-
Lanserar Suusify – alliansen som hjälper hotell att skapa bättre lönsamhet, gästupplevelse och lojalitet
-
Ni lanserar en ny tjänst som ska hjälpa hotell att bli mer lönsamma, berätta mer!
Suusify tittar på hotellet multidimensionellt. Vilka är utmaningarna? Hur ser affären ut? Vilka resurser har man och hur kan man utnyttja det man har? Suusify fokuserar på att tillsammans med ledningen hitta det som går att förändra och lägga energin där och hitta lösningar genom ett förtroendefullt samarbete.
Suusify handlar om att se på sin verksamhet på ett nytt sätt. Är du nyfiken på att få ett annat perspektiv hjälper vi dig att identifiera hotellets möjligheter för att sedan tillsammans uppnå önskade förändringar.
Vi tittar på flera olika delar i verksamheten och vi ska komplettera hotellet där de har svagheter och vara ett stöd anpassat efter varje enskilt hotell och deras förutsättningar.
-
Hur kom du på den här idén?
Under de åtta år jag har hjälpt olika hotell med Revenue Management i MiWell har jag fått många frågor om en massa andra saker än just RM. Därför började jag bygga upp det som nu är Suusify redan 2019. Nu när pandemin börjar lida mot sitt slut är behoven större än någonsin. Det finns heller inte någon aktör i Sverige i dag som hjälper hotell med utmaningar inom flera olika områden och som tittar på helheten.
-
Varför ska ett hotell eller en hotellkedja använda Suusify?
Vi kan vara det stöd man som ledare behöver, någon som ser saker från andra perspektiv men man bör vara nyfiken på vad man kan göra annorlunda och öppen för att ta in nya tankar och idéer. Även VD på den stora hotellkedjan kan använda Suusify som bollplank och partner och som ett stöd eller för att fylla en del kompetensluckor som pandemin har skapat.
Samarbetet skall vara värdehöjande i form av lönsamhet eller andra värden (gästnöjdhet, personalnöjdhet, hållbarhet, ranking).
-
Har hotellen tid och råd med sådana här tjänster nu efter pandemin?
Det viktiga med Suusify är flexibiliteten. Man köper bara det man behöver och som gör nytta för verksamheten. Om du inte är nöjd är du inte inlåst. Det skall vara en liten risk för hotellet men hög motivator för Suusify att leverera. Suusify tar risken och ger flexibilitet. Hotellet ska alltid vara den som tjänar mest och Suusify minst.
-
Mer konkret, vilken hjälp erbjuder ni?
Grunden är tillgång till fem basmoduler – Distribution, lojalitetsprogram, inköpsprogram, annonsering (konsultation som gör att det blir prisvärt och effektivt) och Business Intelligence
Man kan välja vilka moduler man har nytta av vilket ger valfrihet och flexibilitet. Jag är noga med att betona att detta inte är en hotellkedja, inget syns utåt. Det finns heller inget i tjänsten som är tvingande.
-
Vilken är er målgrupp? Är det enskilda mindre hotell eller bara kedjor?
Just fristående hotell är de vi har sett har ett behov av allt, eller en del av, det vi erbjuder men även mindre kedjor, vandrarhem, campingar, skidanläggningar och golfbanor kan ha nytta av tjänsten. Det krävs en viss nivå på omsättningen men framför allt en nyfikenhet på vad och hur man kan göra.
Det vi säljer är förtroende, ett förtroende som skapar förändring.
-
Ger ni någon garanti?
Ja, på så vis att man när som helst kan kliva av samarbetet. Man måste dock veta att det är hårt arbete och tar tid, men tillsammans skapar vi en förflyttning till något som ger mycket tillbaka. Här är det viktigt med prestigelöshet.
Är du nyfiken på att få veta mer om Suusify kan du gå in på hemsidan eller kontakta Johan
Här kan ni läsa om fler besöksnäringsprofiler
- Text: Jakob Norrby
- Foto: Privat
-
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö den 1-2 september. Sverige samlas då för att diskutera platsutveckling med cykling.
-
Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund – intressant kuriosa
Husvagns- och Husbilsbranschens Riksförbund presenterar ett axplock av all kuriosa om husvagnar, husbilar och campingliv.
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nästa steg i sin digitala satsning och lanserar reklamkonceptet "För varje resa". Dessutom är de först med nya Volvo EX90.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
Mest om Mat&Dryck, Konstateranden, beslut och rapporter samt Museer och utställningar
-
Junior VM i ishockey i Göteborg vinner Gyllene Hjulet
JVM i ishockey 2024, det första stora ishockeyevenemanget som hållbarhetscertifierades, utsågs till årets hållbara event i Gyllene Hjulet.
-
Gröna Lund premiär för Pumpen, Gnuttarna, Redhead-chips och Boba Tea
Den 26 april slog Gröna Lund upp portarna för sitt 142:a år – ett år som bjuder på en mängd roliga nyheter.
-
Spritmuseum lanserar middagsäventyret Tidsresan
Spritmuseum lanserar Tidsresan – en middagsupplevelse som fördjupar förståelsen för dryckens roll i svensk historia.
-
YH Akademin – lärande och matlagning med grön och blå mat
Tidigare i år besökte Turismnytt en klass från YH Akademin inom programmet Gastronomiledare framtidens mat och protein.
-
Tekniska museet är Årets museum 2025
Tekniska museet har utsetts till Årets museum 2025 av Sveriges Museer och ICOM. De förnyar bilden av vad ett museum kan vara.
-
Västflyg – nyetablering av flyglinje mellan Växjö Småland Airport och Bromma Stockholm Airport
Från och med juni kommer Västflyg att utöka sin verksamhet med en ny flyglinje som utgår från Växjö till Bromma i Stockholm.
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang samt Konst...
-
YH Akademin – lärande och matlagning med grön och blå mat
Tidigare i år var Turismnytt och besökte YH Akademins klass Gastronomiledare framtidens mat och ...
-
Spritmuseum lanserar middagsäventyret Tidsresan
Spritmuseum lanserar Tidsresan – en middagsupplevelse som aktiverar alla sinnen, väcker minnen o...
-
Nobis Hospitality Group öppnar nytt hotell – Hagastrand
Beläget vid Brunnsviken i Hagaparken tar en ny destination form, Hagastrand. Här möts nordisk tr...
-
-
Gästbloggare
-