-
Cristian berättar om hur han blev Revenue Manager
Mitt namn är Cristian Valencia och jag är 29 år. Under 2017 arbetade jag på flygplatsen i Landvetter. Jag hade jobbat där i 5 år men kände att jag behövde något nytt och något som jag kunde utvecklas med.
En kväll satt jag och sökte på utbildningar och hittade då en i Båstad som verkade intressant. Det var Operativ ledare -inriktning Revenue Management. Jag hade upplevt dåligt ledarskap på tidigare arbetsplatser och kände att detta var något jag ville lära mig mer om. Så jag sökte och jag kom in!
En helt ny dörr öppnades
Under utbildningens gång fick jag lära mig hur man ska bemöta människor, vad man skall tänka på när man pratar med olika typer av människor, lära mig att hantera krissituationer och mycket mera.
Under mitten av första terminen kom vi igång med Revenue Management och här öppnades en helt ny dörr för mig. Jag blev jätteintresserad att bestämde mig för att detta ville jag jobba med i framtiden. Jag kände också att jag ville byta bransch. På lektionerna pratade vi mycket om hotellbranschen och jag blev mer och mer medveten om att detta kunde vara något som skulle passa mig men också att jag måste få mer kunskap om hur ett hotell fungerar.
Scandic satsade på mig
Under utbildningen sökte jag därför jobb som receptionist och fick en tjänst på Scandic Crown i Göteborg. I utbildningen fick jag lära mig att vara öppen, tydlig och vikten av att sälja sig själv. Jag tog med mig detta och var ärlig från första början med att jag ville jobba med Revenue management men att jag behövde erfarenhet ifrån hotellbranschen först. Chefen på Scandic Crown uppskattade detta och sa att hon skulle hjälpa mig dit.
Efter ett år inom hotellbranschen fick jag äntligen möjligheten att söka en Revenue management-tjänst. Tack vare allt slit och att jag visade engagemang så fick jag tjänsten som Revenue Manager för Scandic Väst.
Utbildningen gav resultat
Tack vare min utbildning lyckades jag nå mitt mål. Jag har tagit med mig så mycket av alla kurser vi hade och tack vare det så sitter jag nu vid mitt skrivbord och jobbar med något jag verkligen brinner för.
Tack Akademi Båstad för att jag fick chansen att studera hos er och även tack till Scandic som har satsat på mig.
—
Vill du veta mer om Akademi Båstads yrkeshögskoleutbildning, Operativ ledare -Revenue Management? Läs information här eller kontakta gärna [email protected]
- Text: Akademi Båstad - Cristian Valencia
- Foto: Akademi Båstad
-
Med hotell- och resortsystemet Moder får du allt i ett – Läs hur!
Ett modernt, intuitivt bokningssystem utformat för att förena alla verksamhetsområden i en intelligent plattform
-
Destination Jönköping satsar på ett stärkt värdskap
Nu nylanserar Destination Jönköping sin turistwebb, utbildar fler InfoPoints och tar fram inspirerande filmer om värdskap.
-
Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är Årets kvinnor i besöksnäringen
Visitas utmärkelse "Årets kvinna i besöksnäringen" tilldelas Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad, ägare av familjeföretaget Sabis.
-
Sjuhäradsrundan har invigts – ny regional cykelled i Västsverige
Den 9 maj invigdes Sjuhäradsrundan, en ny regional cykelled i Västsverige som bjuder på skogar, sjölandskap och landsbygd.
-
SJ och SkiStar samarbetar – fler ska kunna välja tåg till fjällen
SJ och SkiStar inleder ett samarbete för att få fler att välja tåget till skid- och sommarsemestern i de svenska fjällen.
-
Två länder på en resa: Gränslandet – där Norge och Sverige möts
Gränslandet är området där Norge och Sverige smälter samman. Här är tips på unika boenden och upplevelser där.
-
Två tyska kryssningsfartyg kommer till Härnösand och Höga Kusten
De två tyska rederierna Phoenix Reisen och Hapag Lloyd kommer till Härnösand i år. Därmed blir det åtta kryssningsanlöp under säsongen.
-
Destination Östersund vinner värdskapspris för personliga AI-guider
Destination Östersund har tilldelats Visitas pris ”Bästa värdskap inom turistinformation 2024” för sina målgruppsanpassade AI-guider.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Mest under Destination, Boende samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
Snart tar bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Samtidigt ser Visit Sweden att intresset för bastu och kallbad växer.
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Visit Sweden – ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige
Nu lanseras en ny kommunikationsstrategi för nationen Sverige för att underlätta arbetet med att kommunicera om l...
-
Visit Sweden – upplev Sverige och Bara bada bastu
I vår tar den heta bastukulturen plats i rampljuset inför hela Europa. Med låten Bara bada bastu bjuder gruppen K...
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 18 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan mest under Destination, Boende samt Konstate...
-
Nytt förmånskort från Sweden by Bike lanseras våren 2025
En ny produkt som inte enbart berör Sweden by Bike och alla cykelturister, utan även besöksnärin...
-
-
Gästbloggare
-