-
Nordic Choice Hotels lanserar nytt restaurangkoncept – Brasserie NÒR
Brasserie NÒR lanseras under året på flera av koncernens hotel. Kärnan i det nya konceptet är okomplicerad mat som hyllar nordisk kokkonst med inspiration från Europa. Nordic Choice Hotels utpräglade hållbarhetsarbete kommer genomsyra menyn. Bland annat med stort fokus på regionala råvaror anpassade utifrån säsongen.
Fokusera på enkla och rena smaker
Brasserie NÒR ska bli en central mötesplats i varje stad och bli en naturlig del av lokalbefolkningens förstahandsval. Här möts gästerna av en resturang som är lätt att integrera i sina vanor och livsstil, oavsett om gästerna är bosatta i staden eller där på besök.
“Det känns så roligt att äntligen få lansera Brasserie NÒR. Konceptet har legat på planeringsbordet hos oss länge och nu känns det så bra att kunna erbjuda våra gäster ett helt nytt koncept inom Nordic Choice. Vi ska fokusera på enkla och rena smaker så maten är okomplicerad och lätt att känna igen, men vi jobbar med riktigt bra råvaror som förhöjer smakerna rejält.” Säger Fredrik Blomberg, Food & Beverage Director på Nordic Choice Hotels.
Skapar ett positivt helhetsintryck
Stämningen i restaurangen är till stor del det som skapar ett positivt helhetsintryck. NÒR kommer därför att vara en livlig avslappnad miljö med olika typer av möbler och inredning. Återkommande designelement kommer vara en vinvägg, runda bås där alla gäster kan se varandra och öppna kök där gästerna kan se maten som tillagas.
Namnet NÒR är hämtat från de nordiska språken och fornnordiskan och betyder grund havsvik med smal öppning.
Brasseriet kommer att lanseras över kedjans olika varumärken och hotell. Med premiär i Sverige på Quality Hotel Match i Jönköping som öppnar 1 september. Följt av Clarion Umeå som öppnar 1 oktober.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Skidaktörer inleder samarbete för att stärka svenska anläggningars synlighet
Freeride och r360 Resort Systems samarbetar för att göra det enklare att boka resor till svenska skidanläggningar.
-
Norrköping förvandlas åter till Spökköping under hösten
Den 28 oktober till 2 november förvandlas Norrköping till Spökköping. Ta del av roliga aktiviteter med en Halloween-twist i city.
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 42 -25
Mest under Destination, Boende samt Stöd/Utmärkelser/initiativ
-
Visita: Ökad hotellbeläggning i september – positiv start på hösten
Ökning med 4 procent jämfört med motsvarande månad 2024
-
Sveriges Bussföretag har lämnat in sitt remissvar på Arlandasamordningens betänkande
Förbundet välkomnar att frågan om Arlandas konkurrenskraft har utretts, men menar att betänkandet underskattar bussens betydelse
-
Succéår för Postmuseum, besökarna ökade med mer än det dubbla
Under året har Postmuseum återetablerat sig som en levande mötesplats i hjärtat av Gamla stan och lockat både återkommande och nya besökare
-
Anu Ala-Outinen utsedd till Årets Entreprenör vid Nordic Women in Tech Awards
Priset hedrar visionära kvinnor i hela Norden som förändrar tekniklandskapet genom innovation, ledarskap och påverkan.
-
Årets turismföretagare i Jämtland Härjedalen är Svenskt Skidskytte i Östersund
Susanne Andersson fick ta emot JHT's Hederspris 2025 och Årets eldsjälar inom turismen i Jämtland Härjedalen 2025 blev Jämtland och Härjedalens Fjällräddare
-
Charlotta Olsson blir ny Sverigechef för Strömma Turism & Sjöfart
Charlotta vill vidareutveckla Strömmas varumärke och skapa fler attraktiva upplevelser för alla
-
Mötesintensiv höst i Kalmar – viktigt bidrag till staden och näringen
Under några veckor i oktober och november välkomnar Kalmar fem olika möten
-
Veckans profil
-
Nyheter från Tillväxtverket
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 41 -25
Sammanfattningen av nyheter från svensk besöksnäring. Den här veckan är det mest under Destination, Mat och Dryck...
-
Efter examen – vad gör turismalumnerna från Mittuniversitetet nu?
Efter att ha gått turismprogrammet på Mittuniversitetet är möjligheterna många, men vad gör alumnerna idag?...
-
Västerbottens besöksnäringsdagar 2025 i Lycksele – del 1
Region Västerbotten Turism bjöd på två intensiva halvdagar på Hotell Lappland i Lycksele med deltagare från de fl...
-
Busstorget återvänder till Hotel Tylösand i april
Nu är det klart att Busstorget, Sveriges största mötesplats för turistbussbranschen, kommer genomföras på Hotel T...
-
-
Gästbloggare
-