-
Visit Summit – Branschens häftigaste event
Visit Group anordnar årligen populära Visit Summit, där kunder inom turistbranschen från hela Norden får möjlighet att mötas och interagera med varandra, Visit Group och deras partners. Det blir två dagar fyllda av inspiration, kunskap och naturligtvis massor av nätverkande och upplevelser. Årets Visit Summit, med temat ”Creating Great Experiences”, kommer att hållas på Liseberg i Göteborg och erbjuda allt från inspirerande talare till en spektakulär middagsshow på Rondo, exklusivt för deltagarna. Mamma Mia – The Party är verkligen en fantastisk upplevelse, precis som eventet utlovar. https://www.visitgroup.com/visitsummit

Naturligt att köra på Liseberg
”Med allting som händer hos Liseberg i resan att bygga en destination och i kombination med vårt nära samarbete kändes det naturligt att vi kör årets Visit Summit där.
Vi har några speciella år bakom oss och vi ser nu fram emot att äntligen kunna mötas på riktigt igen, vad passar då bättre än en plats som bjuder på spännande upplevelser och skapar minnen dagligen? Vi tillsammans med Liseberg, ser fram emot att träffa er under inspirerande dagar i September.”, säger Carl-Johan Holmén, ViceVD – Visit Group
Flera betydande aktörer
20-21 september fyller vi Lisebergsteatern med en rad spännande inslag som kommer att kittla din kreativa ådra, allt väl paketerat på Lisebergs historiska teater. Det blir några dagar utöver det vanliga. Flera betydande aktörer inom branschen kommer naturligtvis att vara närvarande som talare och paneldebattörer.
Teman och ämnen för dagarna är:
– Future, Tech and Trends
– What we do to create Great experiences to our customers
– Inspire your employees and Create a passionate experience that last
Vi ser verkligen fram emot att höra berättelser inifrån deras organisationer och hur de hanterar skapandet av goda upplevelser i mötet med kunderna.
Vi kommer få ta del av en helt färsk bok som passar på att se dagens ljus. Book release Olery – Menno Baker & Hans Keukenschrijver med boken ”The Good, The Bad, and The Emoji. Mastering Marketing in the Wild West of Review Data.
Hur skapar man en en engagerad företagskultur?

Linda Hammarstrand kommer på scenen att dela med sig av sin stora kunskap och erfarenhet om hur man skapar en engagerad företagskultur där människor arbetar tillsammans, inte bara samtidigt. Lindas erfarenhet och expertis, men inte minst hennes engagemang och förmåga att sätta ord på hur man skapar en vinnande kultur gör henne unik. Vi lovar dig en fantastisk upplevelse, inspiration och konkreta verktyg! ”Det som gör ett företag ledande idag är deras förmåga att skapa en fantastisk upplevelse”.
Vad säger deltagarna
Vad säger våra deltagare:
”Visit Summit har i alla år varit en självklarhet för oss. Att möta kollegor i branschen och härliga Visit Group årligen är som höstens kick off. Vi lär oss mycket och efter dessa dagar händer det massor i vår organisation och upplevelsen sitter kvar länge” , Marie Johansson Edling – CCO Stromma GroupPartners på plats
Main partner Nets samt övriga partners Markethype och Price My Hotel Room finns på plats.


Varför våra partners väljer oss:
Det finns flera anledningar till att vi valt att vara partner till Visit Summit:
- Våra system kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt
- Vi har många gemensamma kunder
- Både vi och Visit Group har ALLTID kundens bästa för ögonen
- Alla på Visit Group är så himla trevliga!
-Johan Knutsson – PMHR
Värdefull möjlighet att fördjupa sina kunskaper
Visit Summit är en värdefull möjlighet för turistbranschen att fördjupa sina kunskaper, nätverka och bli inspirerade. Med över 3000 kunder och en rad rese- och teknikplattformar, såsom BookVisit, VisBook, iTicket, Citybreak och Olery, fortsätter Visit Group att vara en betydande aktör inom branschen. Missa inte chansen att delta i denna exceptionella händelse och vara en del av skapandet av framtidens fantastiska turistupplevelser!

https://www.visitgroup.com/visitsummit
- Text: Visit Group
- Foto: Visit Group
-
Spritmuseum ger 250 000:- till ny forskning om svensk alkoholkultur
Spritmuseum delar årligen (sedan 1998) ut stipendium för att främja forskning om svensk dryckes- och alkoholkultur
-
Göteborg kan inte låta bli, nu återuppstår namnet Göteborgskalaset
Göteborgs Kulturkalas byter namn och återtar det tidigare namnet Göteborgskalaset
-
First Camp fortsätter vintersatsa – förvärvar Camp Ripan i Kiruna
Fortsätter sin satsning på vinterturism
-
SkiStar samarbetar med OKQ8 för att minska gästernas klimatavtryck
SkiStar och OKQ8 vill göra det billigare att tanka förnybar diesel på vägen till fjällen
-
Bakslag för nattågstrafiken till Norrbotten
Trafikverket har aviserat att Norrbotten framöver ska trafikeras av ett nattåg, i stället för två som i dagsläget
-
Naturturismföretagen stärker ekonomin – redo att möta Jordbruksverket i rätten
Föreningens likviditet är nu säkrad inför rättsprocessen mot Jordbruksverket
-
Stora Karlsö vinnare av Stora turismpriset 2025
En av världens äldsta naturskyddade platser – och samtidigt en modell för framtidens hållbara besöksnäring
-
Marcus Eldh bloggar: Guiden som resurs för levande vandringsleder
De som inte har så stor vana av naturen behöver guider
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 2025
Mest under Destination, Boende, Tåg samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Hällsnäs storsatsar – 32 nya rum med naturen som inspiration
Hällsnäs utanför Göteborg fortsätter att utvecklas. 32 nya hotellrum har byggts med naturen som inspirationskälla.
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Stena Line, SkiStar och Sembo lanserar nya skidsemesterlösningar
De senaste åren har danskarna i allt högre grad valt de svenska fjällen som sin vinterfavorit. Nu gör Ste...
-
Förenklade och förbättrade regler för delägare i fåmansföretag – Hur berörs du?
När börjar de nya reglerna gälla? Riksdagen har nu beslutat att anta ny lagstiftning för delägare i fåma...
-
Outdoor Festival satsar på destinationer och naturturism i Sverige
Outdoor Festival går nu in på sitt femte år på Djurgården i Stockholm och tar samtidigt ett strategiskt k...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Tåg s...
-
-
Gästbloggare
-