-
Lanserar Suusify – alliansen som hjälper hotell att skapa bättre lönsamhet, gästupplevelse och lojalitet
-
Ni lanserar en ny tjänst som ska hjälpa hotell att bli mer lönsamma, berätta mer!
Suusify tittar på hotellet multidimensionellt. Vilka är utmaningarna? Hur ser affären ut? Vilka resurser har man och hur kan man utnyttja det man har? Suusify fokuserar på att tillsammans med ledningen hitta det som går att förändra och lägga energin där och hitta lösningar genom ett förtroendefullt samarbete.
Suusify handlar om att se på sin verksamhet på ett nytt sätt. Är du nyfiken på att få ett annat perspektiv hjälper vi dig att identifiera hotellets möjligheter för att sedan tillsammans uppnå önskade förändringar.
Vi tittar på flera olika delar i verksamheten och vi ska komplettera hotellet där de har svagheter och vara ett stöd anpassat efter varje enskilt hotell och deras förutsättningar.
-
Hur kom du på den här idén?
Under de åtta år jag har hjälpt olika hotell med Revenue Management i MiWell har jag fått många frågor om en massa andra saker än just RM. Därför började jag bygga upp det som nu är Suusify redan 2019. Nu när pandemin börjar lida mot sitt slut är behoven större än någonsin. Det finns heller inte någon aktör i Sverige i dag som hjälper hotell med utmaningar inom flera olika områden och som tittar på helheten.
-
Varför ska ett hotell eller en hotellkedja använda Suusify?
Vi kan vara det stöd man som ledare behöver, någon som ser saker från andra perspektiv men man bör vara nyfiken på vad man kan göra annorlunda och öppen för att ta in nya tankar och idéer. Även VD på den stora hotellkedjan kan använda Suusify som bollplank och partner och som ett stöd eller för att fylla en del kompetensluckor som pandemin har skapat.
Samarbetet skall vara värdehöjande i form av lönsamhet eller andra värden (gästnöjdhet, personalnöjdhet, hållbarhet, ranking).
-
Har hotellen tid och råd med sådana här tjänster nu efter pandemin?
Det viktiga med Suusify är flexibiliteten. Man köper bara det man behöver och som gör nytta för verksamheten. Om du inte är nöjd är du inte inlåst. Det skall vara en liten risk för hotellet men hög motivator för Suusify att leverera. Suusify tar risken och ger flexibilitet. Hotellet ska alltid vara den som tjänar mest och Suusify minst.
-
Mer konkret, vilken hjälp erbjuder ni?
Grunden är tillgång till fem basmoduler – Distribution, lojalitetsprogram, inköpsprogram, annonsering (konsultation som gör att det blir prisvärt och effektivt) och Business Intelligence
Man kan välja vilka moduler man har nytta av vilket ger valfrihet och flexibilitet. Jag är noga med att betona att detta inte är en hotellkedja, inget syns utåt. Det finns heller inget i tjänsten som är tvingande.
-
Vilken är er målgrupp? Är det enskilda mindre hotell eller bara kedjor?
Just fristående hotell är de vi har sett har ett behov av allt, eller en del av, det vi erbjuder men även mindre kedjor, vandrarhem, campingar, skidanläggningar och golfbanor kan ha nytta av tjänsten. Det krävs en viss nivå på omsättningen men framför allt en nyfikenhet på vad och hur man kan göra.
Det vi säljer är förtroende, ett förtroende som skapar förändring.
-
Ger ni någon garanti?
Ja, på så vis att man när som helst kan kliva av samarbetet. Man måste dock veta att det är hårt arbete och tar tid, men tillsammans skapar vi en förflyttning till något som ger mycket tillbaka. Här är det viktigt med prestigelöshet.
Är du nyfiken på att få veta mer om Suusify kan du gå in på hemsidan eller kontakta Johan
Här kan ni läsa om fler besöksnäringsprofiler
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Privat
-
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 2025
Mest under Destination, Boende, Tåg samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Hällsnäs storsatsar – 32 nya rum med naturen som inspiration
Hällsnäs utanför Göteborg fortsätter att utvecklas. 32 nya hotellrum har byggts med naturen som inspirationskälla.
-
Besöksnäringen i arktiska Sverige kliver fram – Arctic Sweden Visitors Board AB bildas
Swedish Lapland Visitors Board går från att vara en ekonomisk förening till ett regionalägt bolag: Arctic Sweden Visitors Board AB.
-
Förenklade och förbättrade regler för delägare i fåmansföretag – Hur berörs du?
Från årsskiftet införs nya regler - Om du undrar om och hur du påverkas finns svaren här
-
Debatt – Enklare tillstånd kan få camping att blomstra ytterligare
Trots alla positiva effekter som svensk camping ger ser Camping nätverket i Riksdagen, HRF, SCR och First Camp hinder som skapats i onödan.
-
Outdoor Festival satsar på destinationer och naturturism i Sverige
Festivalen går nu in på sitt femte år på Djurgården i Stockholm och tar samtidigt ett strategiskt kliv framåt
-
Stena Line, SkiStar och Sembo lanserar nya skidsemesterlösningar
Nu gör Stena Line, SkiStar och Sembo det lättare för danskar att resa till Sverige under vintern genom att lansera skidsemesterlösningar.
-
Supersatsningen mitt under pandemin – så lyckades Hotel Kung Carl
Mitt i pandemin valde ledningen för Hotel Kung Carl att expandera genom att överta hörnlokalen mot Stureplan
-
Prisbelönt internationell konstupplevelse gästar Kalmar Slott
Nästa år gästas Kalmar Slott av en prisbelönt konstupplevelse, som aldrig har visats i Sverige ”Modern Guru and the Path to Artificial Happiness"
-
Invite Guest Technology och Visit Group i partnerskap för att lyfta den digitala gästresan
Samarbetet skapar ett ekosystem som stärker både verksamheters effektivitet och gästernas upplevelse
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Evene...
-
Städer och kustområden lockar mest – Kalmar har det viktigaste för semesterresan
Städer och kustområden är det som lockar mest när svenskarna planerar en semester i hemlandet. Kalmar ha...
-
Invite Guest Technology och Visit Group i partnerskap för att lyfta den digitala gästresan
Invite Guest Technology AS inleder partnerskap med Visit Group Partnerskapet förenar Invites avancerade gästplatt...
-
Destination Jönköping – ambassadörer för möten och evenemang hyllas
Den 26 november 2025 samlade Destination Jönköping lokala mötes- och evenemangsambassadörer på L...
-
-
Gästbloggare
-