och den digitala marknaden inom den internationella besöksnäringen. Designen på sajten är utformad för mobilen och surfplattan.
Syftet med sajten är att maximera bokningsupplevelsen och tillgängliggöra lokala erbjudanden. Man vill också höja servicen gentemot sina lojalitetsmedlemmar. Sajtbesökarna kommer också att kunna ta del av hotel ratings från TripAdvisor vilket kan underlätta valet av hotell.
”- Eftersom vi är en av världens största hotellkedjor är det viktigt att vi kan nå ut med erbjudanden och information som är specifik för våra lokala marknader”, säger Per Telander, Web Strategy Manager på Best Western Hotels & Resorts och skandinavisk projektledare för den nya plattformen.
”- Vi vill förenkla bokningsprocessen för resenärer på språng, samtidigt som vi tror att den förenklade processen också underlättar för första-gångs-användaren”, fortsätter Per Telander.
Initiativet för den nya plattformen kom från USA men den skandinaviska organisationen har tagit en aktiv roll i kravställningen och utformningen av de skandinaviska sajterna.
Källa: Best Western Hotels & Resorts
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: Best Western Hotels & Resorts
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Sälens Högfjällshotell välkomnar SkiStar som ny driftsansvarig
Den 1 maj gick fyrstjärniga Sälens Högfjällshotell in i en ny och spännande era med SkiStar som ny driftsansvarig.
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige, för att underlätta arbetet med att kommunicera om landet på olika sätt.
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö den 1-2 september. Sverige samlas då för att diskutera platsutveckling med cykling.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Mat & Dryck, Konstateranden, ...
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ...
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Nu är det klart att årets upplaga av Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö. Under två dagar i september sa...
-
-
Gästbloggare
-