-
Nordic Choice Hotels lanserar nytt restaurangkoncept – Brasserie NÒR
Brasserie NÒR lanseras under året på flera av koncernens hotel. Kärnan i det nya konceptet är okomplicerad mat som hyllar nordisk kokkonst med inspiration från Europa. Nordic Choice Hotels utpräglade hållbarhetsarbete kommer genomsyra menyn. Bland annat med stort fokus på regionala råvaror anpassade utifrån säsongen.
Fokusera på enkla och rena smaker
Brasserie NÒR ska bli en central mötesplats i varje stad och bli en naturlig del av lokalbefolkningens förstahandsval. Här möts gästerna av en resturang som är lätt att integrera i sina vanor och livsstil, oavsett om gästerna är bosatta i staden eller där på besök.
“Det känns så roligt att äntligen få lansera Brasserie NÒR. Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält.” Säger Fredrik Blomberg, Food & Beverage Director på Nordic Choice Hotels.
Skapar ett positivt helhetsintryck
Stämningen i restaurangen är till stor del det som skapar ett positivt helhetsintryck. NÒR kommer därför att vara en livlig avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning. Återkommande designelement kommer vara en vinvägg, runda bås där alla gäster kan se varandra och öppna kök där gästerna kan se maten som tillagas.
Namnet NÒR är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning.
Brasseriet kommer att lanseras över kedjans olika varumärken och hotell. Med premiär i Sverige på Quality Hotel Match i Jönköping som öppnar 1 september. Följt av Clarion Umeå som öppnar 1 oktober.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 49 2025
Mest under Destination, Boende, Tåg samt Konstateranden, beslut och rapporter
-
Hällsnäs storsatsar – 32 nya rum med naturen som inspiration
Hällsnäs utanför Göteborg fortsätter att utvecklas. 32 nya hotellrum har byggts med naturen som inspirationskälla.
-
Besöksnäringen i arktiska Sverige kliver fram – Arctic Sweden Visitors Board AB bildas
Swedish Lapland Visitors Board går från att vara en ekonomisk förening till ett regionalägt bolag: Arctic Sweden Visitors Board AB.
-
Förenklade och förbättrade regler för delägare i fåmansföretag – Hur berörs du?
Från årsskiftet införs nya regler - Om du undrar om och hur du påverkas finns svaren här
-
Debatt – Enklare tillstånd kan få camping att blomstra ytterligare
Trots alla positiva effekter som svensk camping ger ser Camping nätverket i Riksdagen, HRF, SCR och First Camp hinder som skapats i onödan.
-
Outdoor Festival satsar på destinationer och naturturism i Sverige
Festivalen går nu in på sitt femte år på Djurgården i Stockholm och tar samtidigt ett strategiskt kliv framåt
-
Stena Line, SkiStar och Sembo lanserar nya skidsemesterlösningar
Nu gör Stena Line, SkiStar och Sembo det lättare för danskar att resa till Sverige under vintern genom att lansera skidsemesterlösningar.
-
Supersatsningen mitt under pandemin – så lyckades Hotel Kung Carl
Mitt i pandemin valde ledningen för Hotel Kung Carl att expandera genom att överta hörnlokalen mot Stureplan
-
Prisbelönt internationell konstupplevelse gästar Kalmar Slott
Nästa år gästas Kalmar Slott av en prisbelönt konstupplevelse, som aldrig har visats i Sverige ”Modern Guru and the Path to Artificial Happiness"
-
Invite Guest Technology och Visit Group i partnerskap för att lyfta den digitala gästresan
Samarbetet skapar ett ekosystem som stärker både verksamheters effektivitet och gästernas upplevelse
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 48 2025
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Boende, Evene...
-
Invite Guest Technology och Visit Group i partnerskap för att lyfta den digitala gästresan
Invite Guest Technology AS inleder partnerskap med Visit Group Partnerskapet förenar Invites avancerade gästplatt...
-
Destination Jönköping lanserar julkalender som berättar historia
Den 1 december lanserar Destination Jönköping julkalendern ”24 Ping till jul”, en micropodd som ...
-
Prisbelönt internationell konstupplevelse gästar Kalmar Slott
Nästa år gästas Kalmar Slott av en prisbelönt konstupplevelse, som aldrig tidigare har visats i Sverige....
-
-
Gästbloggare
-