onsdag 9 juli 2025
Turismnytt
  • Tipsa oss
  • Annonsera
  • Kontakta oss
  • Om oss
  • Träffa oss
  • Hem
  • Nyheter
    • Aktivitetsbolag
    • Boende
    • Destinationer
    • Handel
    • Konferens & events
    • Mat och Dryck
    • Rese-/turistbyrå
    • Researrangör-/återförsälj.
    • Buss-flyg-rederi-tåg-mc
  • Destinationsutveckling
  • Karriär
    • Aktuella utbildningar
    • Lediga tjänster
    • På nytt jobb
    • Utbildningsnyheter
  • Marknadskollen
    • Bloggar
    • Debatt
    • Evenemang
    • Finansiering
    • Filmer / Podcasts
    • Hållbarhet
    • Intervjuer turismprofiler
    • Marknadsföring
    • Pågående byggprojekt
    • Pågående turismprojekt
    • Radiointervjuer
    • Rapporter
    • Trendspaning
    • Statistik
    • Aktuellt från Stua
  • Hitta leverantör
    • Destinationsutveckling
    • Försäkringar
    • Hotelltjänster
    • IT
    • Juridik
    • Köp och sälj verksamheter
    • Lokaler
    • Marknadsföring
    • Mat och dryck
    • Miljö och hållbarhet
    • Personal
    • Organisationer och föreningar
    • Säkerhet
    • Underhållning
    • Utbildningstjänster
    • Verksamhetsutveckling
    • Övrigt
    • För dig som är leverantör!
    • Till dig som vill sälja mer!
  • Bloggar
  • Annonsera
  • Logga in
  • Senaste nytt:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
    • Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2
    • Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
    • Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer
  • Platsannonser:
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25
    • Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 21 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17 -25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 17-25
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 15 -25
    • Camping Västkust rekryterar 1000 personer till sommaren
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 7 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 6 2025
    • Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 3 2025
  • RSS
  • Prenumerera på nyhetsbrevet
  • hovde-sportbar-o-kok kör trots Coronavirus
    2020-03-17 22:38

    Coronavirus – Sammanfattning av besöksnäringsnyheter 17 mars 2020

    Som ni förstår är det extremt mycket att hålla koll på och gå igen om i nyhetsflödet och i sociala medier (måste erkänna att det blir mest LinkedIn då vi inte har någon Instagramstjärna eller Facebook-guru på redaktionen) dessa dagar men vi försöker lägga upp en del nyheter som egna artiklar (som vi länkar till här) men allt sammanfattas i denna artikel. I många fall blir det bara länkar till andra sidor men vi hoppas att ni har överseende med det.

    Riktat stöd till flygbranschen

    Under seneftermiddagen kom regeringen med ett riktat stöd till flygbranschen. Regeringen föreslår att flygföretagen under 2020 ges möjlighet att erhålla kreditgarantier till ett värde av sammanlagt högst 5 miljarder kronor varav 1,5 miljarder är riktat till SAS.  https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/03/statliga-kreditgarantier-till-flygforetag-och-utokad-kreditgarantiram-for-exportkreditnamnden-for-att-dampa-effekterna-av-coronaviruset/

    Flygbolaget BRA anser dock inte att det är till någon större hjälp. Det man behöver är insatser som ger både omedelbara och långsiktiga likviditetseffekter – inte lån med kreditkostnader.
    https://via.tt.se/pressmeddelande/flygbolaget-bras-vd-geir-stormorken-kommenterar-regeringens-forslag-om-kreditgarantier-till-svensk-flygbransch?publisherId=3234555&releaseId=3272923

    Igår kväll meddelade också SJ att de kommer att dra ned trafiken från och med idag på grund av ökad frånvaro bland personalen.

    Rederi, taxi, hotell, köpcentra

    Rederiet Viking Line drar ned trafiken ytterligare och ställer in trafiken på linjerna Kapellskär-Mariehamn och Stockholm-Mariehamn-Helsingfors till och med den 13 april 2020. Man kommer endast att bibehålla trafiken på linjen Stockholm–Åland– Åbo för att trygga försörjningsberedskapen mellan Sverige och Finland.

