-
Ny mötesplats & mässa för beslutsfattare i hotell- och konferensbranschen
Vad gör man när man inte hittar en leverantör som man är nöjd med? Hur skall man hålla sig ajour om marknadens innovationer? Hur vet man att man betalar rätt pris för bästa resultat? Frågorna är många för beslutsfattare på hotell- och konferensanläggningar.
Varje dag brottas beslutsfattare på hotell- och konferensanläggningar med att köpa rätt produkter, av rätt leverantör, till rätt pris och i rätt tid. Många är trötta på att ta emot de många telefonsamtalen från de som vill säljer produkter.
För att råda bot på det svåra att hitta rätt leverantör har mässarrangören Bra Mässor tagit initiativet att starta en mässa och mötesplats där inköpare och beslutsfattare och leverantörer kan träffas under ordnade former.
Fokus på mässan är teknik, design, inredning, utrustning, tjänster och distribution och ett 50-tal leverantörer kommer att finnas på plats för att möta besökarna.
Mässan Lounge Event kommer att genomföras den 11-12 januari 2017 i Waterfront Congress Centre invid Stockholms centralstation. Turismnytt.se kommer även att finnas på plats.
Kunskapsgivande seminarier
Förutom utställningen så kommer besökarna också att kunna lära sig om de senaste trenderna och produkterna. Under båda dagarna kommer man kunna lyssna till ett 20 tal seminarier på två scener i hallen.Ett axplock av vad besökaren kommer att kunna lyssna på är:
- Så blir hotellåret 2017!
- Hur man får kostnader att bli till investeringar
- Hur påverkar miljön mötet
- Förstärkta möten med ljud- och doftdesign
- Den offentliga marknaden och dess faktiska affärsvärden
- Hur man konkurrerar med service
Avslappnat branschmingel
Den 11 januari kl. 18 kommer det att bjudas på ett branschmingel. Ett tillfälle att träffa gamla och nya affärsrelationer. Förutom mingel kommer även ett par awards utdelningar att äga rum. Årets pristagare i B2P Hotell och B2P Konferens delas ut av Eventeffect och DoubleCheck och SSQ Service Award kommer att dela ut utmärkelserna i kategorierna årets affärshotell, konferenshotell och dagkonferens.Tanken är att Lounge Event skall bli ett årligen återkommande evenemang. Det är kostnadsfritt för alla besökare, det enda som krävs är att man som besökare registrerar sig i förväg. Här kan du läsa mer om mässan.
Här kan du ta del av intervjun med mässgeneral Bo Magnusson.
- Text: Maria Lindqvist
-
Cabonline – flygtaxi utvald till preferred partner i SAS Transfer
Flygtaxi Sverige, en del av Cabonline Group, är stolta över att ha valts till föredragen taxipartner för SAS nya tjänst - SAS Transfer.
-
Swedish Lapland – upphandling av nattågen och nya vagnar
I dagsläget är det SJ som kör nattåg enligt ett specialavtal. Swedish Lapland har en uppdaterad avsiktsförklaring och nya vagnar är på gång.
-
Visita – en tydlig ökning för hotellmarknaden i juni
Juni månad gav det bästa utfallet på länge på svensk hotellmarknad enligt Visita statistik. Trots det är hotellkonjunkturen svag.
-
Höga Kusten – nya satsningar och storslagen sommar
Ute hos besöksmål i Sverige råder det stor aktivitet nu. Höga Kusten Destinationsutveckling berättar om sommaren hos dem.
-
Färgglada Sala-cyklar blir rullande turistbyråer
Platsvarumärkesgruppen i Sala kommun har tagit fram två unika Sala-cyklar som i sommar kommer att synas runt om i kommunen.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...
-
Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
-
Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.
-
Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen
I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus
Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Flyg, Evenemang och ...
-
The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall
Där världens första hydrauliska kran en gång uppfanns, växer nu något helt nytt fram. I den gamla industribyggnad...
-
Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets ...
-
-
Gästbloggare
-