-
Ny VD, POP HOUSE
POP HOUSE, på Djurgården i Sverige, får en ny VD – Johanna Mattsson.
Johanna tillträder den 1 februari 2017 och kommer närmast från IHM Business School. Mattsson har bred internationell erfarenhet, främst inom destinationsbranschen.
”- Vi är väldigt positiva, att kunna ha attraherat Johanna Mattsson som med sin internationella erfarenhet, sin energi och sin entusiasm kommer att ta POP HOUSE vidare enligt den vision som ägarna har. Pelle Lindberg har genomfört det uppdrag vi satte upp initialt, och skapat de fantastiska förutsättningar som vi ville ha för att bygga vidare på. Vi vill med vår satsning ge Stockholm, Djurgården och POP HOUSE ännu fler gäster som njuter av musik, mat, dryck och upplevelser”, säger Björn Ulvaeus.
”- Jag ser fram mot uppdraget och att använda mina tidigare erfarenheter från destinationsutveckling, digitalisering och internationellt arbete för att leda verksamheten in i nästa fas”, säger Mattsson.
Sedan bildandet av POP HOUSE med fastigheten Konsthallen 2, ABBA The Museum och POP HOUSE HOTEL i samma bolag, har ett arbete pågått att integrera verksamheterna. Nu har många av bitarna fallit på plats med bl.a. gemensam organisation, skapandet av en ny restaurang, byggnation av ett nytt glashus och öppningen av ”Good Evening Europe!”, den första temporära utställningen i ABBA The Museum.
Den nuvarande VD:n Pelle Lindberg fortsätter att vara aktiv i bolaget och kommer att driva nya satsningen Konsthallen 15. Med denna stora satsning har man för avsikt att expandera verksamheten och ta en ledande roll på Djurgården som en av Europas ledande turistdestinationer.
Källa: Pop House
Läs också artikeln:
Musikmuseet skall utvecklas till ett musikens hus
- Text: Maria Lindqvist
- Foto: POP HOUSE
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspirerande filmer om värdskap.
-
Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är Årets kvinnor i besöksnäringen
Visitas utmärkelse "Årets kvinna i besöksnäringen" tilldelas Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad, ägare av familjeföretaget Sabis.
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled i Västsverige som bjuder på skogar, sjölandskap och landsbygd.
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-