    ————————————————-

    Taxibranschen har det tufft också. I spåren av att flyg, båt och turistnäringen stänger igen, och myndigheter som uppmanar människor att stanna hemma, sker en dramatisk minskning av efterfrågan på taxitjänster. Nu begär man/kommer man med förslag på riktade insatser.

    Läs mer här – https://news.cision.com/se/svenska-taxiforbundet/r/nattsvart-lage-for-taxibranschen—branschspecifika-atgarder-behovs-omgaende,c3060651

    ————————————————-

    Hotell Tylösand varslar 40 personer vilket är ca 1/3 av den fasta personalstyrkan – https://www.turismnytt.se/hotel-tylosand-tvingas-varsla-40-personer/

    ———————————————–

    Köpcentra börjar dra ned på öppettiderna:

    Nordstan i Göteborg drar ned öppettiderna till 10-19 vardagar och 10-16 lördag-söndag tills vidare.

    Kritik mot krisåtgärderna från staten – En skuldfälla

    Räddningen för branschen är en skuldfälla enligt Stureplansgruppen – Läs mer här https://www.turismnytt.se/regeringens-raddning-en-skuldfalla-enligt-stureplansgruppen/

    Även Pelle Johansson, ägare till Hagabadet har påpekat detta(på LinkedIn). Såhär skriver han:

    ”Småföretagare och även storföretag kommer inte att klara att tappa 70-80 % av deras omsättning.
    Tyvärr verkar det som att den allmänna kunskapen om företagsekonomi är låg.
    Jag har alltid kommunicerat ut att tex löner inte betalas av företagen utan av kunderna. Kundernas pengar hamnar i löntagarnas plånböcker.
    Nu när kunderna inte får/vågar/kan/vill handla, åka på hotell, konferenser, event, café, flyga eller äta på restaurang så försvinner inte företagens pengar utan löntagarnas pengar.
    Att då får låna pengar från bank är omöjligt för bankerna räknar med kassaflöde som ofta är det enda som en restaurang, café, skomakare mm har som tillgång. Väldigt få äger sina egna fastigheter eller andra tillgångar som har ett belåningsvärde. Vilken bank lånar ut pengar där kassaflöde är den enda tillgången som dessutom inte finns längre och inte heller kan prognostiseras framåt.
    Dessutom hjälper inte lån eftersom det hamnar i balansräkningen på skuldsidan. När pengarna från lånet betalas ut till hyra, personalkostnader, driftkostnader, leasing och andra kostnader så minskar resultatet och då påverkas det egna kapitalet. Inga kunder = inga intäkter.
    Hotell tappar otroliga omsättningar. Restauranger tappar 70-80 %
    Då hjälper det inte att staten tar 50 % av lönekostnaden = konkurs.”

    https://www.linkedin.com/posts/pelle-johansson-192b161_sm%C3%A5f%C3%B6retagare-och-%C3%A4ven-storf%C3%B6retag-kommer-activity-6645467981268819968-9Ja6

    Indragen utdelning och ”ställ om” istället för ”ställ in”

    Hotellfastighetsbolaget Pandox drar in utdelningsförslag – https://news.cision.com/se/pandox/r/pandox-ab–publ–uppskattar-paverkan-pa-grund-av-covid-19-och-drar-tillbaka-tidigare-lagt-utdelnings,c3061221

    ————————————-

    Svenska Möten går ut med uppmaningen Ställ inte in – ställ om! Det är tid att hjälpa varandra – https://www.svenskamoten.se/nyheter/tid-att-hjalpa-varandra/

    Ett par andra liknande kampanjer är #hålligångsverige och #enomdagen

    Rapport från en Yh-utbildning

    Ingela Asplund som är ansvarig för Yh-utbildningen Service Manager – for future tourism i Malmö skriver såhär om situationen för dem (det var innan beslutet på eftermiddagen från regeringen att alla utbildningar över gymnasienivå skulle ske på distans):

    ”Just nu håller vi utbildningen igång och vi följer givetvis utvecklingen löpande. Våra studerande är ute på LIA och det är givetvis väldigt utmanande för dem att på plats, i verkligheten, se vad som händer. En del har fått stanna hemma då de haft mildare sjukdomssymtom. En del har skickats hem då det inte finns någon verksamhet på plats då allt bokats av. I de allra flesta fall har man emellertid lyckats lösa det så att de får meningsfulla arbetsuppgifter de kan jobba med hemifrån. Det blir inte som tänkt men förhoppningsvis ändå meningsfullt.

