-
Seniordagen – möt 30 000 potentiella kunder på en dag
Seniordagen är ett av de mest betydelsefulla evenemangen för alla som vill nå den seniora målgruppen – en grupp med både tid, pengar och ett stort intresse för nya upplevelser.
Den 6 maj 2025 samlas 30 000 seniorer i Kungsträdgården. Nu har besöksnäringens företag möjlighet att delta som utställare under eventet. Missa inte att marknadsföra just er verksamhet direkt till denna engagerade och köpstarka målgrupp. Vi har fri entré för alla besökare.
Seniorer – en växande och värdefull målgrupp
Under de senaste åren har seniorernas ekonomiska köpkraft ökat markant. De har blivit allt mer benägna att spendera pengar på upplevelser som berikar deras liv. Från kulturresor till avkopplande semesterresor eller äventyrsresor.
”Seniorer är en otroligt intressant målgrupp som ofta är bortglömd inom turismbranschen. De har både tid och pengar att resa, och eftersom de inte är lika bundna av skollov och semesterperioder kan de resa på de tider som passar deras schema bäst – när det är mindre trängsel och bättre priser. Dessutom har seniorer blivit mer intresserade av att göra meningsfulla och personliga resor som ger dem nya upplevelser.” Säger Lena Bergman, arrangör av Seniordagen.
Det är därför en självklarhet att turismföretag ser seniorer som en målgrupp med stor potential. Att delta på Seniordagen ger er en chans att komma i kontakt med just denna grupp och visa upp era produkter och tjänster i ett inspirerande och engagerande sammanhang.
Kostnadseffektivt och tidsbesparande
En av de största fördelarna med att delta på Seniordagen är att det är en kostnadseffektiv marknadsföringskanal. Eftersom evenemanget pågår under en enda dag får ni maximal exponering på kort tid. Vilket gör det möjligt för er att nå ut till tusentals seniorer utan att behöva investera i långsiktig och dyr marknadsföring. Detta gör det till ett utmärkt val för företag inom besöksnäringen som vill effektivisera sina marknadsföringsinsatser.
Seniordagen arrangeras den 6 maj i Kungsträdgården med fri entré för besökarna. Läs mer om evenemanget här.
Eller kontakta Lena Bergman direkt:
0722-50 90 44
[email protected]- Text: Seniordagen
- Foto: Seniordagen
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år – så startade föreningen
Jämtland Härjedalen Turism fyller 30 år som organisation. Men hur startade föreningen? Det går JHT igenom i den här artikeln.
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
Intresserade företag kan vara med i kortet och få digital synlighet. Ett extra värde i Sweden by Bike Förmånskort är en komma-fram-garanti.
-
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar sikte på 2030
Kungliga Djurgårdens Intressenter tar ett nytt kliv framåt i sin utveckling. Nya hållbarhetsmål har antagits och sätter riktningen mot 2030.
-
Melodifestivalen i Jönköping får högt betyg
En turistekonomisk undersökning av Melodifestivalen deltävling 5 i Jönköping visar att besökarna var väldigt nöjda med evenemanget.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-