-
Visit Summit – Branschens häftigaste event
Visit Group anordnar årligen populära Visit Summit, där kunder inom turistbranschen från hela Norden får möjlighet att mötas och interagera med varandra, Visit Group och deras partners. Det blir två dagar fyllda av inspiration, kunskap och naturligtvis massor av nätverkande och upplevelser. Årets Visit Summit, med temat ”Creating Great Experiences”, kommer att hållas på Liseberg i Göteborg och erbjuda allt från inspirerande talare till en spektakulär middagsshow på Rondo, exklusivt för deltagarna. Mamma Mia – The Party är verkligen en fantastisk upplevelse, precis som eventet utlovar. https://www.visitgroup.com/visitsummit
Naturligt att köra på Liseberg
”Med allting som händer hos Liseberg i resan att bygga en destination och i kombination med vårt nära samarbete kändes det naturligt att vi kör årets Visit Summit där.
Vi har några speciella år bakom oss och vi ser nu fram emot att äntligen kunna mötas på riktigt igen, vad passar då bättre än en plats som bjuder på spännande upplevelser och skapar minnen dagligen? Vi tillsammans med Liseberg, ser fram emot att träffa er under inspirerande dagar i September.”, säger Carl-Johan Holmén, ViceVD – Visit Group
Flera betydande aktörer
20-21 september fyller vi Lisebergsteatern med en rad spännande inslag som kommer att kittla din kreativa ådra, allt väl paketerat på Lisebergs historiska teater. Det blir några dagar utöver det vanliga. Flera betydande aktörer inom branschen kommer naturligtvis att vara närvarande som talare och paneldebattörer.
Teman och ämnen för dagarna är:
– Future, Tech and Trends
– What we do to create Great experiences to our customers
– Inspire your employees and Create a passionate experience that last
Vi ser verkligen fram emot att höra berättelser inifrån deras organisationer och hur de hanterar skapandet av goda upplevelser i mötet med kunderna.
Vi kommer få ta del av en helt färsk bok som passar på att se dagens ljus. Book release Olery – Menno Baker & Hans Keukenschrijver med boken ”The Good, The Bad, and The Emoji. Mastering Marketing in the Wild West of Review Data.
Hur skapar man en en engagerad företagskultur?
Linda Hammarstrand kommer på scenen att dela med sig av sin stora kunskap och erfarenhet om hur man skapar en engagerad företagskultur där människor arbetar tillsammans, inte bara samtidigt. Lindas erfarenhet och expertis, men inte minst hennes engagemang och förmåga att sätta ord på hur man skapar en vinnande kultur gör henne unik. Vi lovar dig en fantastisk upplevelse, inspiration och konkreta verktyg! ”Det som gör ett företag ledande idag är deras förmåga att skapa en fantastisk upplevelse”.
Vad säger deltagarna
Vad säger våra deltagare:
”Visit Summit har i alla år varit en självklarhet för oss. Att möta kollegor i branschen och härliga Visit Group årligen är som höstens kick off. Vi lär oss mycket och efter dessa dagar händer det massor i vår organisation och upplevelsen sitter kvar länge” , Marie Johansson Edling – CCO Stromma GroupPartners på plats
Main partner Nets samt övriga partners Markethype och Price My Hotel Room finns på plats.
Varför våra partners väljer oss:
Det finns flera anledningar till att vi valt att vara partner till Visit Summit:
- Våra system kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt
- Vi har många gemensamma kunder
- Både vi och Visit Group har ALLTID kundens bästa för ögonen
- Alla på Visit Group är så himla trevliga!
-Johan Knutsson – PMHR
Värdefull möjlighet att fördjupa sina kunskaper
Visit Summit är en värdefull möjlighet för turistbranschen att fördjupa sina kunskaper, nätverka och bli inspirerade. Med över 3000 kunder och en rad rese- och teknikplattformar, såsom BookVisit, VisBook, iTicket, Citybreak och Olery, fortsätter Visit Group att vara en betydande aktör inom branschen. Missa inte chansen att delta i denna exceptionella händelse och vara en del av skapandet av framtidens fantastiska turistupplevelser!
https://www.visitgroup.com/visitsummit
- Text: Visit Group
- Foto: Visit Group
-
Debattartikel – Rädda Bohusläns stränder från Europas skräp
En debattartikel från Bohusläns kustkommuner och Västkuststiftelsen om att det statliga anslaget för strandstädning har minskat drastiskt.
-
Fotbollsfest i Göteborg – EM-matcher visas på storbild i sommar
När fotbolls-EM för damer avgörs i Schweiz i juli kan göteborgare följa det på storbild gratis på Ullevi Plaza och i Hammarkullen.
-
Svenska regionala flygplatser – Gärna utredningar men nu behövs beslut
Arlandautredningen är klar. Samtidigt görs ytterligare utredningar. Vad flygplatserna behöver är beslut enligt Svenska regionala flygplatser.
-
Nu ska Lidköping och Linköping stoppa förväxlingen av städerna
Många blandar ihop Lidköping och Linköping. Tillsammans lanserar destinationsbolagen en kampanj för att reda ut förväxlingen mellan städerna.
-
Branäsgruppen vinner Värmlands Turismpris 2025
Visit Värmland är stolta över att utse Branäsgruppen som årets vinnare av Värmlands Turismpris 2025.
-
Nu blir det enklare att boka upplevelser i Halmstad
Vill du boka en cykeltur i vildmarken eller biljetter till Hearts Festival? Nu kan du göra detta direkt via Destination Halmstad.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Mest om Destination, Evenemang och Transport/Infrastruktur/Mobilitet
-
Arkösunds Hotell – en året-runt mötesplats i skärgården
Arkösunds Hotell, ett anrikt besöksmål i Norrköping, har återtagit sin plats som skärgårdens självklara mötesplats.
-
Världens första Svanenmärkta evenemang är i Stockholm
Nordiska Ministerrådets nordiska turismkonferens om framtidens turism är det första Svanenmärkta evenemang i världen.
-
Hemlängtan gjorde att Jennifer startade Mid Scandinavia Tours
Med hjälp av JHT:s projekt Välkommen åter har nyföretagaren Jennifer Kristensson etablerat sitt turismföretag Mid Scandinavia Tours.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Marcus Ståhl: Nu har du chans att maxa intäkterna så du kan chilla i höst
Många är ni besöksnäringsföretagare som nu går in i högsäsong, många jobbar snart dygnet runt och får upp näsan ö...
-
Hemlängtan gjorde att Jennifer startade Mid Scandinavia Tours
I JHT:s export-projekt Välkommen åter har bolaget följt unga nyföretagaren Jennifer Kristensson. De har tagit del...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 23 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Evenemang och Transp...
-
Transportföretagen – Arlandautredningen klar, handlingskraft krävs
Transportföretagen välkomnar att Arlandautredningen nu är färdig. Samordnaren har lagt fram sitt...
-
-
Gästbloggare
-