    Vi jobbar också med att skapa beredskap i det fall vi inte kan köra igång som tänkt om två veckor här på skolan men här har vi bra digitala lösningar så att vi i så fall kan köra på länk och distans så utbildning i någon form blir det!

    I allt elände kan man se att det finns mycket att analysera och reflektera kring om man går en ledarskapsutbildning riktad mot besöksnäringen. Hur påverkar något sådant här vårt samhälle, vår näring, hur hanterar vi en krissituation som denna, hur ser beredskapen ut, hur kommunicerar vi, hur ser ledarskapet ut på olika nivåer, hur ser det allmänna mänskliga beteendet ut o.s.v. Det finns mycket att lära i detta!”

    Ingela tycker också att det är viktigt att få med en del positivt som kommer ut av detta:

    ”Jag var igår på LIA-besök hos en av våra studerande som är på Altitude Meetings här i Malmö. De har, som alla mötes- och konferensarrangörer, fått en hel del avbokat men de har också varit väldigt snabba att utveckla och använda sig av olika digitala lösningar och har genomfört ett par stora konferenser helt digital nu med en inspelningsstudio där de spelar in (alt. sänder live) sina talare, en moderator sitter i ett konferensrum och styr upp allt och deltagarna följer allt via länk. Typ så. De är helt inne på att detta är framtidens melodi och menar att företagen i och med det som händer nu, och att de tvingas prova kommer, att förstå att man kan mötas på ett mycket mera tids- och kostnadseffektivt sätt även om det aldrig kan slå att ses på riktigt. Man ställer således om nu och satsar på att utveckla dessa produkter och tjänster ytterligare.”

    Verkligen intressanta reflektioner. Den här situationen kommer när den utvärderas att ha visat ett stort av kunskaps- och kompetensbrist, inte minst inom ledarskap och krishantering. Många är bra på det men en hel del har nog stått ganska handfallna. Helt enkelt för att de inte har haft rätt beredskap, varken organisatoriskt eller kompetensmässigt.

    —————————–

    Evenemang som faktiskt kommer att genomföras

    Destination Vemdalen hörde av sig med detta:

    Vi har ett lokalt matevenemang som börjar på lördag och vi har beslutat att köra, det kanske är ännu viktigare i dessa tider. Vi har tillsammans med restaurangerna beslutat att addera Take Away på evenemangets unika 2-rättersmenyer för att folk som antingen är rädda att smitta eller smittas ska kunna njuta av god mat i sin fjällstuga.

    Coronavirus - Sammanfattning av besöksnäringsnyheter 17 mars 2020

    Foto: Hovde Sportbar & Kök, Sandra Lee

    Här kan ni läsa mer om det:

    https://www.vemdalen.se/press/smaka-pa-vemdalen-nu-ocksa-take-away/

    Positiva tankar och idéer från Västkusten

    Rapport från Uddevalla och Roger Salomonsson (LinkedIn):

    ”Effekterna av coronaviruset är omfattande, ofattbart stora. Det har gett en omedelbar påverkan på besöksnäringen med ett extremt minskat resande. Med införda restriktioner har ett flertal evenemang och aktiviteter fått ställas in, besök på restauranger, butiker och andra publika platser minskar.

    Vi befinner oss i en tuff situation för besöksnäringen. Vi kan inte förutspå hur omfattande och långvarigt detta blir, utan får förhålla oss till de restriktioner som sätts. I det korta perspektivet får vi sätta fokus på närmarknaden så långt det är möjligt. Nå ut till våra fans och lojala besökare! Anpassa erbjudandet med bokningsregler, frukost på rummet, take away eller någon annan service utöver det vanliga.

    I det längre perspektivet så finns behovet av att resa, upptäcka och uppleva kvar. Konsekvenserna av epidemin blir sannolikt långtgående. Nu och framåt är kreativitet och samverkan ett måste. Erbjud något nytt. Något utanför dörren. Naturen är vår största tillgång! Nu mer än någonsin. Skapa paketlösningar med naturupplevelser. En vandring på fjället, en guidad cykeltur, en picknickkorg eller kanske lyfta det som ”grannen” har. Gör något ihop med ”grannen”. Tänk i nya banor. Hitta samarbeten. Hitta möjligheterna och kommunicera ditt erbjudande.

