-
Säljare, Event Logic
Event Logic, som tillhandahåller ett innovativt webbaserat verktyg för planering av event och möten, växer och förstärker verksamheten genom rekrytering av Linda Odinge till sitt huvudkontor i Göteborg. Linda kommer att ingå i Event Logics försäljningsteam och primärt fokusera på utveckling av bolagets befintliga kunder.
Linda kommer närmast från IHM Business School i Göteborg där hon precis avslutat en tvåårig utbildning med inriktning Internationell försäljning B2B. Dessförinnan har Linda jobbat med försäljning inom media, dryckes- och livsmedelsbranschen och har stor vana av kundkontakter inom både B2B och B2C, vilket blir en stor tillgång i hennes nya roll på Event Logic.
“Med Lindas goda försäljningserfarenhet tillsammans med utbildningen från IHM Business School blir Linda ett mycket välkommet tillskott till vårt försäljningsteam, och kommer direkt bidra till att bolaget kan fortsätta växa och ta nästa steg i utvecklingen”, säger Johan Brandt, vd Event Logic.
Linda kom i kontakt med Event Logic redan under 2014, då hon genomförde en 16 veckors lång praktikperiod hos bolaget. Under praktiken fick Linda möjlighet att vara delaktig i alla olika delar av Event Logic; från försäljning och marknadsföring, till planering och genomförande av branschmässor, vilket gör att Linda redan har en mycket god insikt och förståelse för Event Logic och därmed en minimal startsträcka när hon börjar sin anställning början av maj.
”Det känns enormt spännande att få fortsätta utvecklas med Event Logic, och inte minst att få möjlighet att vara med i ett så tidigt skede i bolagets historia, säger Linda Odinge. ”Jag är otroligt taggad att få visa vad jag går för, och göra allt jag kan för att ta Event Logic till nästa nivå”, avslutar Linda Odinge.
Allt enligt pressmeddelande får Event Logic.
- Text: Maria Lindqvist
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspirerande filmer om värdskap.
-
Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är Årets kvinnor i besöksnäringen
Visitas utmärkelse "Årets kvinna i besöksnäringen" tilldelas Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad, ägare av familjeföretaget Sabis.
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled i Västsverige som bjuder på skogar, sjölandskap och landsbygd.
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-