-
HiQ och Taxi Stockholm i strategiskt partnerskap
Taxi Stockholm har inlett ett strategiskt partnerskap med HiQ för att utveckla sitt digitala transportekosystem. Eftersom digitaliseringen ändrar förväntningar på tjänster i snabb takt, är det viktigt för Taxi Stockholm att arbeta med digitalisering och hållbarhet.
“Den fortsatta digitaliseringen är en viktig del i utvecklingen av vår affär och vi har sedan januari 2018 HiQ med oss som partner på den resan.” Säger Murat Yigit, VD och koncernchef på Taxi Stockholm. “Vår målsättning är att Taxi Stockholm ska ha en helt fossilfri transporttjänst 2025 och vi ska vara det självklara valet av taxitjänst. Att leverera en smidig tjänst i en digitaliserad värld blir mer och mer komplicerat för varje dag. Men HiQ har bred kompetens som spänner över flera områden. Vilket gör dem mycket lämpliga som en av våra strategiska partners för en modern taxitjänst.”
Digitalisering ger nya möjligheter
Digitaliseringen förändrar världen och konsumenters vanor och förväntningar på tjänster i snabb takt. Tekniken ändrar sättet vi människor tänker, lever, konsumerar och umgås. Med den nya tekniken kommer också nya möjligheter, nya sätt att tänka och nya lösningar för att förenkla vardagen. Krav på hållbarhet, ökad mobilitet och potentialen i en delningsekonomi förändrar synen på att konsumera och äga saker. Transporter i städer och bilägande är områden som kommer att se stor förändring i framtiden.
“Jag är stolt och glad över att jobba tillsammans med en framsynt aktör som Taxi Stockholm för att förenkla och förbättra människors liv. Detta projekt ligger helt rätt i tiden, möjligheten att göra det smidigare att åka taxi underlättar inte bara för individen – det är också en stor vinst för den värld vi vill lämna efter oss.” Säger Magnus Gudéhn, VD på HiQ i Stockholm.
- Text: HiQ
- Foto: Taxi Stockholm / Gustaf Waesterberg
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspirerande filmer om värdskap.
-
Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är Årets kvinnor i besöksnäringen
Visitas utmärkelse "Årets kvinna i besöksnäringen" tilldelas Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad, ägare av familjeföretaget Sabis.
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled i Västsverige som bjuder på skogar, sjölandskap och landsbygd.
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-