    Resenären kommer tillbaka!”

    ———————————–

    The Winery Hotel presenterar sin lösning

    Videomöten, avskilda måltider, take away, omsorgsfull desinficering och extra mycket medkänsla. Så har The Winery Hotel anpassat sig för att minska smittspridning och betrygga mötesgästen.

    De har tagit fram lösningar och konkreta åtgärder som kan vara till hjälp för mötesgästen. De erbjuder nu bland annat måltider serverade i separata rum, take away, frukost i färdigpackade påsar och möjligheten att hyra ett eget våningsplan eller hela anläggningen.

    Se deras pressmeddelande här – https://www.mynewsdesk.com/se/thewineryhotel/news/moeten-maaltider-och-medkaensla-specialanpassade-moejligheter-397180

    —————————

    Sigtuna först ut med konkreta riktade åtgärder

    Som vi nämnde i veckosammanfattningen i fredags planerade man ett möte om den aktuella situationen igår. Här kan ni läsa en rapport från den och nedan näringslivschefens inlägg om det på LinkedIn – https://www.turismnytt.se/sigtuna-kraftsamlar-snabbt-och-konkret-till-foljd-av-coronaepidemin/ Vilken destination kommer härnäst? En annan kommun? Vilken region? Staten?

    Mathias Forsberg, näringslivschef i Sigtuna:

    ”Besöksnäringen genomgår ett stålbad och företagen i Sigtuna kommun har stor exponering mot möten och konferens, vilket gör att besöksnäringen runtom Arlanda drabbas oproportionerligt. Merparten av anläggningarna står tomma utan besökare i en situation som saknar motstycke.

    Vid ett möte med en stor del av hotell och konferens idag presenterade kommunledningen att Destination Sigtuna AB tillförs extra medel genom aktieägartillskott. Allt för att så snabbt som möjligt få gäster och besökare att återkomma och rädda det som räddas kan.

    Ett antal ytterligare punkter framkom som kommunen skyndsamt skall titta på, t ex temporära reduceringar av taxor och avgifter där vi ska försöka vända på varje sten som kommunen kan vända på i syfta att underlätta för företagen inom besöksnäringen.

    Läs artikeln här

    ———————————

    Turistrådet Västsverige har samlat sin information till besöksnäringsföretag här – https://www.vastsverige.com/turistradet-vastsverige/corona/

    ——————————–

    En fundering

    Skulle besöksnäringsresurser kunna bli resurser för sjukvård och annan krisverksamhet (Best Western i Storbritannien diskuterar det)? Mot rimlig ersättning då så att det kan rädda företaget ifråga från konkurs/uppsägningar?  Hotell som karantän och även för sjukvård? Mässhallar som tillfälliga ”sjukhus”? Stockholmsmässan är kommunalt ägd och borde ju då nästan kunna ”mobiliseras”?

    Har ni synpunkter och idéer där? Hör av er till mig [email protected]

    ——————————-

    Smarta grepp

    Inkubatorbolaget Kwikk har tagit fram en sajt där föreningar helt gratis kan registrera sig för att sälja stödbiljetter till sport- och kulturevenemang som ställs in eller genomförs utan publik – Skullevaritdär.se Läs mer här – https://www.mynewsdesk.com/se/dalarnasciencepark/pressreleases/skullevaritdaer-punkt-se-en-ny-biljettkassa-foer-stoedbiljetter-2982788

    Gigger, som erbjuder tjänster för att koppla ihop företag med personer som kan ta tillfälliga uppdrag och även hjälper dessa med att fakturera utan att ha ett eget företag, hjälper nu alla dem som blir utan jobb och inkomst. Erbjuder sin tjänst gratis till alla friställda – https://www.mynewsdesk.com/se/gigger/pressreleases/gigger-tillgaengliggoer-sin-gig-tjaenst-gratis-foer-alla-fristaellda-och-varslade-pga-covid-19-2982639

    Tipsa andra om detta!

