-
Nordic Choice Hotels samlade in över 200.000 kr till Musikhjälpen 2022
Till Musikhjälpens årliga insamling samlade Nordic Choice Hotels in över 200.000 kronor. Hotellkoncernen hjälpte till att samla in donationer till årets ändamål “För en tryggare barndom på flykt från krig” genom att bland annat auktionera ut en inspirationsföreläsning med Petter Stordalen. Dessutom startades en insamlingsbössa där tio presentkort på 10.000 kr lottades ut.
Musikhjälpen 2022 samlade in totalt 54 517 949 kr
Auktionen med Petter Stordalen ser ut att bli den auktionen som samlat in mest pengar i Musikhjälpen 2022. Den slutade på 153.500 kr. Insamlingsbössan i sin tur samlade in 64.100 kr, vilket genererar totalt 217.600 kr till Radiohjälpen.
Musikhjälpen 2022 samlade in totalt 54 517 949 kr, vilket är den näst högsta summan sedan Musikhjälpen startade 2008.
”Att kunna engagera oss på det här sättet för en så viktig fråga känns riktigt bra. Att barn blir drabbade av vuxna som krigar med varandra är fruktansvärt, obeskrivligt och något som inte borde existera. Nu är vi ett steg närmare att kunna hjälpa många av de barn som är på flykt. Därför vi vill rikta ett stort tack till alla som budat på auktionen och skänkt pengar i vår bössa.” Säger Petter Stordalen, grundare av Nordic Choice Hotels.
Gör endast ett fåtal föreläsningar på förfrågan varje år
Petter är en välkänd och uppskattad föreläsare som berättar om sin resa till att bli hotellmagnat, entreprenör och investerare. I föreläsningen som auktionerades ut kommer han dela med sig av sina bästa tips för att bygga kultur och skapa tillväxt samt inspirerande historier om krishantering och hur man som person och företag kan tackla utmaningar. Han gör endast ett fåtal föreläsningar på förfrågan varje år.
Under Musikhjälpens insamling lottade hotellkoncernen även ut tio presentkort på 10.000 kronor vardera tillsammans med sitt dotterbolag Nordic Hotels & Resorts. Alla privatpersoner som donerade minst 50 kronor till koncernens bössa kunde vara med och tävla.
- Text: Nordic Choice Hotels
- Foto: Nordic Choice Hotels
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
I detta uttömmande blogginlägg siar Bianca Brandon-Cox om framtiden…
-
Sammanfattning av nyheter om svensk besöksnäring vecka 47 2025
Mest under Destination, Evenemang, Hållbarhet/Tillgänglighet/Inkludering samt Konstateranden
-
Restaurangfamilj lanserar Food Family – Service Inifrån och Ut
Food Family är ett nytt samlingsnamn med några av Sveriges mest uppskattade restauranger, mötesplatser och hotell.
-
Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för att stötta skeppet Vasa
Skeppet har överlevt i snart 400 år – men nu behöver hon ny stöttning. Vasamuseet och Lidl Sverige samarbetar för det ändamålet.
-
Swedavia – Arlandas tillgänglighet behöver stärkas
Stockholmsregionens antal flygförbindelser har minskat mellan åren 2023 och 2025. Det visar årets rapport från Copenhagen Economics.
-
Moder-Bokun-partnerskapet – En ny definition av upplevelsedriven gästfrihet
Partnerskapet möjliggör att förena rumshantering, upplevelser och global distribution i ett enda sömlöst flöde
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Tillträder den 1 mars 2026
-
Lägesbild för besöksnäringen i Göteborg – oktober 2025
Varje månad delar Göteborg & Co en lägesbild av besöksnäringen. Utvecklingen för destinationen fortsätter att vara positiv.
-
Upplevelser som utvecklar platser – slutkonferens för Interreg-projektet Upplevelsenäring
Projektet har varit ett gränsöverskridande samarbete mellan Trollhättan, Lysekil och Fredrikstad
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
Gynnsam kalender som ger många skiddagar på få semesterdagar i jul och nyår märks i bokningsläget på Skistars destinationer
-
Veckans profil
-
Aktuellt från Visit Sweden
-
Visit Sweden delar kunskaper
-
Händelser i branschen
-
Mest lästa artiklar
-
Från synlighet till lönsamhet – så bygger du en digital närvaro som säljer
Gästerna säger att de älskar din plats, men när du googlar ditt eget företag syns du inte. Samtidigt pratar alla ...
-
Starkt bokningstryck inför SkiStars säsongsöppning – rekordintresse för jul och nyår i fjällen – uppdaterad
SkiStar går in i vintersäsongen med ett rekordstort intresse för jul- och nyårsresor till fjällen. Den gynnsamma...
-
Biancas Trendrapport 2026 – Måltidsturismens stora genombrottsår
Bianca Brandon-Cox siar om framtiden… Observera: Detta är ett önskat framtida scenario base...
-
Johanna Hemming blir ny vd för Visit Dalarna
Nu är det klart att Johanna Hemming från och med den 1 mars 2026 blir ny vd för destinationsbolaget Visi...
-
-
Gästbloggare
-