-
Visit Summit – Branschens häftigaste event
Visit Group anordnar årligen populära Visit Summit, där kunder inom turistbranschen från hela Norden får möjlighet att mötas och interagera med varandra, Visit Group och deras partners. Det blir två dagar fyllda av inspiration, kunskap och naturligtvis massor av nätverkande och upplevelser. Årets Visit Summit, med temat ”Creating Great Experiences”, kommer att hållas på Liseberg i Göteborg och erbjuda allt från inspirerande talare till en spektakulär middagsshow på Rondo, exklusivt för deltagarna. Mamma Mia – The Party är verkligen en fantastisk upplevelse, precis som eventet utlovar. https://www.visitgroup.com/visitsummit
Naturligt att köra på Liseberg
”Med allting som händer hos Liseberg i resan att bygga en destination och i kombination med vårt nära samarbete kändes det naturligt att vi kör årets Visit Summit där.
Vi har några speciella år bakom oss och vi ser nu fram emot att äntligen kunna mötas på riktigt igen, vad passar då bättre än en plats som bjuder på spännande upplevelser och skapar minnen dagligen? Vi tillsammans med Liseberg, ser fram emot att träffa er under inspirerande dagar i September.”, säger Carl-Johan Holmén, ViceVD – Visit Group
Flera betydande aktörer
20-21 september fyller vi Lisebergsteatern med en rad spännande inslag som kommer att kittla din kreativa ådra, allt väl paketerat på Lisebergs historiska teater. Det blir några dagar utöver det vanliga. Flera betydande aktörer inom branschen kommer naturligtvis att vara närvarande som talare och paneldebattörer.
Teman och ämnen för dagarna är:
– Future, Tech and Trends
– What we do to create Great experiences to our customers
– Inspire your employees and Create a passionate experience that last
Vi ser verkligen fram emot att höra berättelser inifrån deras organisationer och hur de hanterar skapandet av goda upplevelser i mötet med kunderna.
Vi kommer få ta del av en helt färsk bok som passar på att se dagens ljus. Book release Olery – Menno Baker & Hans Keukenschrijver med boken ”The Good, The Bad, and The Emoji. Mastering Marketing in the Wild West of Review Data.
Hur skapar man en en engagerad företagskultur?
Linda Hammarstrand kommer på scenen att dela med sig av sin stora kunskap och erfarenhet om hur man skapar en engagerad företagskultur där människor arbetar tillsammans, inte bara samtidigt. Lindas erfarenhet och expertis, men inte minst hennes engagemang och förmåga att sätta ord på hur man skapar en vinnande kultur gör henne unik. Vi lovar dig en fantastisk upplevelse, inspiration och konkreta verktyg! ”Det som gör ett företag ledande idag är deras förmåga att skapa en fantastisk upplevelse”.
Vad säger deltagarna
Vad säger våra deltagare:
”Visit Summit har i alla år varit en självklarhet för oss. Att möta kollegor i branschen och härliga Visit Group årligen är som höstens kick off. Vi lär oss mycket och efter dessa dagar händer det massor i vår organisation och upplevelsen sitter kvar länge” , Marie Johansson Edling – CCO Stromma GroupPartners på plats
Main partner Nets samt övriga partners Markethype och Price My Hotel Room finns på plats.
Varför våra partners väljer oss:
Det finns flera anledningar till att vi valt att vara partner till Visit Summit:
- Våra system kompletterar varandra på ett fantastiskt sätt
- Vi har många gemensamma kunder
- Både vi och Visit Group har ALLTID kundens bästa för ögonen
- Alla på Visit Group är så himla trevliga!
-Johan Knutsson – PMHR
Värdefull möjlighet att fördjupa sina kunskaper
Visit Summit är en värdefull möjlighet för turistbranschen att fördjupa sina kunskaper, nätverka och bli inspirerade. Med över 3000 kunder och en rad rese- och teknikplattformar, såsom BookVisit, VisBook, iTicket, Citybreak och Olery, fortsätter Visit Group att vara en betydande aktör inom branschen. Missa inte chansen att delta i denna exceptionella händelse och vara en del av skapandet av framtidens fantastiska turistupplevelser!
https://www.visitgroup.com/visitsummit
- Text: Visit Group
- Foto: Visit Group
-
Accessibility Business lanserar databas med tillgänglighetsinformation
Databasen från Accessibility Business täcker turistattraktionerna i de nordiska huvudstäderna. Med länkar till tillgänglighetsinformation.
-
Fånga framtiden 2024 med Kairos Future
Allt om vad som är på gång hos Kairos Future 2024 - flera spännande projekt, rapporter och föreläsningar
-
Knäckebröd från Skedvi Bröd i Dalarna får EU-märkning
Skedvi Bröd får en skyddad geografisk beteckning från EU. Deras knäckebröd kan sälla sig till produkter som Serranoskinka och Gruyèreost.
-
Stockholms nya kongresscenter blir granne med Arlanda
Arlandastad Group tar initiativ till ett kongresscenter. Den nya byggnaden kommer vara sammanlänkad med Scandinavian XPO.
-
Anna Österlund blir ny VD för Placebrander
Från den 1 januari 2024 blir Anna Österlund VD för Placebrander. Hon efterträder grundaren Helena Nordström.
-
Årets Guldpalmfinalister främjar besöksnäringen i Trelleborg
Visit Trelleborg delar varje år ut Guldpalmen till en besöksnäringsaktör som gör destinationen till en bättre plats.
-
Upplev sagolika och vintriga julmarknader runt om i Sverige
Att gå på julmarknader och handla när snöflingorna virvlar hör vintern till. Här har Turismnytt samlat en del av vad som erbjuds.
-
Annika Torstenson är Vrak – Museum of Wrecks marknadsutvecklare
Från den 20 november arbetar Annika Torstenson på Vrak – Museum of Wrecks. Hon har en bred erfarenhet från besöksnäringen.
-
Helsingborg delar andraplatsen när Dublin vinner European Capital of Smart Tourism 2024
Helsingborg var en av sex städer i final. Utmärkelsen ges till den stad som visar ett engagemang för att forma framtiden för hållbar turism.
-
Att lyssna lagom bidrog till framgångssagan för Äventyrsgruvan
Äventyrsgruvan är en guldgruva för Dalarna. Framgången är skapad av hårt jobb, lokala samarbeten, och att lyssna lagom på andra.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 -23
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan med mest under Destination, Boende, Eveneman...
-
Turistrådet Västsverige bjöd in till Turistrådsdagen 2023
Ett fantastiskt år för besöksnäringen i Västsverige Turistrådet Västsveriges VD Fredrik Lindén hälsade alla 400 a...
-
Byt Versailles mot Stockholm – Hotels.com lanserar reseguiden Dupes of Scandi
Till följd av extremväder i södra Europa, stigande kostnader och sociala medie trender, har Hotels.com sett nya r...
-
Värmlands Besöksnäringsdagar 2023 – 21 talare gav nya insikter
Årets tema för Värmlands Besöksnäringsdagar tog avstamp i den nya besöksnäringsstrategin från Visit Värml...
-
-
Gästbloggare
-