    Ess Hotels

    Vi avslutar med att Jonas Stenberg på ESS Group skickade ut ett bra, känslosamt och inspirerande mail till alla kunder (klicka på länkarna i texten och läs, även det långa Facebookinlägget, för de är bra) – https://www.essgroup.se/ett-jattelangt-oppet-brev-fran-Jonas

     

    Imorgon ska vi försöka plocka fram lite (fler) positiva exempel på vad man kan göra i denna situation, och inte minst med bäring på tiden som kommer efter.

    Här länk till måndagens sammanställning – https://www.turismnytt.se/coronavirusrelaterade-branschnyheter-16-mars-2020/

    På bilden: Peter Dahlbäck serverar på Hovde Sportbar och Kök som är en av restaurangerna i Smaka på Vemdalen

    • Text: Jakob Norrby
    • Foto: Hovde Sportbar & Kök, Sandra Lee
    Tweet
  • Off Grid Fine Dining
    2025-07-07 05:48

    Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 27 -25

    Mest om Destination, Flyg, Evenemang och Hållbarhet/Tillgänglighet

  • Almedalen 2025 - Donners plats
    2025-07-07 05:05

    Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 2

    Som ni såg i del 1 blir det inte något analytiskt långt redaktionellt mästerverk med journalistisk höjd om årets Almedalsvecka utan en sammanställning av anteckningarna från de olika seminarierna. Lit...

  • Nu söker Destination Läckö-Kinnekulle två nya kollegor - en operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.
    2025-07-07 00:58

    Läckö-Kinnekulle söker Operativ Marknadskommunikatör och Vikarierande Destinationsutvecklare

    Destination Läckö-Kinnekulle söker två nya kollegor. En operativ marknadskommunikatör och en vikarierande destinationsutvecklare.

  • Projektet Norrbottniska smakvägar – för en stärkt matdestination.
    2025-07-07 00:49

    Swedish Lapland – Norrbottniska smakvägar synliggör matdestinationer

    Norrbottens livsmedelsstrategi; Nära Mat och Swedish Lapland Visitors Board krokar arm i ett projekt för att öka matproducenters synlighet.

  • Genom bilder på boendemöjligheter vill kampanjen få fler att upptäcka livet i Katrineholm.
    2025-07-07 00:44

    Katrineholm syns i Stockholms tunnelbana igen

    I sommar är Katrineholm återigen synlig på reklam i Stockholms tunnelbana – denna gång för att lyfta fram boendemöjligheter.

  • Stockholm får ett mycket positivt omdöme som värdstad för Ishockey-VM.
    2025-07-05 01:50

    Nöjda besökare och goda effekter av Ishockey-VM i Stockholm

    Stockholm får högt betyg som värdstad för Ishockey-VM. En ny rapport visar att den turismekonomiska effekten var 729,9 miljoner kronor.

  • Kollage för reseguider Hitta ditt Järvsö.
    2025-07-05 01:44

    Fem nya reseguider gör det enklare att hitta sitt Järvsö

    Nu har det blivit enklare att hitta rätt i Järvsö. Med fem nya reseguider vill destinationen göra det roligare att planera sin vistelse.

  • The Crane Hotel kommer att ligga intill Aktivitetsfabriken i Hudiksvall.
    2025-07-05 01:39

    The Crane Hotel – ett nytt hotellkoncept i Hudiksvall

    Där den första hydrauliska kranen uppfanns i Hudiksvall växer The Crane Hotel fram. Ett hotell med fokus på gemenskap och återhämtning.

  • Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan. Bakom utbildningen står YH Akademin.
    2025-07-05 01:33

    Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus

    Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning från YH Akademin har nu fått ett positivt beslut från Myndigheten för yrkeshögskolan.

  • Var idén om ett OS i Göteborg det som startade utvecklingen mot den evenemangsstad vi ser idag?
    2025-07-05 01:13

    Krönika: OS i Göteborg – Starten för framgångssagan om evenemangsstaden

    Stefan Gadd, fram till nyligen presschef på Göteborg & Co, berättar minnen från destinationens resa till det den är idag

  • Veckans profil

    Anu Ala-Outinen, COO på Moder

    Anu Ala-Outinen

    Operativ chef på Moder

    Hon tog steget från att vara toppjurist till att bli operativ startup-chef och nominerad för titeln Nordic Women in Tech 2025

  • Nyheter från Tillväxtverket

    • Tillväxtverket

  • Aktuellt från Visit Sweden

    • Senaste nyhetsbrevet, 26 juni

    • Film att använda: Så bidrar globala gäster till din affär

    • Vill du locka fler svenska gäster i sommar? 5 konkreta tips!

