-
En riktigt strålande rekordsommar för Gekås Ullared
Semester på hemmaplan och strålande shoppingväder gav rekordresultat för Gekås Ullared. Under juli månad shoppade Ullaredsbesökarna för nästan 800 miljoner i varuhuset och dess fyra restauranger.
Den största försäljningsmånaden i Gekås Ullareds historia
När solen lyser med sin frånvaro vallfärdar shoppingsugna turister till Ullared. Under juli månad välkomnade varuhuset 628 500 besökare som tillsammans handlade för 780,7 miljoner kronor. Det är den största försäljningsmånaden någonsin i Gekås Ullareds historia. Besöksökningen mot föregående år är 19% och försäljningsökningen är 17%.
”Juli blev verkligen en fantastisk månad för oss.” Säger Gekås Ullareds VD, Patrik Levin. ”Det har varit otroligt mycket besökare i varuhuset! Jag ser det som ett riktigt fint kvitto på att vi erbjuder en shoppingupplevelse som inte går att hitta någon annanstans.”
Även försommaren var väldigt bra för Gekås Ullared som under juni månad ökade försäljningen med nästan 10% mot samma period förra året.
”Vi märker att många väljer att ”hemestra” inom Sverige och att vårt koncept med låga priser på shopping, boende och mat är extra attraktivt när semesterkassan ska räcka till mycket.” Säger Patrik.
Varuhusets största restaurang hade nypremiär – rekordnoteringar
Även Gekås Ullareds restauranger och boende går som tåget när sommarturisterna intar Ullared. Gekås camping, stugby, hotell och motell har varit nära på fullbelagda under hela juli månad. Matförsäljningen ökade med 36% mot föregående år och företagets nio restauranger gör en mycket stark sommar. Nyligen hade varuhusets största restaurang nypremiär och nådde snabbt rekordnoteringar.
”Vi har byggt ett helt nytt kök med kapacitet att servera 7000 rätter per dag. Redan veckan efter premiären slog vi nytt rekord och serverade över 5000 rätter under en dag.” Säger Patrik.
Ser alltid till att fira framgångarna tillsammans med alla
Inför sommarens högsäsong har Gekås Ullared rekryterat drygt 800 nya medarbetare för att kunna leverera bästa service i alla verksamheter. Sommarens rekord kommer att firas med både tårtbjudning och jubileumsfest för personalen.
”Att vi kan slå rekord är tack vare alla duktiga medarbetare som växlar upp och gör ett riktigt bra jobb.” Avslutar Patrik Levin. ”Därför ser vi alltid till att fira framgångarna tillsammans!”
Läs mer om Gekås Ullared på Turismnytt här.
- Text: Gekås Ullared
- Foto: Gekås Ullared
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong
Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
-
Gästbloggare
-