-
Ny destinationschef, Malmö Turism
Ny destinationschef på Malmö Turism är Ann Nyström.
Ann ser möjligheter för Malmö när det gäller den gröna turismen. Hon vill bygga ännu starkare samarbeten mellan Malmö Stad och stadens besöksnäring.
Ann Nyström har tidigare drivit Ystad Saltsjöbad. Hon har arbetat på Fritidsresor/Sportresor, studerat marknadsekonomi på RMI Bergs och varit Marknads- och Försäljningschef på Tanum Strand i Grebbestad. Ann har också varit projektledare för Vattenfestivalen i Stockholm, varit styrelseledamot och ordförande i Sparbanken Syd och ledamot i ledningsgruppen för KY-utbildningen Tomelilla Turismutbildning. Ann har också varit med och startat samt varit styrelseledamot i Svenska Spahotell. vidare har hon varit med och startat samt varit styrelseledamot i näringslivsorganisationen Resurs Ystad.
”- Jag har med mig ett annat perspektiv och ser kanske på destinationen Malmö med lite andra ögon. Just nu är jag i en fas där jag träffar alla mina nya medarbetare och samarbetspartners. Jag samlar på mig kunskap, inspiration och nya idéer varje dag. Men samtidigt hoppas jag också kunna bevara det där utifrånperspektivet, hur man resonerar som företagare. Malmös framgång som destination bygger på ett nära och professionellt samarbete mellan stad och näringsliv, och det vill jag bidra till att göra ännu starkare”, säger Ann.
Det nya jobbet har även inneburit en flytt till Malmö, tillsammans med maken som är Malmöbo i grunden. Den dagliga cykelturen genom staden har för Ann Nyström varit en viktig inspiration, lika viktig för att skapa en bild av Malmö som rapporter och analyser.
”- Jag är nyligen hitflyttad och känner mig otroligt glad och stolt över att vara Malmöbo! När jag cyklar genom staden upplever jag vilken fantastisk utveckling och tillväxt som skett här de senaste tio åren, inom både arkitektur, infrastruktur och kultur. Det är sådant tempo, det är så spännande. Jag känner faktiskt att jag är lite kär i Malmö”, säger Ann.
Källa: Malmö Turism- Text: Maria Lindqvist
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Sälens Högfjällshotell välkomnar SkiStar som ny driftsansvarig
Den 1 maj gick fyrstjärniga Sälens Högfjällshotell in i en ny och spännande era med SkiStar som ny driftsansvarig.
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige, för att underlätta arbetet med att kommunicera om landet på olika sätt.
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö den 1-2 september. Sverige samlas då för att diskutera platsutveckling med cykling.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Mat & Dryck, Konstateranden, ...
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ...
-
Järvsö är värd för Svensk Mountainbikekonferens 2025
Nu är det klart att årets upplaga av Svensk Mountainbikekonferens landar i Järvsö. Under två dagar i september sa...
-
-
Gästbloggare
-