    • Digitala föreläsningar om den globala resenären

  • Händelser i branschen

    • Järvsö Sustainable Tourism Summit 27-29 augusti
      2025-08-27
      • Järvsö
      • jarvsosummit.com/
    • Svensk mountainbikekonferens – Platsutveckling med cykling som medel 1-2 september
      2025-09-01
      • Järvsö
      • cykelframjandet.se/svensk-mountainbike-konferens/
    • Kulturarvsdagen, 12–14 september
      2025-09-12
      • Hela Sverige
      • kulturarvsdagen-2025-kulturarv-och-bebyggelse-en-hyllning-till-vart-byggda-arv-56602
    • Besöksnäringsforum – Region Västerbotten Turism 1-2 oktober
      2025-10-01
      • Lycksele
    • BarCamp – Nätverket Hållbar Besöksnäring 6-7 oktober (save the date)
      2025-10-06
      • Skaraborg
    • Turismdag – JHT (save the date)
      2025-10-16
      • Jämtland
    • Stockholm Beer & Whisky Festival, 24-25 oktober
      2025-10-24
      • Stockholm (Nacka Strand)
      • stockholmbeer.se/om-massan/
    • Visit Smålandsdagen – Save the date
      2025-11-06
      • Växjö
    • Besöksnäringen på agendan (SKR) – Save the date
      2025-12-03
      • Stockholm
    Visa fler
  • Mest lästa artiklar

    • 2025-06-30 04:51

      Turismnytts sammanfattning av Almedalsveckan 2025 – del 1

      Vi gör det enkelt. Istället för att skriva ihop något analytiskt om Almedalsveckan som aldrig blir klart eller bl...

    • 2025-06-30 06:11

      Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 26 -25

      Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende, Evenemang, H...

    • 2025-07-02 23:45

      Turismforskare prisas för metod att mäta det icke mätbara

      I denna artikel från Mittuniversitetet kan ni läsa mer om hur de gör. Forskare vid Etour Research Centre på M...

    • 2025-07-05 01:33

      Yrkeshögskolan satsar på gårdsförsäljning – ny kurs får grönt ljus

      Yrkeshögskolekursen Hållbar affärsutveckling inom gårdsförsäljning har nu fått ett positivt besl...

  • Gästbloggare

    • Marcus_Eldh

      Marcus Eldh

      Bloggar om naturturism och turismutveckling

      Jag har funderat mycket på vad det är som gör att vissa paket blir succé och andra blir liggande på en undangömd del av hemsidan....

    • Marcus Ståhl augusti 2021

      Marcus Ståhl

      Bloggar om marknadsföring, digitalisering och kommunikation

      Så stärker du din synlighet i digitala kanaler som småskalig dryckesproducent – med gårdsförsäljningen som språngbräda ...

    • Andrea Hartmann Jovell bloggar om svensk besöksnäring

      Andrea Hartmann Jovell

      Bloggar om utmaningar och framgångsfaktorer för svensk besöksnäring

      Besöksnäringen lyfts ofta fram som tillväxtmotor. Många är de kommuner och regioner som stångas med att formulera tillväxtstrategier för jus...

    • Bianca Brandon-Cox

      Bianca Brandon-Cox

      Bloggar om måltidsturism, trender och hållbara måltidskoncept

      Trenderna 2025 visar på en stark efterfrågan på autenticitet, hållbarhet och innovation. Genom att satsa på hyperlokala smaker, förstklassig...


  • Annonsera
  • Tipsa oss om nyheter

Kontakt

    • Telefon:
    • 070-9779252
    • E-post:
    • [email protected]
  • Nyhetsbrev
  • Annonsera hos oss
  • Facebook
  • Twitter
  • Copyright 2025 Turismnytt i Sverige AB
×

Jag vill ta del av nyhetsbrevet