-
Staffan Ingvarsson är ny VD för Stockholmsmässan
Staffan Ingvarsson, VD för Stockholm Business Region (SBR), blir ny VD för Stockholmsmässan. Ingvarsson tillträdde tjänsten den 8 februari.
”Jag ser fram emot att leda bolaget i en transformering som ska ge goda förutsättningar inte bara för en ny ägare utan också för en fortsatt utveckling av mäss- och mötesbranschen i stockholmsregionen.” Säger Staffan Ingvarsson.
En utmärkt person att leda bolaget i förändringsresan
I höstas beslutade koncernstyrelsen för Stockholm Stadshus AB att inleda en försäljningsprocess av Stockholmsmässan AB, genomförandebolag i dotterbolaget Mässfastigheter AB. Som ny ägare eftersöks en aktör lämpad att driva, utveckla och anpassa mässans verksamhet framåt.
”Nu går vi in i aktiv fas i försäljningsprocessen av mässkoncepten. En fråga tätt kopplad till att vi vill utveckla området med bostäder, arbetsplatser och idrottskluster. Med sin gedigna erfarenhet av näringslivsfrågor är Staffan Ingvarsson en utmärkt person att leda bolaget i en för Stockholm så viktig förändringsresa.” Säger Karin Wanngård (S) styrelseordförande Stockholmsmässan.
Programarbetet för Älvsjös framtida utveckling pågår
Styrelsen för Stockholmsmässan fattade beslut om ny VD den 7 februari. Staffan Ingvarsson tillträdde tjänsten den 8 februari och ersätts under sin tjänstledighet från Stockholm Business Region av vice VD Caroline Strand.
När området vid Älvsjö station utvecklas och en ny tunnelbanesträckning dras till knutpunkten kommer mässfastigheterna att ge plats åt nya bostäder, arbetsplatser, rekreation och idrottsytor.
Programarbetet för Älvsjös framtida utveckling pågår. Stockholmsmässan kommer att välkomna utställare och besökare i befintliga lokaler minst fram till årsskiftet 2028/2029.
Läs mer om Stockholmsmässan på Turismnytt här.
- Text: Stockholmsmässan
- Foto: Stockholmsmässan
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
I detta uttömmande blogginlägg siar Bianca Brandon-Cox om framtiden…
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 2025
Mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden
-
Restaurangfamilj lanserar Food Family – Service Inifrån och Ut
Food Family är ett nytt samlingsnamn med några av Sveriges mest uppskattade restauranger, mötesplatser och hotell.
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storsl...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 46 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Transport, In...
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Gästerna säger att de älskar din plats, men när du googlar ditt eget företag syns du inte. Samtidigt pratar alla ...
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
SkiStar går in i vintersäsongen med ett rekordstort intresse för jul- och nyårsresor till fjällen. Den gynnsamma...
-
-
Gästbloggare
-