Hållbarhetsarbete är något som är viktigt att arbeta med för hamburgerkedjan Max. Därför anställer man nu en ny informations- och hållbarhetschef.

Den nya chefen heter Kaj Török och det är många som arbetar inom Max som känner honom eftersom han har arbetat som rådgivare inom hållbarhetsfrågor för max de senaste tio åren.

Kaj både grundat och arbetat på kommunikationsbyrån Futerra med hållbarhetsfrågor. Han har också arbetat med Det Naturliga Steget

Max Hamburgare vill göra världen lite godare. Vilket innebär att man vill servera de godaste hamburgarna men också bidra till en bättre värld.”- Med vårt hållbarhetsarbete vill vi bidra till ett bättre samhälle. Vi var först med att klimatkompensera från jord till bord och klimatmärka vår meny. Under året har vi fortsatt omställningen av menyn genom att utöka det vegetariska utbudet. Vi vill fortsätta utveckla branschen i en hållbar riktning, därför är jag otroligt glad över att få hälsa Kaj välkommen till Max”, säger Christoffer Bergfors, Sverigechef på Max.

Kaj verkar lika nöjd:

”- Efter snart tio år som rådgivare till Max lockades jag av att få bli en mer integrerad del av det Max jag fått förmånen att följa som rådgivare de senaste tio åren”, säger Kaj Török. Han fortsätter:”- Max är ett föredöme inom både information och hållbarhet och jag är så glad att få vara med att fortsätta utveckla företaget i den riktningen”.

Kaj  kommer att ingå i företagets ledningsgrupp och ansvara för att driva Max hållbarhets- och PR och informationsarbete.

Han tillträder sin nya tjänsten under oktober 2016.

 

Källa: Max